Jak je to se závodním okruhem v Praze

V průběhu včerejška se kolem "okruhu pro F1" na území Prahy začly objevovat další zprávy. A čím jich bylo víc, tím víc se u nás v redakci kroutilo hlavou.

Jako první padly spekulace o stavbě okruhu na okraji Prahy. V tu chvíli jsme trochu posmutněli, protože bylo okamžitě jasné, že pořádný okruh prostě nebude. Závodní okruh není jen kus asfaltu, potřebuje pořádné zázemí a musí mít délku alespoň několik kilometrů, jinak je to vlastně k ničemu. A nic tak velkého se prostě na katastrální území hlavního města nevejde.

Už už se zdálo, že je to celé jen novinářská kachna, jenže slibovaná tisková konference se nakonec opravdu konala. Za vším stojí bývalý závodník a úspěšný podnikatel Antonín Charouz, společně s investorem Jasquesem R. Sicottem, kteří představili projekt nového sportovního centra. V pražských Štěrboholích má do konce roku 2009 vyrůst komplex, zahrnující hotel, automobilové muzeum, centrum pro prodej automobilů a… hokejovou arénu.

Ano, taky nás to překvapilo. A co tedy ten okruh? Charouz podle všeho opravdu jednal s Hermannem Tilkem a požádal ho, jestli by v Praze nenavrhl městský okruh.  Městský okruh, to znamená využití stávajících komunikací a tedy v nejlepším případě pouze příležitostné využití. V okolí plánované stavby se dá najít několik víceproudých komunikací. Když vynecháme Jižní spojku, která snad vůbec nepřichází v úvahu, jedná se především o Černokosteleckou ulici a ulici Průmyslovou. V blízkosti je ještě několik volných širokých ploch, které by se daly případně upravit, namátkou ulice Teplárenská/Tiskařská, ale všechno má jeden zásadní háček: uzavření přetížené Průmyslové ulice by bylo schopné způsobit v Praze pořádný dopravní kolaps, byť by se jednalo i o pouhé převedení provozu do jednoho pruhu.

Městské okruhy sice na světě existují, ale jejich provoz provází tradičně spousta protestů. Snad jen v Monte Carlu se každoroční závod F1 mění v celostátní svátek. Montreal i Melbourne už ze seriálu F1 vypadly, respektive se přesunuly na uzavřené okruhy s dostatečným bezpečnostním vybavením a zázemím. Představit si v Praze okruh, který by vyhověl požadavkům současné F1 vyžaduje fantazii kalibru J. Rowlingové. Už třeba proto, že okruh pro F1 musí mít délku minimálně 4,2 km, zatímco navrhovaný pražský městský okruh má 2,3 km.

Přestože bychom se na nějaké závody DTM podívali velmi rádi, k jejich pořádání ve Strašnicích se zatím stavíme velmi skepticky. Nejvíc je nám líto, že se zatím nenašel investor, který by uvažoval o postavení pořádného okruhu (třeba i bez ambicí přilákat F1) v okolí Prahy. Věděli bychom o pár lidech, kteří by se na něm moc rádi pravidelně svezli…

Honza Koubek

17.10.2006 9:38
Více o tématu: prodej automobilů

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist