Ferrari letos čeká rekordní prodej přes 5000 aut
Ferrari
Podle předpokladů italského výrobce se letos podaří překonat loňský rekord s 4900 kousky.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Ferrari
Podle předpokladů italského výrobce se letos podaří překonat loňský rekord s 4900 kousky.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Nestanovilo si nahodou Ferrari kedysi limit 5000 vyrobenych vozidiel rocne na udrzanie urcitej exkluzivity?
Porsche robi dobre ze ma plany na 6 modelovych rad a ze chce vyrabat stale viac, ale nemalo by Ferrari zostat tou skutocne exkluzivnou znackou len pre hrstku vyvolenych? Je to mozno nepodstatne a mozete to nazyvat snobstvom, ale ked utratim za auto take mnozstvo penazi, trochu vynimocnosti mi padne dobre… a navyse vacsie mnozstvo novych aut na trhu predstavuje s odstupom casu vacsi pocet ojazdenych aut, vacsiu konkurenciu na tomto trhu a tym padom aj zvyseny tlak na ceny jazdenych vozidiel… a kupovat auto za 7 milionov s tym ze ked ho budem chciet za par rokov predat stratim az niekolko milionov nie je prijemny pocit… To je zrejme aj dovod preco sa v púoslednej dobe objavuje na trhu take mnozstvo maloseriovych vyrobcov automobilov okrajovych segmentov. Jedna sa tu proste o jednu ludsku vlastnost s ktorou je velmi tazko bojovat.
Ale ako ovela vacsi problem vidim skorej to ze vlastnikmi takychto aut sa vacsinou stavaju ludia ktorym tieto auta vobec nepatria. Uz dlhsiu dobu panuje trend vyrabat uzivatelsky co najprivetivejsie auta a vdaka mnozstvu elektrickych pomocnikov sa potom nielen vytraca charakter tychto sportakov, ale stavaju sa vlastnictvom ludi ktori ich beru len ako prostriedok na zdoraznenie spolocenskeho postavenia… Uz to nie je ako kedysi ze navlastnictvo takehoto vozu bolo treba nielen tucne konto, ale aj patricne schopnosti… Koniec koncov myslim ze Vasa rubrika KDYZ SE NEDARI je toho velavravnym prikladom…
Zostava mi len dufat ze sa este najdu vyrobcovia ktori nepojdu len za ziskom a budu vyrabat auta pre skutocnych vodicov…
tak tak. radeji bych se videl ve skutecnem Ferrari jako F40 nez v pozersky F430 v kabriu:) zda se, ze Ferrari nasleduje Porsche, ktery se stava tvurcem pomalu ale jiste se posunujicim k masam. kde jsou ty doby, kdy byli chapani jako vyrobce splnujici individualisticka prani. skoda toho, jenze jako v celem dalsim svete i v autobranzi plati jedine – business je business. ostatne Porsche je pokud se nemylim jednou z nejziskovejsich automobilek. pokud chcete exotiku, musite uz dnes hledat jinde nez u Ferrari, jejich prestiz, alespon u me, diky jejim "novodobym" zakaznikum ztraci tezce na cene
Porsche je momentálně dokonce nejziskovejsi automobilkou na světě, druhý je Nissan. Je to smutné, ale Ferrari uz nejde povazovat za exkluzivní značku. Bavme se třeba o Pagani, které za 5 let vyrobilo 60 aut, o Koenigseggu, nebo treba o Wiessmannu (ale tam to taky jde timhle smerem).
Ač je to pro mě jako naprostého fanouška ferrari velice těžké, musím s vámi souhlasit. Od dob posledního modelu, nad kterým ještě držel ochrannou ruku Enzo tedy F40 se toho hodně změnilo. Začali se vyrábět lidovější a lidovější vozy ve stále větších sériích a v několika modifikacích. Je jasné, že to nese peníze, ale kouzlo už z pouhého vlastnictví se vytrácí. Jediné auto, které se jakž takž drží historie značky je Enzo (a v podstatě i FXX). To jsou správné série, takhle by to mělo vypadat u všech. Jenže berme to reálně – to by se asi Fiatu moc nelíbilo.