Evropané mají raději benzín než naftu
Zajímavosti o autech
Zdá se vám to podivné? Připadá vám, že člověk se zdravým rozumem nemůže nechtít "tédéíčko"? Rozhodně nejste sami, ale většina vás také není.
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Zajímavosti o autech
Zdá se vám to podivné? Připadá vám, že člověk se zdravým rozumem nemůže nechtít "tédéíčko"? Rozhodně nejste sami, ale většina vás také není.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Ja si skôr myslím, že to je spôsobené faktom, že diesely sú v porovnaní s benzínovými motormi oveľa drahšie a máloktorej súkromnej osobe sa oplatí investovať do naftového motoru. Navyše aj servisné prehliadky sú vo väčšine prípadov drahšie u dieselov.
Pokud mohu mluvit za sebe, tak nejde ani tak o cenu ale o charakter motoru. Nafťák se klepe a rachtá, nemá hladký brůběh… Řadová benzínová šestka je rozhodně lepší. A spotřeba v celkovém měřítku nákladů pro soukromníka rozhodně nehraje roli, když najezdí s autem maximálně 15.000km za rok.
a navíc, benzín nevypouští rakovinotvorné saze!!
K čemu je vysoký točivý moment, když kvůli malému rozsahu otáček musí mít těžší převody a ve výsledku je stejně výkoný td stejně rychlý jako obyčejný atmosférický benzín bez turba. Důležitý je výkon, točivý moment vychází právě z poměru výkonu a otáček. Benzínový motor s turbem potom strčí jakýkoliv td do kapsy.
no teď jsem viděl v testu Top Gearu jak BMW 535d zajelo na jejich okruhu stejný čas jako 350Z a jen o 2 desetiny pomaleji než Honda NSX type-r
ale diesly taky nemám rád
No asi jsem jinej než většina, páč si myslim že nikdo normální si "TDičko" nemůže přece koupit.
Vsak to clanek v podstate rika. Fyzicke osoby si kupuji radeji benzin, firmy bohuzel naftu (zrovna mam sluzebak dostat a bohuzel se u nas nic nez nafta nevede) a vzhledem k sile nemeckeho prumyslu, jsou to spis TDI i kdyz je to shit
Naftak – nekultivovany, maly rozsah otacek, vysoke porizovaci naklady, vysoke servisni naklady (slozitejsi konstrukce),maly vykon (ke srovnatelnemu vykonu s benzinem o stejnem objemu potrebuje naftak turbo), naftak je tezsi (vetsi zatizeni hnane napravy=vetsi opotrebeni), coud z vyfuku (juknete na moderni diesel pri snaze o max. akceleraci), jako majitel benzinaku kdyz tankuju sluzebni diesel tak pravidelne zapomenu si vzit rukavici a nafta fakt smrdi-nesnasim ten smrad
Nemůžete srovnávat výkon benzinového motoru s výkonem naftového motoru o stejném objemu. Naftové motory májí přirozeně větší objemy, protože pracují jinak. Zkuste si srovnat výkony obou typů motorů podle spotřeby. Diesl vyhraje. Má přece větší účinnost. Nevýhodou je to, že výkon se dostaví až ve vyšších otáčkách.
Zkuste si srovnat naklady benzin / diesel za celou dobu co budete vozidlo mit. On ten naftak je vyhodnejsi jen za urcitych podminek a vetsinou toho jsou schopny dosahnout pouze firmy. Divat se jen na spotrebu je kratkozrake.
Jasne ze benzin a naftak pracuji jinak, ale proc je nesrovnat po vykonove strance? Podle spotreby to srovnava kazdy a take to neni spravedlive vzhledem k tomu ze benzin pracuje jinak nez naftak.
A co takhle je srovnat podle poměru výkon/váha?:)
I bez konkretnich cisel si troufnu tvrdit ze opet vyhraje benzin…