EK chce snížit emise aut na 130 g CO2/km
Zajímavosti o autech
O tom, co s ostatními znečisťovateli, kteří dohromady produkují 95% skleníkových plynů, nepadlo v návrhu ani slovo.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Zajímavosti o autech
O tom, co s ostatními znečisťovateli, kteří dohromady produkují 95% skleníkových plynů, nepadlo v návrhu ani slovo.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Vidíte toho pána na obrázku?? (pan Dimas, komisař EU pro ekologii) Tak přesně takhle si já představuju majitele nového Audi S8 :o)
A u Ferrari to platí na válec?!
Ty emise platí samozřejmě pro celý motor… takže Ferrari nezbývá nic jiného, než např. do 612 namontovat 1.4 TDI, aby se vešlo do limitů :-/
ty emise platí pro celé odvětví, nevím jak to chtějí počítat, ale není to tak, že by každé auto muselo mít max. 130g/km jinak se nemůže prodávat.
to co schválili je spíš jen návrh, důležitý bude, co s tím udělají v konkrétní normě (Euro VI?), emise CO2 zatím normy Euro neřešili…
možná k zamyšlení je pak to, jestli je CO2 opravdu tím nejhorším co automobilismus produkuje, osobně si myslím, že jeho vliv na globální oteplování je možná trochu přeceňován (v tomto ohledu jsou i horší plyny – metana a N2O produkovaný např. chovem dobytka) ale hlavně nepůsobí lokálně a neohrožuje bezprostředně zdraví lidí, na rozdíl od oxdiů dusíku (NOx) nebo pevných částic exhalovaných hlavně vznětovými motory, které bohužel díky této směrnici budou asi ještě víc nasazovány (jejich emise CO2 jsou díky nižší spotřebě logicky nižší, ostatní škodliviny jsou ale na podstatně vyšší úrovni než u motorů zážehových)
Pravda je, že se neví přesně, jak by se ona hladina 130gCO2/km počítala… nebo to snad někdo ví? Jestli je to pro každý auto jednotlivě, pro automobilku jako celek nebo…??? Můj příspěvek byl samozřejmě míněn v nadsázce, ale vycházel jsem z toho, že jsem viděl už několik tabulek, kde bylo vždy jméno automobilky a údaj, kolik CO2 vypouštějí průměrné všechny modely, které vyrábí, dohromady. Čili pro Škodovku bych si vzal všechny motorizace pro Fabii, z nich udělal průměr… takhle se všemi modelovými řadami, pak bych průměry sečetl a vydělil počtem modelových řad.
A k těm dieselům… již dříve jsem (a tuším, že právě na autowebu) zaregistroval zprávu o tom, že se zvažuje povinná montáž filtrů pevných částic pro dieselové motory od roku… (teď nevím přesně) To si myslím, že by mohla být krátkodobá cesta ke snížení emisí automobilové osobní dopravy. Diesely do objemu nějakých 1.6 nebo 1.8 litru, vybavené filtry, by pak možná mohly uspokojit "zelené" choutky některých evropských komisařů:o)
Určitě je na to jednoduchý vzorec, protože produkce CO2 je přímo úměrná spotřebě paliva. Já momentálně produkuji, vypočítáno z průměrné spotřeby počítané ode dne koupě 5,65 l/100km 132 g/km (viz http://www.spritmonitor.de/en/detail/178798.html). Tzn., že při mé aktuální úrovni spotřeby 4,9 jezdím pod 130 g/km a v pohodě splňuji EURO5. Prostě to jde, ale něco to stojí.