10576.jpg

ČR chystá kampaň pro mladé řidiče

pravidla silničního provozu

Mladí prý umírají na silnicích čtyřikrát častěji než zbytek populace.

Diskuze

9 komentářů

    Dalibor

    Nejde ani tak o zkušennosti jako o to, že většina mladých usedá do levných, starých a nebezpečných aut, jako jsou Fáčka, hundrtky, dvěstěpětky, kadetti… Samozřejmě nezkušennost s řešením krizových situací je taky příčinou. Ale když bourat, tak aspoň v bezpečném autě.

    Nick

    njn,ale určitým způsobem zato může i chvání,já tady v brně během posledních 2 dnů potkal 2 borce(felicie a siera)

    a obou nebylo víc než 20 a jeli jak hovada,plná čára neplná ,o rychlosti ani nemluvě když se ten z feldou snažil předjet transita ta¨k tam málem nechal motor

    Jakub Brabec

    Ono se dá jezdit celkem bezpečně i se starým autem, ale pravdu jistě máš. Jde ale i o "machrovství" apod. Sám patřím mezi mladé čerstvé řidiče (je mi 19), ale už jsem osobně prožil pár krizových situací, kde byly, díky bohu, nejhůře pomačkané plechy a žádná zranění. Kdyby je podstoupil každý a uvědomil si, že tentokrá to vyšlo, začli by jezdit úplně jinak. Osobně bych povolil řidičák na auto od 22

    248 F1

    Nemyslím si, že je to o věku. Samozřejmě, v 18 letech, kdy je možné získat řidičák sk. B, je mnoho lidí ještě nedostatečně osobnostně vyzrálých natolik, aby automobil nepoužívali jako nástroj pro zvyšování sebevědomí a dokazování si vlastních schopností. Troufnu si říct, že ti, co tak činí, tvoří ovšem výraznou menšinu ze všech osmnáctiletých (i o pár let starších) řidičů. Podle mě hlavní problém tkví v nedostatečných zkušenostech. Těch pár hodin jízdy v autoškole, kdy nad vámi neustále bdí ochranná ruka instruktora, vám téměř nic nedá, a pak usedáte do automobilu téměř nepřipraveni na všechno, co vás může na silnicích potkat. Jednoznačně by pomohlo zkvalitnění řidičského výcviku, tam je potřeba začít. Ono totiž když byste každého mladého suveréna, který přijde do autoškoly s tím, že všechno umí a všemu rozumí, poslali na kluznou fólii a nechali ho se předvést, tak si troufnu říct, že poté, co by několikrát skončil v hodinách, by si uvědomil, že "ono to tak jednoduché asi nebude."

    Jakub Brabec

    Nelze jinak než souhlasit. Avšak na věk se musí také přihlédnout, protože jsme ještě puberťáci a hodně z nás se má chuť předvádět. Přesně jak jste popsal, přijede do školy s tím, že umí vše. Pak to často při předvádění a vyhecování končí. Autoškoly by měli opravdu zvýšit počet hodin. Sám vím, jak jsem vylézal z autoškoly. Žádné zkušenosti s předvídáním situace apod. Po půl roce intenzivního ježdění si mohu dovolit říci, že se to zlepšilo. Nejsem profesionál, to se člověk učí celý život

    infinity

    A co je naplni teto kampane? Jak se bude uskutecnovat?

    gonza

    Když se bavíte o starých autech, zajimalo by me, co by jste si koupili. Jestli Audi S6(kolem 340PS), rocnik 2001 za 390.000, nebo fabku v plny vybave… Jako fakt nevim ale myslim ze ta audina bude bezpecnejsi. Ja bych sel do ty audiny. Vcera sem videl nejakou celkem malou nehodu–> Felicie a Golf IV. Felda mela celou sešrotovanou kapotu, a golf mel jenom trochu prohnutej zadni naraznik. Autum typu feldy, žigula, 120 etc. bych proste zakazal jezdit aspon na dalnicich a silnicich 1. třídy.

    w00t

    dal bych si bacha na provozni naklady, pak by se ta audina mohla nechutne prodrazit. ale co se tyce bezecnosti, tak urcite audinu. ikdyz za 390k bych si dal sakra pozor, co to kupuju

    jc

    Auta maji deformacni zony predevsim vepredu, proto se predek snadno deformuje, zadek naopak. Pred cca 4 lety jsem byl ucastnikem nehody se stejnymi auty, ale obracene – nejaka pani v Golfu (5. generace) nedodrzela v kolone pred supermarketem bezpecnou vzdalenost od moji firemni Felicie. Skudka vypadala skoro netknute, Golf dopadl mnohem hur.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist