Celková ztráta Smartu – 3,9 miliardy euro

Že je Smart ve ztrátě není žádná novinka, ale téměř čtyři miliardy? To už je na pováženou.

Společnost DaimerChrysler byla velmi často pod palbou kritiky od akcionářů i motoristických novinářů kvůli značce Smart. Nyní se objevila další zdrcující zpráva – podle německých novin Handelsblatt výrobce miniaut znamenal mezi lety 2003 a 2006 pro koncern ztrátu 3,9 miliardy euro.

Bez ztrát značky Smart by Mercedes vloni mohl dosáhnout zisku 4 miliardy euro, namísto 2,4 miliardy. Restrukturalizace značky a vývoj druhé generace ForTwo stál v roce 2005 více než 1,2 miliardy euro, experti odhadují, že ztráty se potáhnou ještě několik let. Ale mluvčí značky je jiného názoru, letos má být automobilka poprvé zisková.

Minulý měsíc vzrostly prodeje o samotného Smartu o 14,7 procenta. Přes tento úspěch však stále v prvních pěti měsících zaznamenaly propad o 35,1 procenta. Nový model ovšem již sbírá první prodejní úspěchy.

autoweb.cz

12.6.2007 3:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist