Volvo XC90 (2015): nový švédský tank má být větší, prostornější a komfortnější
autoweb.cz > suv > Nové Volvo XC90 se dále odhaluje, mluví se o nové úrovni zážitku z jízdy
Nové Volvo XC90 se dále odhaluje, mluví se o nové úrovni zážitku z jízdy
Ikona SUV, Volvo XC90, se pomalu a jistě mění, respektive současná generace odchází z trhu (se slevou až 300 tisíc Kč) a automobilka nás zvolna zásobuje informacemi o novince. Teď tady máme pohled na multimediální rozhraní nové generace populárního SUVčka.
Designéři a konstruktéři stojící za zrodem nového Volva XC90 tedy kompletně změnili způsob ovládání funkcí vozu tím, že nahradili klasická sdružená tlačítka velkým dotykovým displejem v podobě tabletu, head-up displejem a ovládacím kolečkem na volantu. Výsledkem je modernější palubní ovládací systém, který se velmi snadno používá a umožňuje řidiči, aby se při obsluze systémů nebo při změně různých nastavení maximálně soustředil na dopravní situaci.
Toto ovládací rozhraní je současně mnohem efektivněji zakomponováno do interiéru a přináší i další výhody, jako jsou například integrované aplikace fungující na principu cloudu, jež nabízejí hudební streaming nebo jiné služby, mezi něž patří i aplikace Park and Play, kterou značka Volvo integrovala do systému ve voze jako první na světě. Dotykový displej také umožňuje začlenění a ovládání externího zařízení s iOS Apple.
„Vzhledem k tomu, že roste počet vozidel připojených k internetu, která jsou schopna nabídnout uživatelům širokou škálu různých funkcí a zábavních služeb, nabývá způsob interakce řidiče s palubním systémem stále na větší důležitosti. Prioritou je zajistit, aby tyto služby žádným způsobem nesnižovaly bezpečnost vozidla, byly srozumitelné a přizpůsobené pro ovládání při řízení,“ vysvětluje Thomas M. Müller, viceprezident oddělení pro vývoj elektrických a elektronických systémů a elektronických koncepcí pohonu ve společnosti Volvo Car Group.
Pro srovnání, klasické ovládací systémy pro řidiče, jimiž jsou vybavena vozidla mnoha prémiových značek na trhu, zahrnují obvykle třicet i více tlačítek rozmístěných po celé palubní desce, což řidičům značně komplikuje ovládání palubních systémů a rozptyluje jejich pozornost.