nove-subaru-impreza-1-6-je-tady-a-tady-znamena-uk.jpg

Nové Subaru Impreza 1.6 je tady. A „tady“ znamená UK.

Subaru Impreza

Atraktivní hatchback s pohonem všech kol a kompaktním benzínovým motorem, to se může jevit jako jasný recept na prodejní úspěch. Ano, ale...?

Diskuze

7 komentářů

    bubulak

    Ať se nediví, když za vozidlo s podprůměrnou dynamikou chtějí 600 000 Kč (což by případ minulé Imprezy). 99 % uživatelů stálý pohon 4 kol k ničemu nepotřebuje, dají přednost svižnějšímu a levnější hatchbacku od evropských výrobců, nebo třeba nové trojce od Mazdy. Na vině není nezájem uživatelů, ale naprosto debilní prodejní politika japonských značek v poslední době (a kromě Mazdy se to týká snad všech). Honda – naprostá tragédie – jak dlouho ještě chtějí na ten nový Accord čekat?, Nissan nemá ve své „vlajkové lodi“ QQ 2 pořádný benzínový motor, Toyota končí v benzínu na 2.0 bez přeplňování a Subaru je prostě a jednoduše předražené a to se týká jak nových vozů, tak servisu a zase, jediný pořádný benzínový motor, co mají – 2.0 XT dají akorát do Forestera, mě prostě připadá, že lidi, co to říděj, jsou sjetý.

    Vozhřivka

    Jasně, navíc, nová Impreza se neprodává jen v UK, ale taky třeba v Německu, kde stojí v plný palbě s manuálem 23500 Euro, což je na české dnešním geniálním kurzem 634.000 Kč. Nový Suzuki S-Cross přitom stojí u nás v opět plné palbě 509.900 Kč, motorizace velmi podobně slabá, ale je to plně srovnatelné. Tak kde je důvod kupovat Imprezu? Z těch mála co vůbec kdy využijou čtyřkolku, skutečně stálý pohon všech kol potřebuje kolik lidí? Tak jeden z tisíce, kdo bydlí na nějakým Vystrkově, kde často sněží a neprotahujou tam?

    feroj

    keby sa v EU predávali autá Subaru za ceny ako v US, tak neverím, že si nenájde záujemcu aj u nás …
    Pozrite si ceny na http://www.subaru.com...

    Ak Subaru XV v základe s 2.0i a výbavou ako v EU Comfort začína na 16tis. €(SK 24 tis.?), Subaru Forester XT sa predáva za 26 tis. € v prepočte tak sa nečudujte, že si ho v Čechách a SR kúpi ozaj len pár stoviek skalných… a nemyslím si že celý problém je len v legislatíve EU, zvýšených nákladoch na dopravu a dovozných prirážkach… veď to by tu nepredávali ani Kórejci.

    Importér v SK si „krochká“ blahom, že minulý rok predal 300 ks aut (čo je možno priemer za mesiac predajcu vo Švajčiarsku, radšej ani neporovnávam mimo EU… ). Keď sa chcete objednať na skúšobnú jazdu, lebo máte záujem auto kúpiť a povedia Vám, že v sobotu nerobia len Po-Pia…
    Pozrite si weby predajcov iných značiek… ešte aj servis ide v sobotu (robil som vedúceho servisu u predajcu Škody… servis ide na dve zmeny od 08:00 do 22:00, sobota do 14:00, predaj do 15:00 – aj keď to ešte neznamená, že ich predajná filozofia je oveľa lepšia – viem aké marže boli VW grup.. aj tvorba ceny dielov a práce v servise)
    Možno je to o tom, že väčšina predajcov sú „bývalí pretekári“?, alebo nejakým spôsobom na aut. šport naviazaní? Stále sa „vezú sa úspechoch C. McRaya, P. Solberga a spol.??“ Len dnes už nie je rok 2005 a WRC vedie Citroen 
    Nepochopili? že dobrého predajcu neživí počet predaných áut, ale veľa spokojných zákazníkov v servise, ktorý sa tam objednajú, lebo dostanú za primerané peniaze dobrú službu…( veľký obrat servisu neznamená, že autá sú nekvalitné… ale majitelia áut veľa jazdia)
    Subaru už dnes nemôže žiť z toho, že „stačí aby malo modrú metalízu, zlaté kolesa a 555 na bokua vzadu veľké krídlo“ a „pôjde ako teplé rožky“.
    Prečítajte si testy WRC STi vrs. Astra OPC, Negan RS, Ford ST, Octavia RSIII, zážitok z jazdy v WRC STi je v úplne inej dimenzii ako popisujú testujúci novinári a „vlastníci “ týchto áut im iste dajú za pravdu(ale aj náklady na takú jazdu a auto), aj to už je bohužiaľ len legenda… živený mýtus pre pár vyvolených, ktorých asi bude stále menej(resp. odjazdia stále menej)

    Kvalita – nechcem očierňovať Subaru – nevlastnil som doteraz žiaden automobil tejto značky, len som sa v jednom previezol. ADAC ich umiestňoval v rebríčku top spoľahlivých(len dá dnes veriť čo povie ADAC??), ale po zavedení turbodiesla a ekonomicka kríza donútila asi aj tohto výrobcu „znížiť“ kritéria na kvalitu – konštrukčne úžasné dielo 2.0 Td boxer, je tak poruchový (praskajúce kľukovky, slabé spojky, vstrekovače, slabé chladenie –problémy, ktoré sa riešia na fórach Subaru, hromadné žaloby Poľsko – preto, lebo Subaru(možno len importér?) sa tvári, že všetko je OK ). Štandardné benzínové motory síce kvalitné, ale výrobca ich akosi nevie naladiť na EU normu tak aby mali dynamiku a spotrebu napr. motorov Mazda (atmosf. dvojliter sa už dnes ťažko hľadá , pritom Mazda ukazuje, že sa to dá…).

    Chcem si kúpiť Subaru, sú to ešte stále svojim spôsobom výnimočné autá, ale chcem ho za reálnu cenu, … moje peniaze sú také isté ako toho, čo si ho kupuje v Amerike, možno som si ich musel odmakať viac ako ten Američan, tak prečo mám platiť viac a za menej…

    feroj

    presne tak, preto reálnejšia bude nakoniec Mazda…

    jasan

    K tomu S-crossu. resili jsme obdobny problem nakup benzinove 4-kolky. projeli jsme se v s-crossu 1.6 benzin a pote hned XV 2.0 (referencni auta). A i kdyz jsme se pred jizdou priklaneli k suzuce po jizde jsme objednali XV. Rozdil v podvozku. odhlucneni i motoru byl obrovsky. Takze cena XV je dle meho obhajitelna.

    jerrry

    tak to bych si raději připlatil, řešil bych rozdíl 300 nebo 600 tis.

    Jarda007

    panove co se tyce ekonomiky tak je Impreza trosku v pozadi za temi mainstreamovymi auticky co jste tady jmenovali. ale za kvalitu se proste plati tak to je… ted jsem koupil Imprezu s boxer diesel 2.0 a srovni s predokolkami Golfem, Mazdou proste neni mozne – Impreza je proste nekde uplne jinde…
    Subaru je proste o pocitech z jizdy to vam ty zbyvajici auta neposkytnou, a ze nepotrebuju 4×4 – jasne ze ne ale je to super 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist