Nové Porsche Cayenne GTS je tu

Trochu nám smysl továrnou "vytuněného" SUV Cayenne uniká, ale my tomu přece nerozumíme a nemáme do toho do mluvit.

Lze z katedrály udělat kempingový stan? Těžko. A stejně nikdy z dvoutunového SUV neuděláte sportovní auto. To ale některým zákazníkům nevymluvíte a proto jezdí po světě věci jako BMW X5 M nebo Porsche Cayenne GTS. Ale aspoň se máme čemu posmívat…

Jako ano, dieselový Cayenne a k tomu třeba Cayman R – praktické SUV na každý den a kompaktní sporťák pro radost. Snažit se ale vnutit sportovní vlastnosti SUV moc dobře nejde a i když nepochybujeme o tom, že Porsche udělalo maximum, asi nelze čekat zázraky ani na podvozku sníženém o 20 mm.

Pod kapotou nového Cayenne GTS je osmiválec 4,8 litru z modelu Cayenne S, který posílil o 20 koní na 420. Díky trošku kratší převodovce a ostřejším reakcím motoru se dostane Cayenne na stovku za 5,7 sekundy, na 160 km/h za 13,3 sekundy a rozjede se až na 261 km/h. Porsche uvádí i kombinovanou spotřebu 10,7 litru na 100 km, takže je Cayenne GTS také eko. Má třeba i systém stop-start.

Dalibor Žák

11.4.2012 8:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist