Nové Porsche Cayenne GTS je tu

Trochu nám smysl továrnou "vytuněného" SUV Cayenne uniká, ale my tomu přece nerozumíme a nemáme do toho do mluvit.

Lze z katedrály udělat kempingový stan? Těžko. A stejně nikdy z dvoutunového SUV neuděláte sportovní auto. To ale některým zákazníkům nevymluvíte a proto jezdí po světě věci jako BMW X5 M nebo Porsche Cayenne GTS. Ale aspoň se máme čemu posmívat…

Jako ano, dieselový Cayenne a k tomu třeba Cayman R – praktické SUV na každý den a kompaktní sporťák pro radost. Snažit se ale vnutit sportovní vlastnosti SUV moc dobře nejde a i když nepochybujeme o tom, že Porsche udělalo maximum, asi nelze čekat zázraky ani na podvozku sníženém o 20 mm.

Pod kapotou nového Cayenne GTS je osmiválec 4,8 litru z modelu Cayenne S, který posílil o 20 koní na 420. Díky trošku kratší převodovce a ostřejším reakcím motoru se dostane Cayenne na stovku za 5,7 sekundy, na 160 km/h za 13,3 sekundy a rozjede se až na 261 km/h. Porsche uvádí i kombinovanou spotřebu 10,7 litru na 100 km, takže je Cayenne GTS také eko. Má třeba i systém stop-start.

Dalibor Žák

11.4.2012 8:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist