Nové Porsche Boxster – lehčí, silnější, úspornější

8 fotografiíPorsche

Porsche pro chudé postoupilo do další generace. Pořád má atmosférický plochý šestiválec a samozřejmě nižší papírovou spotřebu než minulá generace.

Diskuze

12 komentářů

    jzk

    jdu sázet sportku 🙂

    Honza Zapletal

    Az na zadni spoilerosvetla vypada fakt pekne, predek z konceptu 918 je super, ale elektricky posilovac rizeni je neodpustitelny. Pokud uz i u sportovnich modelu Porsche je hlavni prvek interakce s autem kompromitovany kvuli par deci papirove spotreby, cekaji nas smutne casy.

    Honza Zapletal

    Kazdy obcas premysli o garazi snu, ale do moji tato nova generace Porsche (mysleno i 911 gen. 991) se systemem start/stop a digitalnim rizenim uz rozhodne patrit nebude.

    Kuban

    řekni mi jediný rozumný důvod, proč Elektrický posilovač – NE…… prosím. Pak možná začnu řešit, že víš o čem mluvíš a vezmu tvé vědomí na nějakou váhu.

    Honza Zapletal

    Samozřejmě kvůli základnímu atributu auta pro radost – citu v řízení. Porsche se sice chlubí, že jejich systém od ZF jako jediný nereguluje jen proud elektromotoru ale přímo točivý moment a dali si velmi záležet na odladění, jenže podle veškerých recenzí nové 911 to stejně nefunguje tak dobře jako předchozí řízení. Holt jednoduché otevírání/zavírání ventilu je v tomhle případě víc než všechy regulátory světa. A řeš si co chceš pro mě za mě.

    Kuban

    Když už je řeč o citlivosti a přesnosti, tak neřeknu kdyby jste zmínil řízení přímo bez posilovače, ale proč ještě dodnes lidé žijí v domění, že hydraulika je ikona všech superlativ, to je mi záhadou. Je to asi tak záhadné, jako důvod, proč je oktávia v ČR nejlepší auto na světě. Konec demagogie.

    V Elektrice je budoucnost. Ztráta ony mechanické vazby je věcí, která je u prvních elektronickýh posilovačů znatelná.

    Btw, regulace tocivého momentu se vždy řeší proudem 🙂 Respektive řídícím systémem….

    průser elektroniky tkví v jeho odladění a nastavení… A bude to ještě trvat, bohužel je v tom budoucnost, a dost zajímavá. Předsudky nechte stranou, počkáme si na reálné výsledky, jak si na tom tento boxter vede.

    Honza Zapletal

    \“Ztráta ony mechanické vazby je věcí, která je u prvních elektronickýh posilovačů znatelná. \“
    Zajímavé prohlášení v kontrastu s tou úvodní reakcí ať řeknu jediný rozumný důvod.

    Řízení bez posilovače jsem nezmíníl protože pro většinu dnešních aut je vzhledem k váze nepoužitelné.

    A jasně že se točivý moment elektromotoru ovládá proudem, pointa je v tom, že při různé teplotě a dalších proměnných veličiních to může vyvolat mírně odlišný výsledek na výstupu. Takže ten Porsche systém má mít zpětnou vazbu na senzor skutečného výstupního točivého momentu.

    Kuban

    to je pouze polopravda. Mnohem problematičtější je fakt, že elektronické posilovače měly dost zásadní problém udržet konstatní směr jízdy. Bylo to dáno X faktory. Výsledek byl ale jasný a proto měl uplatnění hlavně pro malá lehká auta…. Od těch prvních dob, Mazd M2 Fiatků a jiných proběhlo pár generací vývoje na poli všech konkurentů v oblasti vývoje posilovačů. A na základě faktu, že máte jen kusé informace o použité technologii z médií, mne udivuje, jak dokážete zabít auto jen kvůli tomuto….. První commonraily vzdorovaly stejným předsudkům jako těm vašim k elektrice…. Donedávna se tomu němci úspěšně a ješitně bánili než odešli od PD koncepce… to je celé, nic víc v tom nehledejte. To auto si zaslouží pozornost.

    Honza Zapletal

    Až druhou polovinu příspěvku jsem identifikoval jako odpověď na ten můj. Formulace předtím jsem nějak nepobral.

    Co že je polopravda?

    Problematičtější než co?

    Proč měl mít (řeč je předpokládám o el. posilovači) uplatnění hlavně pro malá, lehká auta? Protože měl problémy udržet konstantní směr (jak bych si mohl myslet podle sledu vět) to asi nebylo. Pochopil bych například, že hydraulické vehementy jsou pro lehká auta moc těžké, ale tento důvod zůstal nevysloven. Navíc pokud je auto opravdu tak lehké, že by ho váha dodatečné hydrauliky tolik rozhodila, nemuselo by v prvé řadě mít posilovač vůbec.

    Z médií mám možná informace kusé, od vás ale zatím jen zmatené.

    Kuban

    To proto, že vysvětlení oné příčiny by vydalo na seminární práci. Smiřte se s faktem, že vozy s prvními E posilovači prostě měly tento problém a že i v klidu měly tendenci zatáčet (chápej jet sice ve směru volantu ale krouživými pohyby), jejich odladění bylo úmorné a v mnoha případech u většiny vozů vyladěné \“taktak\“. Mapy elektronického posilování byly v 90% případů natvrdo zaplombovány, aby někoho nenapadlo je upravovat a tím pak nechat naplno projevit ony nešváry..
    – polopravda je vše co jste řekl, respektive je to nepřesné a jen spekulace. Už jen proto, že moment jako takový je jen síla a ta posuv nijak neovlivňuje. A problematičtější jev \“než ta vaše nestálost síly – což vyvracet raději nebudu, ale konstruktérů se mohu optat pokud chcete\“ je to co jsem psal, donutit posilovač, který ve své podstatě pořád pracuje, udržet v nějaké vyšší rychlosti konstatní směr jízdy. Je vám tedy jasné, že s vyšší rychlostí ubývá potřeba posilovat, to zatím uměly jen elektrohydraulické posilovače, a tam se pochopitelně pak projevují jakékoliv odchylky mnohem razantněji. Jak jsem řekl, bylo by to na dlouho.

    Na tu druhou otázku ale mile rád odpovím: Do malých aut proto, protože za A) ano správně – váží mnohem méně, B) nabízí uživatelům i rozličné síly posilování (ve většině případů) a hlavně ideální odladitelnost k povaze vozidla (prostě programovatelnost), C) malé vozy nejezdí rychle tím se obracím na to co zde nechci vysvětlovat.

    Když se podívám na situaci dnes, ty posilovače jsou úplně jinde. A obávám se že do 10ti let budou pomalu a jistě hydrauliku nahrazovat. Ona sice má X výhod, za to ale i X nevýhod, a to co mi má zkušenost i statistika říká, 95% řidičů vůbec nedovede poznat rozdíly a termín \“odezva řízení\“ a jiné kecy jsou jen termíny které si někde v článcích přečetli a moc dobře to sami zhodnotit nedokáží.

    PS: I malá auta potřebují posilovat.

    Kuban

    A hlavně to co je důležitější, ze statistik vyplývá, že se paradoxně ani tak moc EPS systémy neserou jako ty kapalinové.

    Honza Zapletal

    Moje zkušenost mi zase říká, že s autem se špatně nastaveným posilovačem mě nebaví jezdit, natož jezdit rychleji, to je pak děsivý zážitek když reagujete až na pohyby karoserie, ne na volant.
    ———————————————
    K těm 95% – možná pokud nemají srovnání. Výstižnou úvahu na téma \“běžný řidič\“ napsal Petr Hanke v EVU 4/2010. Ve zkratce – jeho žena, kterou auta jakýmkoliv způsobem nezajímají, ho překvapila dotazem na auto známé, které musela ten den řídit a zdálo se jí divné. Zpozorněl, jelikož auto zná a ví že technicky je naprosto vpořádku. Její výhrady – nejistota v zatáčkách i při brždění díky naklánění, nepříjemné na rozjezd, škubavý motor, rosolovité řízení. Přesné modely nebyly uvedeny, jen že se jednalo a jedeno s nejprodávanějších aut na českém trhu s moderním vznětovým motorem a auto, které běžně používá byl o 10 let starší německý sedan střední třídy o čtvrtinové hodnotě.—————————————
    A z mého okolí můžu říct že zejména začínající řidiči odhalí spoustu chyb na autě, jelikož se s nimi nedkokáží srovnat tak automaticky jako zkušenější řidič – například zpožděné reakce plynu, nepřehledná karoserie. Například přítelkyně si počas autoškoly oblíbila Ford Fiesta oproti Fabii, jelikož jí všechny ovládací prvky přišly přirozenější.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist