Nové Porsche 911 – únik informací

Za rok uvidíme nové Porsche 911, které zhubne a posílí. Zachová si ale tradiční vlastnosti a charakter?

Již příští rok se ukáže úplně nová generace Porsche 911, interně označovaná jako 991. Postupně tak unikají konkrétní informace a nové auto začíná získávat obrysy. Také se to již v alpských průsmycích hemží maskovanými prototypy a stává se, že někteří lidé blízcí vývoji nedokáží udržet jazyk za zuby…

Design
Nové Porsche 911 se nebude příliš lišit od současného modelu. Podle porovnávání špionážních snímků a fotek současného modelu bude nové auto o trochu širší a delší. Největší změnou budou zrcátka uchycená na dveřích a čelní sklo s menším sklonem. Z profilu bude auto více připomínat poslední vzduchem chlazený model 993.

Porsche silně maskuje zadní část auta, takže se dá očekávat nová grafika světel z LED diod a nové tvarování aktivního zadního spoileru, který bude pravděpodobně složitější a podobný tomu na Porsche Panamera. Ve větších rychlostech by se měl rozkládat do strany a zlepšovat přítlak. V přední části se objeví nárazník s většími vstupy vzduchu a opticky bude připomínat předek na modelu Cayenne, zejména díky integrovaným LED pro denní svícení. Přední světla zůstanou oválná.Motory
Pohonné jednotky budou evolucí těch současných. Porsche 911 bude opět k dispozici ve verzích Carrera a Carrera S, takže vzadu najdeme buď atmosférický šestiválec 3,6 l nebo 3,8 l. Základní jednotka má produkovat výkon 370 koní a točivý moment 400 Nm, šestistupňová manuální převodovka je standardem.

Silnější motor prý dosáhne na 421 koní výkonu a 440 Nm točivého momentu. Za příplatek bude v nabídce i dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK s klasickými pádly pod volantem „vlevo dolů, vpravo nahoru“ a také pohon všech kol, kterému dává stále více zákazníků přednost. Motor má být posunut více dopředu, což pomůže rozložení hmotnosti a ovladatelnosti.

Ekologie
Nové Porsche 911 (991) zhubne 45 kg, takže základní model ukáže na váze 1370 kg. I díky sníženému odporu vzduchu, systému stop/start a rekuperaci brzdné energie prý auto sníží průměrnou spotřebu a emise až o 12 % a bude tak nejekologičtější 911 všech dob.Ačkoli se spekuluje o hybridu nebo plně elektrickém modelu, Porsche popírá, že by něco takového připravovalo. Automobilka chce jako první plně elektrické Porsche představit koncept na bází Boxsteru a Caymanu, které jsou konstrukčně vhodnější než model 911.

Máme se na co těšit? Rozhodně. Porsche 911 by si podle všeho mělo zachovat vrozený charakter. Později také dorazí ostřejší verze jako Porsche 911 GT3, GT3 RS a přeplňované GT2 a Turbo. Samozřejmě se v nabídce objeví i kabriolet a verze Targa.

autoweb.cz

18.8.2010 6:09

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist