Nové Porsche 911 GTS (991) si dává Nordschleife ve slušném kalupu a místy i bokem

(+ video) Testovací piloti Porsche se tentokrát se svými svěřenci ani trochu nemazali, chystaná verze GTS předvedla v plné parádě, co dokáže její podvozek.
nove-porsche-911-gts-991-si-dava-nordschleife-ve-slusnem-kalupu-a-misty-i-bokem-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Německá sportovní značka z Zuffenhausenu je notoricky známá tím, že v rámci jedné typové řady dokáže postavit desítky různých provedení diferencovaných buď výkonem, pohonem, konstrukcí střechy či kombinací zmíněného a své zákazníky navíc dokáže přesvědčit, že jsou to víceméně samostatné modely.

Pochopitelně mluvíme o Porsche 911, které ve své nejaktuálnější podobě – interně označené jako verze 991 – ještě ani zdaleka nevyčerpalo všechny možnosti, i když jich je momentálně v nabídce už patnáct. V očekávání je zejména nejostřejší atmosférická verze GT3 RS, kterou se nedávno podařilo odhalit skrze patentové snímky, zapomínat bychom ale neměli ani na další adepty.

Dosud jsme kupříkladu neměli možnost vidět variantu GTS, což je auto vyplňující skulinu mezi modely Carrera S a GT3. Ve své poslední generaci 997 se vyráběla v letech 2011 až 2012, dostala atmosférický šestiválec 3.8 o výkonu 408 koní a k mání byla jako tradiční zadokolka i s pohonem všech kol Carrera 4 GTS a obě varianty bylo kromě toho možné pořídit i jako Cabrio.

Dnes by tyto výkony nejnovějšímu 991 GTS nestačily už proto, že se výkon Carrery S vyšplhal na 400 koní a GT3 jich má dokonce 475, právě tato auta nám však poměrně jasně vymezují prostor, ve kterém může příští GTS operovat. Vlastně ještě ne. Automobilka již dnes prodává pro „eSko“ tzv. Powerkit zvyšující výkon na 430 koní, takže čistě logicky by se náš motor 3.8 pro GTS mohl zastavit na hodnotě 450 koní.

Jestli jsme se těm správným číslům alespoň trochu přiblížili, bychom mohli zjistit už poměrně brzy, protože zrovna model GTS je jedním z těch aut, která poslední dobou trénují na Severní smyčce Nürburgringu. Rozpoznat jej lze podle výsuvného křídla v kombinaci s jiným uspořádáním koncovek výfuku přiblíženým podélné osy vozu a jistou nápovědou je rovněž atmosférický motor či fakt, že se po okruhu prohání kupé i kabriolet.

Především řidič prvního auta v přiloženém videosnímku předvádí, že pokud mezi volant a sedačku umístíte ten správný materiál, je radost pohledět, co tato technika dokáže. Ostatně podívejte se sami…

zdroj: TouriClips

5.8.2014 10:44| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist