Nové Porsche 911 GT3 R je lehčí a rychlejší. A stojí 14,2 milionu.

Nové Porsche 911 GT3 R je lehčí, rychlejší a - jak říká jedním dechem automobilka ve svém prohlášení - také úspornější. Ano, mluvíme o závodním speciálu s výkonem 500 koní...

Chcete závodit? Tedy, chcete závodit s něčím opravdu ultimativním? Pak tady pro vás máme jeden tip… Porsche postavilo na základech sériového modelu 911 GT3 RS klientský závodní stroj pro světovou sérii GT3 speciál 911 GT3 R.

Jaké byly hlavní cíle při vývoji závodní 911? Samozřejmě výkon, moto dosahuje potenciálu přes 500 koní, a dále šlo o nízkou hmotnost, lepší aerodynamiku, nižší spotřebu, lepší obratnost, ještě vyšší bezpečnost. A v neposlední řadě – jde o klientské auto – o snížení servisních nákladů a cen náhradních dílů.

Od sériové verze si 911 GT3 R vzalo typickou střechu se dvěma vybouleními a prodloužený rozvor, který v porovnání s předchozí generací narostl o 8,3 centimetru. Delší rozvor znamená ve srovnání s předchozí GT3 R lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy a předvídavější chování v rychlých zatáčkách. Systematické snižování hmotnosti karoserie, aerodynamické prvky a modifikovaný podvozek? V porovnání s předchozím modelem to představuje výrazným způsobem optimalizované těžiště vozu.

Lehká karoserie sériového modelu 911 GT3 RS se sofistikovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí byla ideálním základem pro závodní speciál, střecha, přední kapota, blatníky, dveře, boční partie, zadní část, stejně jako víko motoru jsou z karbonu a čiré plochy, tedy okna (včetně čelního) jsou z polykarbonátu.

O pohon se stará logicky plochý šestiválec s objemem čtyř litrů, který je velké části shodný s motorem, který se nachází za zadní nápravou sériového 911 GT3 RS. Má přímé vstřikování paliva s tlakem až 200 baru a variabilní časování ventilů. Výkon pohonné jednotky jde na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku a řadí se prostřednictvím páček na volantu.

Další podrobnější detaily a specifikace najdete níže, teď si prozraďme cenu, ta je 429000 eur bez DPH, tedy asi po přepočtu a s daní asi 14,2 milionu Kč.

Technické údaje Porsche 911 GT3 R 991
Motor
Vodou chlazený plochý šestiválec (umístěný za zadní nápravou)
Objem 4000 cm3, zdvih 81,5 mm, vrtání 102 mm
Výkon přes 500 koní
Čtyřventilová technika
Přímé vstřikování paliva
Mazání se suchou skříní

Převodovka
Šestistupňová sekvenční převodovka Porsche
Mechanický diferenciál se zvýšenou svorností
Pneumatické řazení s páčkami pod volantem

Karoserie
Odlehčená karoserie s propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí
Integrovaná (svařená) ochranná klec proti převrácení podle stanov FIA, odstavec J
Odnímatelný únikový poklop ve střeše
Odlehčené díly karoserie: Dveře, víko motoru, zadní přítlačný spoiler, přední i zadní blatníky z uhlíkových kompozitů
Skla vyrobená z polykarbonátu
Odnímatelná polykarbonátová skla dveří
Bezpečnostní palivová nádrž FT3 s objemem cca 120 litrů, s bezpečnostním ventilem hrdla

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Podvozek
Přední zavěšení typu McPherson
Nastavitelná světlá výška
Nastavitelný odklon a sbíhavost kol
Náboje kol s centrální maticí
Nastavitelné stabilizátory
Elektricko-hydraulický posilovač řízení

Brzdy
Vpředu závodní šestipístkové jednodílné hliníkové třmeny
Vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče
Průměr 380 mm
Zadní náprava závodní čtyřpístkové jednodílné hliníkové třmeny
Vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče
Průměr 372 mm

Kola/Pneumatiky
Jednodílná kola BBS a podle specifikace Porsche, vpředu rozměr 12Jx18, offset 17, pneumatiky: 300/650-18; vzadu rozměr 13Jx18, offset 37,5, pneumatiky 300/710-18

Rozměry
Celková hmotnost cca 1220 kg
Celková délka 4604 mm
Rozchod kol přední nápravy 1975 mm
Rozchod kol zadní nápravy 2002 mm
Rozvor náprav 2463 mm

15.5.2015 3:56| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist