Nové osmipístkové brzdy od AC Schnitzer

5 fotografiíAC Schnitzer

Do ruda rozpálené brzdy? Proč ne, ty z nové nabídky ACS vše zvládnou.

Diskuze

4 komentáře

    empi

    Nevi z vas nekdo, jestli se pri pouziti lepsich brzd nemuze narusit funkce elektronickych systemu jako ABS nebo ESP? Jestli tedy uz predem nepocitaji s nejakym brzdnym ucinkem, ktery je najednou vyrazne vyssi?

    Spectral

    Ne, činnost ABS ani ESP to narušit nemůže. ABS funguje tak, že sníží tlak v brzdové kapaliny v obvodu, pokud snížení otáček kola odpovídá většímu zpomalení než cca 9,8 m/s2, poté tlak opět zvedne a zase dokola. Je tedy jedno, že brzdy jsou účinnější. ABS reaguje až na samotné skoro-zablokování kola, nezáleží na tom, jestli ho způsobilo intenzivní brzdění slabých brzd nebo lehký dotek účinných brzd. Už z logiky věci vyplývá, že elektronika musí reagovat až na samotnou blokaci kola, nemůže se řídit velikostí brzdné síly. Síla potřebná k zablokování kol bude totiž výrazně odlišná podle povrchu cesty (sucho, mokro, sníh…) a přilnavosti gum. U ESP to platí analogicky, i tam se elektronika řídí zpětnou vazbou.

    Boris

    V čem je tak zásadní rozdíl mezi jednopístkovým a vícepístkovým třmenem? Ve fyzice jsme se učili, že tlak v hydraulickém systému je ve všech místech stejný. Tudíž předpokládám, že při využití stejného vyvolávače tlaku v brzdovém systému bude stejný tlak v jednopístkovém i vícepístkovém třmenu a proto i stejná účinnost, nebo ne? Není to jen marketingový trik?

    Harry®

    Ano, tlak v kapalině je všude stejný. Ale tady se jedná o poměr plochy (řekněme průměrů) pístku "vyvolávače" a součtu ploch pístků ve třmenu. Čím větší je tento poměr, tím větší silou působí pístky na obložení. Proto se používají vícepístkové třmeny, protože aby jsi dosáhl stejné plochy s jediným pístkem, tak by musel mít průměr třeba 100mm, a takový obrovský třmen by do ráfku nikdo nenacpal, nehledě na to, že by svým tvarem jen těžko ideálně přitlačoval obložení. Více pístků se rozloží po celé ploše rovnoměrně.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist