autoweb.cz > Nissan > Nové Nissany budou držet dietu
Nové Nissany budou držet dietu
Boj s emisními normami se nejprve nesl ve znamení dokonalejších motorů. Ve velké míře přišlo přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a tak dále. Postupem času se i motory malých objemů dočkaly různých druhů přeplňování, v případě Nissanu šlo jak o kompresory, tak o turbodmychadla. Jenže ani to do budoucna nebude stačit na plnění čím dál přísnějších hodnot CO2. Ve hře už zbývá snad jen snížení hmotnosti, které se v současnosti začíná objevovat napříč různými značkami.
Nejviditelnější je to u nového Range Roveru, který je oproti předchozí generaci lehčí až o 420 kg, lehčí je ale i nová Mazda 6, poslední generace Volkswagenu Golf nebo nová Octavia. Budoucí trend je tedy více než zřetelný. Dočkáme se výrazně lehčích aut, které společně s lepší spotřebou přinesou lepší ovladatelnost, přitom se spokojí ještě s menšími motory než doposud.
A s lehčími modely můžeme odteď počítat i u Nissanu. Může za to použití vysokopevnostní oceli, která se pyšní pevností 1200 MPa. Nissan už ji využil u nejnovějšího Infiniti Q50, zatím však ve velmi malé míře. U budoucích modelů má její využití narůst až na 25 %, což by mělo celkovou hmotnost auta snížit o 15 %. Navzdory vyšší ceně za kvalitnější ocel má být výroba levnější, protože ke stejné pevnosti skeletu postačí méně materiálu.