Nové Nissany budou držet dietu

I japonská automobilka Nissan se chystá snižovat emise nižší hmotností. S použitím vysokopevnostní oceli budou auta lehčí v průměru o 15 %.

Boj s emisními normami se nejprve nesl ve znamení dokonalejších motorů. Ve velké míře přišlo přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a tak dále. Postupem času se i motory malých objemů dočkaly různých druhů přeplňování, v případě Nissanu šlo jak o kompresory, tak o turbodmychadla. Jenže ani to do budoucna nebude stačit na plnění čím dál přísnějších hodnot CO2. Ve hře už zbývá snad jen snížení hmotnosti, které se v současnosti začíná objevovat napříč různými značkami.

Nejviditelnější je to u nového Range Roveru, který je oproti předchozí generaci lehčí až o 420 kg, lehčí je ale i nová Mazda 6, poslední generace Volkswagenu Golf nebo nová Octavia. Budoucí trend je tedy více než zřetelný. Dočkáme se výrazně lehčích aut, které společně s lepší spotřebou přinesou lepší ovladatelnost, přitom se spokojí ještě s menšími motory než doposud.

A s lehčími modely můžeme odteď počítat i u Nissanu. Může za to použití vysokopevnostní oceli, která se pyšní pevností 1200 MPa. Nissan už ji využil u nejnovějšího Infiniti Q50, zatím však ve velmi malé míře. U budoucích modelů má její využití narůst až na 25 %, což by mělo celkovou hmotnost auta snížit o 15 %. Navzdory vyšší ceně za kvalitnější ocel má být výroba levnější, protože ke stejné pevnosti skeletu postačí méně materiálu.

18.3.2013 2:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist