Nové Mini odhodilo kamufláž

BMW zveřejnilo finální podobu a podrobnosti o zbrusu novém Mini, které se na trhu objeví ještě letos.

BMW zveřejnilo detaily o dlouho očekávaném Mini, jehož předchůdce z roku 2001 byl vyroben ve více než 800 tisících exemplářích. Nové verze Mini Cooper a Mini Cooper S vyjedou za zákazníky ještě letos. V první polovině příštího roku bude následovat Mini One s benzínovým motorem 1,4 litru a turbodieselová verze.

Typický design Mini s krátkými převisy a koly v rozích karoserie se na první pohled příliš nezměnil, ale čelní světla se více příblížila k obrysům karoserie a nově obsahují směrová světla, nová maska je podobnější klasickému Mini, kapota Cooperu S je kvůli předpisům na ochranu chodců a turbu o 20 mm výše a aerodynamiku obou verzí zlepšuje spoiler nad zadním oknem. Koeficient odporu vzduchu se podařilo snížit z 0,35 na 0,33. Karoserie Cooperu je o 60 mm delší, v případě Cooperu S pak o 61 mm. Zákazníci si budou moci vybírat z 12 barev, z nichž 7 je nových.

Zatímco exteriér nového Mini se nijak revolučně nezměnil, v prostornějším interiéru jsou změny viditelnější. Na první pohled má být patrné špičkové zpracování, zvětšil se uprostřed umístěný rychloměr, startuje se tlačítkem a tenčí střední konzole zaručuje více místa pro nohy předních pasažérů. Unikátní je vnitřní osvětlení, jehož barvu lze podle libosti kdykoli měnit v pěti stupních od oranžové po modrou.

Mini Cooper

Pod kapotou bude mít novou atmosférickou šestnáctistovku, vybavenou proměnným časováním ventilů na bázi systému Valvetronic, nahrazujícím i funkci tradiční škrticí klapky. Motor dosahuje výkonu 120 koní při 6000 ot/min a vrcholu točivého momentu 160 Nm ve 4250 otáčkách, přičemž 120 Nm je k mání již ve 2000 ot/min. Mini Cooper zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy a  umí se rozjet až na 201 km/h.

Mini Cooper S

Cooper S pohání výkonnější šestnáctistovka, která dosahuje díky přeplňování turbodmychadlem dokonce 175 koní při 5500 ot/min. Maximum točivého momentu 240 je dostupné v širokém pásmu 1600 až 5000 otáček, funkce overboost umožňuje při prudké akceleraci krátkodobý nárůst až na 260 Nm. Cooper S sprintuje na stovku za 7,1 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 224 km/h. Obě verze jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je k dispozici 6-stupňový automat.

Cooper S má sportovněji naladěný podvozek, pro obě verze je pak k mání identický kit Sports Suspension. Novinkou je elektrický posilovač EPAS závislý na rychlosti, který zajišťuje malé ovládací síly při parkování a přímější řízení ve vyšších rychlostech. Systém funguje buď automaticky, nebo po stisknutí tlačítka Sport nastaví ještě přímější režim.

Bezpečnostní výbava obou verzí obsahuje standardně 6 airbagů (čelní, boční a hlavové), ABS, EBD a CBC. Cooper S má navíc vypínatelný ASC+T (Automatic Stability Control + Traction) a na přání DSC (Dynamic Stability Control), obsahující asistent pro rozjezdy do kopce.

Premiéra čeká nové Mini na pařížském autosalonu.

Jan Cacek

15.8.2006 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist