Nové Mini odhodilo kamufláž

BMW zveřejnilo finální podobu a podrobnosti o zbrusu novém Mini, které se na trhu objeví ještě letos.

BMW zveřejnilo detaily o dlouho očekávaném Mini, jehož předchůdce z roku 2001 byl vyroben ve více než 800 tisících exemplářích. Nové verze Mini Cooper a Mini Cooper S vyjedou za zákazníky ještě letos. V první polovině příštího roku bude následovat Mini One s benzínovým motorem 1,4 litru a turbodieselová verze.

Typický design Mini s krátkými převisy a koly v rozích karoserie se na první pohled příliš nezměnil, ale čelní světla se více příblížila k obrysům karoserie a nově obsahují směrová světla, nová maska je podobnější klasickému Mini, kapota Cooperu S je kvůli předpisům na ochranu chodců a turbu o 20 mm výše a aerodynamiku obou verzí zlepšuje spoiler nad zadním oknem. Koeficient odporu vzduchu se podařilo snížit z 0,35 na 0,33. Karoserie Cooperu je o 60 mm delší, v případě Cooperu S pak o 61 mm. Zákazníci si budou moci vybírat z 12 barev, z nichž 7 je nových.

Zatímco exteriér nového Mini se nijak revolučně nezměnil, v prostornějším interiéru jsou změny viditelnější. Na první pohled má být patrné špičkové zpracování, zvětšil se uprostřed umístěný rychloměr, startuje se tlačítkem a tenčí střední konzole zaručuje více místa pro nohy předních pasažérů. Unikátní je vnitřní osvětlení, jehož barvu lze podle libosti kdykoli měnit v pěti stupních od oranžové po modrou.

Mini Cooper

Pod kapotou bude mít novou atmosférickou šestnáctistovku, vybavenou proměnným časováním ventilů na bázi systému Valvetronic, nahrazujícím i funkci tradiční škrticí klapky. Motor dosahuje výkonu 120 koní při 6000 ot/min a vrcholu točivého momentu 160 Nm ve 4250 otáčkách, přičemž 120 Nm je k mání již ve 2000 ot/min. Mini Cooper zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy a  umí se rozjet až na 201 km/h.

Mini Cooper S

Cooper S pohání výkonnější šestnáctistovka, která dosahuje díky přeplňování turbodmychadlem dokonce 175 koní při 5500 ot/min. Maximum točivého momentu 240 je dostupné v širokém pásmu 1600 až 5000 otáček, funkce overboost umožňuje při prudké akceleraci krátkodobý nárůst až na 260 Nm. Cooper S sprintuje na stovku za 7,1 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 224 km/h. Obě verze jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je k dispozici 6-stupňový automat.

Cooper S má sportovněji naladěný podvozek, pro obě verze je pak k mání identický kit Sports Suspension. Novinkou je elektrický posilovač EPAS závislý na rychlosti, který zajišťuje malé ovládací síly při parkování a přímější řízení ve vyšších rychlostech. Systém funguje buď automaticky, nebo po stisknutí tlačítka Sport nastaví ještě přímější režim.

Bezpečnostní výbava obou verzí obsahuje standardně 6 airbagů (čelní, boční a hlavové), ABS, EBD a CBC. Cooper S má navíc vypínatelný ASC+T (Automatic Stability Control + Traction) a na přání DSC (Dynamic Stability Control), obsahující asistent pro rozjezdy do kopce.

Premiéra čeká nové Mini na pařížském autosalonu.

Jan Cacek

15.8.2006 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist