Nové kolo testů Euro NCAP: Honda Civic, Kia Carnival a Lexus IS
15 fotografiíHonda
Na nejvyšší hodnocení tentokrát dosáhlo pouze jedno ze zkoušených aut.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
15 fotografiíHonda
Na nejvyšší hodnocení tentokrát dosáhlo pouze jedno ze zkoušených aut.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Mnoho lidí ani neví, že je rozdíl mezi 5 hvězdami pro malé, střední a velké auto, respektive mezi skutečnou váhou procentního podílu účinností ochrany, kterého takové auto dosáhne. Prostě 80% na Picantu není totéž jako 80% na Carnivalu. Bylo by fajn, kdyby někdy (= aspoň 1 ročně) nějaký odborník někam napsal pořádný článek o metodice NCAP a co z ní plyne pro běžného uživatele. Další věc, která se prakticky vždy nechává bez povšimnutí: kromě samotných nárazových testů jsou pro bezpečnost hodně významné testy účinnosti hlavových opěrek (špatná opěrka při zpětném rázu zlomí vaz). Na opěrky ovšem dělá testy jiná firma v jiné zemi (tuším GB) a výsledky nejsou nikde syntetizovány. A poslední poznámka: 99% aut dnes dosahuje 4-5 hvězd, což znamená, že stupnice o pěti hvězdách není už dost citlivá, aby postihla rozdíly, takže takto prezentované výsledky jsou imho maximálně orientační, nic na co by se dalo přísahat. A to se ještě nedávno někde ozval kdosi od fochu a upozornil, že opakovaný test dopadne se stejným autem pokaždé jinak…No nic, "ruce na volant"!! :-))
V pripade testu metodiky ENCAP je vysledek vsech aut primo porovnatelny. Ostatne proc by nemel byt. Kdyz se posle auto A proti (temer) pevne nedeformovatelne prekazce a pote za stejnych podminek auto B do stejne prekazky, tak jsou vysledky primo porovnatelne – 5* u maleho auta je vic nez 4* u velkeho. Jina vec je v pripade kolize dvou aut, tam ovlivni silu narazu hmotnost a tezsi auto je ve vyhode, ale to ENCAP netestuje a takto auta navzajem srovnatelna opravdu nejsou. Ale vykladat tak ENCAP zpusobem, ze 5* u maleho auta v podstate stejne nic neznamena, mam dojem, urcite nelze.