Nové General Motors trápí staré problémy

Někdejší světová jednička má u prodejců v USA 280 000 pickupů, zásobu na 122 dnů. To je o 50 % víc než průměr posledních deseti let a analytici varují.

Pokud by General Motors zastavily výrobu malých nákladních vozů, vydrží jim zásoba pickupů Chevrolet SilevradoGMC Sierra až do listopadu. To průměrného Evropana nemusí příliš trápit, jenže právě zjevná neefektivita v podobně nadměrných zásob aut byla v posledním desetiletí jedním ze symptomů nemoci, která přvedla amerického giganta k bankrotu. V letech 2002 až 2010 měly General motors skladem auta na 78 průměrných dnů. Nyní si vedou lépe, jenže pickupy na 122 dnů dopředu zvedají obočí.

Mike Frost, manažer jednoho z dealerů GM, neváhal označit situaci slovem hrozivá a komentoval: „Mysleli jsme si, že návrat ekonomické aktivity pro nás bude znamenat také víc prodaných pickupů. Jenže jsme se pletli.“ Zjevně se tedy nemýlili jen v centrále General Motors.Když se na veřejnosti objevilo číslo 122, vedení GM situaci komentovalo tím, že jde o mírně nadstandardní počty. Do konce roku by se měla zásoba aut snížit na sto až 110 dnů průměrných prodejů. Už to ale přijde analytikům hodně. Přestože na trhu s pickupy, vyráběnými ve velkém množství variant a prodávanými často po velkých počtech najednou, jsou v USA obecně potřeba větší skladové zásoby, FordChrysler vystačí s necelými osmdesáti dny.Co přesně to znamená, ukáží příští měsíce. General Motors očekávají růst zájmu – ten samý, který se prozatím odmítá dostavit – a stabilizaci zásob. Dělníci na výrobních linkách si mezitím užívají plánovaných prázdnin. Poslední výsledky General Motors vzbudily jisté otázky, když si automobilka nevedla tak dobře jako Ford. Nepřiměřené zásoby jen prohlubují rozčarování z výsledků výrobce, který na rozdíl od modrého oválu museli zachránit daňoví poplatníci Spojených států.

Problémem nejsou prodeje General Motors. Ty rostou u většiny modelů rychleji než průměry příslušných segmentů – kromě právě pickupů, které jen těžko soupeří s modernější konkurecí. Chevrolet Cruze například těžil v posledních měsících naplno z japonského zemětřesení, když překonal Toyotu Camry a stal se v červnu nejprodávanějším malým vozem v USA. GM však nedokáží na jednom autě vydělat tolik jako nejbližší soupeři v podobě Fordu a Chrysleru.

autoweb.cz

12.7.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist