Nové Ferrari 488 Pista je kombinací excelentních jízdních vlastností a výkonů se závodními kořeny

Co víme? Že Ferrari představuje nový model 488 Pista, že bude mít za několik dní světovou premiéru na ženevském autosalonu a že se  jedná se o další vůz z řady speciálních modelů s motorem V8 uloženým uprostřed, jež nesly označení 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Speciale. Mezi jejich hlavní klady patřily špičkové jízdní výkony a vynikající ovladatelnost.

Detaily najdeme v přiložené tiskové zprávě… Ferrari 488 Pista ve srovnání s těmito slavnými předchůdci představuje významný krok vpřed, a to jak z hlediska jízdních vlastností, tak díky úrovni techniky přejaté ze závodů. Ostatně už jméno vozu je připomínkou bezkonkurenční závodní historie značky Ferrari.

Vývoj vozu byl založen přímo na zkušenostech z mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA, v němž Ferrari v kategorii GTE získalo celkem pět Pohárů konstruktérů. Během šesti let, kdy se tato série jezdí, zvítězilo Ferrari ve 29 z 50 závodů. Konstruktéři však mohli čerpat i z bohaté 25leté tradice vlastního značkového poháru Ferrari Challenge.

Ze závodních vozů Ferrari 488 GTE a 488 Challenge vychází řada úprav: od důsledného snížení hmotnosti přes vyladění motoru a podvozku až po změny v aerodynamice. Výsledkem je auto s jednoznačným posláním: nabídnout nekompromisní jízdní vlastnosti srovnatelné se závodním vozem a zajistit také řidičům bez závodnické zkušenosti špičkové svezení na běžné silnici i uzavřeném okruhu.

Ve srovnání s vozem 488 GTB má upravená verze Pista výrazně nižší hmotnost, a to o 90 kg (1 280 kg bez náplní), což spolu s největším nárůstem výkonu v historii speciálních modelů (+ 50 koní) pomohlo stanovit nová měřítka pro sportovní vozy Ferrari s motorem V8.

Pohonná jednotka je nejvýkonnějším osmiválcem v historii značky Ferrari. Jedná se o extrémní provedení přeplňovaného motoru, který získal celkové vítězství v prestižní anketě Mezinárodní motor roku v letech 2016 i 2017.

Nejvyšší výkon činí obdivuhodných 720 koní a motor díky tomu nabízí současně nejlepší hodnotu tzv. litrového výkonu ve své třídě: 185 k/l. Díky konstrukčním řešením převzatým ze závodního modelu 488 Challenge je osmiválec také lehčí, a to například zásluhou výfukového potrubí Inconel a odlehčené klikové hřídele či setrvačníku, ale rovněž použitím nových prvků, jako jsou ojnice z titanu nebo sběrné potrubí sání z karbonového vlákna.

Z vozu 488 Challenge pocházejí turbodmychadla s vestavěnými čidly otáček a také upravené vstupy vzduchu, které se přesunuly z blatníků do oblasti zadního spoileru, aby byl zajištěn co nejčistší vzduch pro sání.

Točivý moment je vyšší než u 488 GTB ve všech otáčkách motoru, takže je stále k dispozici dostatek síly pro plynulou a rychlou akceleraci s ještě kratší reakcí turbodmychadel, a to navzdory vyššímu výkonu.

Také zvukový projev je unikátní a naprosto jednoznačně patřící k Ferrari, jak se od takto mimořádného vozu očekává. Mohutný zvuk i jeho intenzita jsou na vyšší úrovni než v případě 488 GTB na všechny převodové stupně a v celém spektru otáček motoru, což odpovídá výrazně vyššímu výkonu.

Ferrari 488 Pista využívá všechny dosavadní znalosti v oblasti aerodynamiky, které Ferrari nasbíralo během své dlouhé závodní historie a jež přenáší do běžného silničního provozu. Ze závodních vozů pochází například příď s aerodynamickým kanálem ve tvaru písmene S, který je inspirován formulí 1. Spolu s konstrukcí předních difuzorů a skloněním kanálu jako u 488 GTE přináší toto řešení silný přítlačný efekt snižující vztlak na přední nápravě.

Nově navržené jsou aerodynamické prvky na podvozku, tzv. turbulátory, a zadní difuzor má stejné zdvojení jako u 488 GTE, což zvyšuje aerodynamickou účinnost a vytváří větší přítlak než v případě klasického difuzoru. Kromě toho byl upraven i tvar zadního spoileru, ten je u nového vozu delší a vyšší. Všechny tyto úpravy přinesly impozantní 20% nárůst přítlaku.

Dynamika vozu byla upravena tak, aby zlepšila potěšení z jízdy a umožnila využít plný potenciál vozu všem řidičům, nejen profesionálním jezdcům. Cílem bylo usnadnit dosažení výkonů na hranici možností vozu s menším úsilím a s plnou kontrolou.

Konstruktérům se podařilo ještě více zlepšit ovladatelnost jak změnami mechanického nastavení vozu, tak zdokonalením elektronického ovládání stability, které je součástí verze 6 systému Side Slip Angle Control. Systém řízeného smyku SSC 6.0 zahrnuje následující zařízení: E-Diff3, F1-Trac, pérování s magnetoreologickými tlumiči (SMC) s proměnnou charakteristikou a poprvé také Ferrari Dynamic Enhancer. Systém pro vylepšení dynamiky FDE obsahuje jako první na světě funkci, s jejíž pomocí software řídicí jednotky nastavuje brzdový tlak přímo v jednotlivých třmenech brzd. Toto dodatečné vylepšení brzdného účinku přispívá k dalšímu posunu jízdních vlastností Ferrari 488 Pista a při průjezdu zatáčkou přidává na jistotě a předvídatelnosti. Větší klid pro řidiče se odráží ve snazším odhadnutí ideálního průjezdu obloukem a na hranici ovladatelnosti zajišťuje dokonalé souznění s vozem. Výsledkem je perfektní kombinace skutečně extrémních jízdních výkonů a zážitků z jízdy.

Nastavení podvozku odpovídají zcela nové pneumatiky, které společnost Michelin zkonstruovala výhradně pro tento vůz.

Vnější design Ferrari 488 Pista je ve velké míře podřízen dokonalému ovládnutí aerodynamiky, zatímco interiér je navržen pro sportovní styl jízdy. Designérské oddělení značky využilo nejmodernější technická řešení, jako je aerodynamický kanál ve tvaru písmene S v přídi vozu, který současně přední část opticky zkrátil a vytvořil efekt plovoucího křídla.

Neoddělitelnou součástí designu vozu je zbarvení přídě pruhy, které způsobem, jakým se „noří“ do útrob aerodynamického kanálu, podtrhují impozantní konstrukční řešení tohoto sportovního kupé. Kontrastní provedení aerodynamických prvků na náraznících a v blatnících přidává vozu atraktivnější vizáž. Zadní spoiler zvyšuje dojem efektivity a lehkosti, při pohledu zezadu je ale také patrná značná síla vozu.

Výjimečné zaměření tohoto provedení zdůrazňují také unikátní kola, která jsou u Ferrari použita vůbec poprvé: za příplatek se dodávají 20“ ráfky z karbonového vlákna. Ze stejného materiálu jsou i nárazníky, kryt motoru a zadní spoiler.

Několik vozů získá pro své klienty i oficiální zastoupení značky Ferrari pro ČR, společnost Scuderia Praha. O speciální edice je mezi náročnými českými zákazníky tradičně velký zájem a poptávka převyšuje nabídku.

6.3.2018 5:59

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist