Nové detaily o Lotusu Europa S

Lotus pokračuje ve své filosofii superlehkých sporťáků i s větším a pohodlnějším gétéčkem Europa S.

Zatímco při nastupování do Elise nebo Exige se vám hodí gymnastická průprava, do Europy se dostanete mnohem snadněji. Kromě prostornějšího interiéru, vyšší linie střechy, kompletní výbavy včetně satelitní navigace a koženého čalounění má také větší zavazadelník, takže přímo vyzývá k dlouhým výletům po Evropě. Zkrátka a dobře, typický Grand Tourer. Typický, až na jedno: váží pouhých 995 kg, což mu zajišťuje v této kategorii jasné prvenství.

Bantamová hmotnost je výsledkem použití lepeného hliníkového šasi a kompozitové karoserie. Motor je uložený uprostřed, přímo za zády posádky a jde o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 203 koní a točivém momentu 263 Nm. Podstatné je, že už 90% krouťáku je k dispozici od 2000 ot./min., což vozu poskytuje potřebnou pružnost bez velkého ohledu na zařazený stupeň. O ty se stará šestistupňová převodovka vyrobená ze slitiny hliníku.

Sprint na stokilometrovou rychlost zvládne Europa S za 5,6 sekundy, rychlostí 160 km/h upaluje po zhruba 14 sekundách. Maximální rychlost se pohybuje v okolí 225 km/h, což se sice v porovnání s velkými supersporty nezdá příliš mnoho, ale v reálném světě to úplně stačí. Navíc, Lotus je se svým poměrem 204 koní na tunu určen spíš k zábavné jízdě po zakroucené silnici.

Ředitel komerčních operací firmy Lotus, Trevor Houghton-Berry, vysvětluje přednosti Europy S: „Naši zákazníci už v honbě za skvělou zábavou a potěšením z řidičských zážitků nemusí dělat tak velké kompromisy, pokud jde o každodenní život s jejich chloubou na kolech. Čistota a jednoduchost modelů Elise a Exige je nyní skvěle doplněna modelem, který je věrný našemu heslu ‚odlehčováním ke sportovním výkonům‘, ale bere v úvahu fakt, že pro někoho jsou Elise a Exige až příliš extrémní.“

Každý vůz Lotus Europa S se bude v továrně v Hethelu, v anglickém Norfolku, vyrábět 3,5 dne. Výroba začne v červenci 2006 a do prodeje by měl přijít v říjnu, nebo listopadu.

Celé šasi Europy váží pouhých 68 kg a zachovává si velmi dobrou tuhost ve zkrutu. Podvozek byl naladěn tak, aby dobře kombinoval pohodlnou jízdu s legendárními jízdními vlastnostmi Lotusu. Sedmnáctipalcová kola jsou obuta do zakázkových pneumatik Bridgestone Potenza 175/55 R17 a 225/45 R17.

Jméno Europa není pro Lotus novinkou, první model tohoto jména spatřil světlo světa v roce 1966 a do roku 1975 se jich vyrobilo 9887. Nejprve se do nich montovaly motory Renault, později vlastní jednotky Lotus Twin Cam. Bylo to první silniční auto Lotusu s motorem uprostřed a jeho jízdní vlastnosti platily za jedny z nejleších ve své době.

Nová Europa S bude pro Lotus klíčovým modelem, přestože se zatím nebude vyvážet do USA a Kanady.

Honza Koubek

24.2.2006 10:09

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist