Nové BMW S 1000RR vás už nezabije

Novinka na rok 2012 přináší řadu vylepšení a také tlačítko, které vám dovolí lépe ovládat motorku na kluzké vozovce.

Řídit litrový superbike o výkonu 193 koní a hmotnosti 204 kg (946 koní na tunu nemá ani ten nejbrutálnější a nejúchylnější automobil) za deště vyžaduje hodně velké sebezapření. Možná právě proto BMW přišlo s novinkou, která pomocí elektroniky na kluzké vozovce omezí výkon „jen“ na 163 koní. Zmírní se také reakce na plyn, aby nebyl nástup výkonu tak masivní.

Dalším pomocníkem je protiblokovací spojka, která dovolí i jezdcům s menšími zkušenostmi lépe ovládat stroj – zejména při brzdění. U silných motorek se často stává, že při podřazení bez meziplynu zablokovaly nadlehčené zadní kolo a pilot se pak i na rovné silnici poroučel na zem…A vůbec, tentokrát se BMW vyřádilo a na novinku S 1000RR namontovalo i  speciální kontrolu trakce, která pomáhá s přenosem výkonu a  ovladatelností stroje v extrémních situacích. Ono se může zdát, že je to pomůcka jen do deště, ale i na závodní trati, kde rozhoduje každý milimetr o pádu nebo úspěchu, se taková pomůcka hodí. ABS je už dnes v  tomto segmentu samozřejmostí.

BMW změnilo a doplnilo centrální digitální displej, který umí měřit kola a dokáže varovat řidiče, že překračuje rychlost (jak známe motorkáře, tahle kontrolka bude v permanenci…). Za příplatek je možné mít i větší nádrž a také třeba vyhřívané rukojeti, které jsou za chladného počasí moc prima.

21.10.2011 7:15| autor: Dalibor Žák
Více o tématu: BMWvýkon motoru

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist