Nové BMW řady 3: první podrobnosti

Už víme, co se chystá pro nové BMW řady 3. Bude králem kategorie?

BMW řady 3 vždycky patřilo k tomu nejlepšímu v dané kategorii. Jenže s příchodem Fordu Mondeo, nového Mercedesu třídy C či Lexusu IS už není jeho pozice tak neotřesitelná a zmínění soupeři ho dokáží v některých oblastech porážet celkem s přehledem.

To chce ale nyní BMW změnit. Nová „trojka“ má být opět ve všech směrech nejlepší volbou pro někoho, koho baví řídit. A to i přesto, že nové BMW řady 3 sníží své emise velmi radikálním způsobem na úroveň městským aut s litrovými motory.

Jak už víme z předcházejících zpráv, nové BMW řady 3 dostane tříválce. Naštěstí ale přeplňované, a to novou generací elektrických dmychadel. Bude se stále jednat o klasické turbo, ale protože bude větší, k jeho rychlému roztočení bude sloužit malý elektromotor (a ne menší turbo). S podobným principem experimentuje u kompresorů Mercedes-Benz.

Základní tříválce BMW mají mít objem 1,3 l a 1,5 l. Jejich výkon by měl sahat od 122 koní až do 184 koní. Spekuluje si i o tříválcovém dieselu, ale ten zřejmě BMW zavrhne pro nepříliš kultivovaný chod. Kultivovanost bude u tříválců klíčovou otázkou, ale podle všeho se motorářům tento problém daří řešit.

Ke snížení emisí má pomoci i nová generace programu EfficientDynamics, která bude obsahovat jak obvyklý stop-start, převodovku se sníženými odpory a inteligentní alternátor, tak i novou jednotku klimatizace z mnohem nižší spotřebou energie, systém sběru zbytkového tepla z výfuku a brzd a úspornější spotřebiče (rádio, vyhřívání sedadel, světla…).

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

Efektivitě pomůže i aerodynamika. BMW tvrdí, že nová „trojka“ dosáhne koeficientu odporu vzduchu cx=0,24. Kam se hrabe Prius… BMW použije aktivní aerodynamické prvky a podlahu upravenou tak, aby co nejlépe usměrňovala proud vzduchu pod vozem.

BMW počítá už od základu s tím, že se v budoucnu stane z řady 3 elektromobil a hybrid. V autě tedy musí být dostatek místa pro baterie.

I tak ale má být BMW řady 3 atraktivním autem pro řidiče, jako tomu bylo vždy. Už proto v nabídce zůstane tradiční atmosférický šestiválec, ačkoli všechny ostatní motory již budou mít přeplňování. Převodovky budou šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické.

BMW M3 se zřejmě vrátí k šestiválci, ale bude mít dvě turba a výkon kolem 400 koní. Jeho hmotnost má však být mnohem nižší a je dost dobře možné, že „díky“ bitvě o emise se vrátí duch CSL – nízká hmotnost = nižší spotřeba.

Příchod nového BMW řady 3 se očekává na jaro roku 2012. V roce 2016 přijde výraznější facelift a nové motory, stejně tak i plug-in hybrid s elektromobilem.

autoweb.cz

6.8.2009 10:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist