autoweb.cz > BMW > Nové BMW řady 3: první podrobnosti
Nové BMW řady 3: první podrobnosti
BMW řady 3 vždycky patřilo k tomu nejlepšímu v dané kategorii. Jenže s příchodem Fordu Mondeo, nového Mercedesu třídy C či Lexusu IS už není jeho pozice tak neotřesitelná a zmínění soupeři ho dokáží v některých oblastech porážet celkem s přehledem.
To chce ale nyní BMW změnit. Nová „trojka“ má být opět ve všech směrech nejlepší volbou pro někoho, koho baví řídit. A to i přesto, že nové BMW řady 3 sníží své emise velmi radikálním způsobem na úroveň městským aut s litrovými motory.
Jak už víme z předcházejících zpráv, nové BMW řady 3 dostane tříválce. Naštěstí ale přeplňované, a to novou generací elektrických dmychadel. Bude se stále jednat o klasické turbo, ale protože bude větší, k jeho rychlému roztočení bude sloužit malý elektromotor (a ne menší turbo). S podobným principem experimentuje u kompresorů Mercedes-Benz.
Základní tříválce BMW mají mít objem 1,3 l a 1,5 l. Jejich výkon by měl sahat od 122 koní až do 184 koní. Spekuluje si i o tříválcovém dieselu, ale ten zřejmě BMW zavrhne pro nepříliš kultivovaný chod. Kultivovanost bude u tříválců klíčovou otázkou, ale podle všeho se motorářům tento problém daří řešit.
Ke snížení emisí má pomoci i nová generace programu EfficientDynamics, která bude obsahovat jak obvyklý stop-start, převodovku se sníženými odpory a inteligentní alternátor, tak i novou jednotku klimatizace z mnohem nižší spotřebou energie, systém sběru zbytkového tepla z výfuku a brzd a úspornější spotřebiče (rádio, vyhřívání sedadel, světla…).
BMW řada 3 velká fotogalerie
Efektivitě pomůže i aerodynamika. BMW tvrdí, že nová „trojka“ dosáhne koeficientu odporu vzduchu cx=0,24. Kam se hrabe Prius… BMW použije aktivní aerodynamické prvky a podlahu upravenou tak, aby co nejlépe usměrňovala proud vzduchu pod vozem.
BMW počítá už od základu s tím, že se v budoucnu stane z řady 3 elektromobil a hybrid. V autě tedy musí být dostatek místa pro baterie.
I tak ale má být BMW řady 3 atraktivním autem pro řidiče, jako tomu bylo vždy. Už proto v nabídce zůstane tradiční atmosférický šestiválec, ačkoli všechny ostatní motory již budou mít přeplňování. Převodovky budou šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické.
BMW M3 se zřejmě vrátí k šestiválci, ale bude mít dvě turba a výkon kolem 400 koní. Jeho hmotnost má však být mnohem nižší a je dost dobře možné, že „díky“ bitvě o emise se vrátí duch CSL – nízká hmotnost = nižší spotřeba.
Příchod nového BMW řady 3 se očekává na jaro roku 2012. V roce 2016 přijde výraznější facelift a nové motory, stejně tak i plug-in hybrid s elektromobilem.
autoweb.cz