Nové BMW řady 1 odhaleno

Zepředu vypadá jako nakopnutý francouzský buldoček, zezadu jako trošku ošklivější Volkswagen Polo. Hlavní ale je, že se snížila spotřeba a emise.

Základní hatchback BMW řady 1 unikl na internet už o víkendu a automobilka pro jistotu uvolnila embargo na informace a fotografie, aby se nešířily falešné zprávy. Podle některých zdrojů totiž mělo být nové BMW řady 1 předokolka (stejně by to 80 % zákazníků nepoznalo), ale naštěstí tomu tak není. Tohle auto má pořád tradiční pohon zadních kol a jediné, co uvidíme navíc, bude pohon všech kol xDrive.

Když si odmyslíme trochu nešťastný design přední části a neoriginální design zadku, hlavní změny se odehrály pod kapotou. Jak již BMW informovalo před časem, všechny čtyřválcové motoryBMW řady 1 jsou přeplňované a mají menší zdvihový objem. Jedině diesely zůstaly u dvou litrů.

BMW řady 1 samozřejmě trochu narostlo do délky (+85 mm) i šířky (+17 mm), což by se mělo projevit především větším místem na zadních sedačkách a lepším přístupem k nim. O 30 litrů se zvětšil i kufr na výsledných 360 l, po sklopení sedaček je k dispozici až 1200 litrů místa. Samotný interiér pak zaznamenal významný posun vpřed nejen co se týče ergonomie, ale i kvality. Zmizela ale tipická jednoduchost. Ale honem zpátky k motorům.Příznivci zážehových motorů budou zřejmě trochu zklamáni, protože se prozatím vpředu objevují jen dvě jednotky. Vlastně jen jedna, ale s různým nastavením. V základním modelu BMW 116i najdete šestnáctistovku s technologií TwinPower Turbo, což je označení pro dvoukomorové turbodmychadlo prvně představené v BMW řady 5 GT u motoru v 535i. Dále má motor přímé vstřikování a systém Valvetronic i Double-Vanos. Výkon základního motoru je 136 koní v dieselových 4400 ot./min. a točivý moment 220 Nm je k dispozici mezi 1350 a 4300 ot./min. BMW 116i tak vzládne stovku za 8,5 sekundy a rozjede se na 210 km/h, to vše při kombinované spotřebě 5,5 – 5,7 l/100 km.

Dále je v nabídce verze BMW 118i se stejným motorem, ale výkonem zvětšeným na 170 koní v 4800 ot./min. a točivým momentem 250 Nm v 1500 až 4500 ot./min. Jednička je s ním na stovce za 7,4 sekundy a pojede 225 km/h s kombinovanou spotřebou 5,8 – 5,9 litru na 100 km.

Pak už zadními koly pomocí šestistupňového manuálu nebo osmistupňového automatu otáčí jen diesel. Tři různé výkonové verze mají shodný objem 2,0 litru. Základní BMW 116d (116 koní a 260 Nm) se dobelhá na stovku za 10,3 sekundy a pojede jen 200 km/h, ale spotřebuje 4,3 – 4,5 litru na 100 km. BMW 118d (143 koní a 320 Nm) jede stovkou po 8,9 sekundy a dosáhne na 212 km/h, to vše při spotřebě 4,4 – 4,5 litru na 100 km.Asi nejatraktivnější bude verze BMW 120d s výkonem 184 koní v 4000 ot./min. a točivém momentu 380 Nm mezi 1750 a 2750 ot./min. Jednička je s ním na stovce za 7,2 sekundy a rozjede se na 228 km/h. BMW přesto slibuje spotřebu 4,5 – 4,6 litru na 100 km.

BMW řada 1 velká fotogalerie

BMW řada 1 fotogalerie

BMW řady 1 bude prozatím k dispozici ve dvou různých verzích Urban a Sport. Ty se budou odlišovat designem a výbavou, která bude korespondovat se zaměřením obou aut. Základní výbava je pak bohatší než u současného modelu a obsahuje plnou bezpečnostní výbavu, klimatizaci a audio systém. Za navigaci a další hračky se ale bude připlácet.Příchod přeplňovaných benzínových motorů má samozřejmě za cíl snížit kombinovanou spotřebu paliva a emise CO2, což se daří i díky standardně dodávanému programu ECO PRO. Ten je současní balíčku BMW EfficientDynamics, který jsme mohli vidět už na minulé generaci BMW řady 1. ECO PRO se aktivuje tlačítkem na přístrojové desce a pomůže ještě více snížit spotřebu. Omezí se tím například funkce klimatizace, vyhřívání sedadel a dalších spotřebičů. Systém start/stop (i pro automat) a „inteligentní“ alternátor je již u BMW samozřejmostí.BMW řady 1 se představí veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu a prodávat se začne ještě do konce roku. Ceny prozatím stanoveny nebyly, ale očekává se mírný nárůst proti současné generaci BMW řady 1. Později se pak v nabídce objeví verze BMW 120i, která zřejmě dostane přeplňovaný dvoulitr a také se očekává příchod přeplňovaného šestiválce v BMW 130i nebo 135i. Příští rok se představí i třídveřový hatchback a o rok později i kupé a kabriolet.

autoweb.cz

6.6.2011 9:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist