Nové BMW řady 1 dorazí příští rok, vzdá se pohonu zadních kol i šestiválců
4 fotografieBMW X1
V rámci své třídy je jedničková řada od BMW výjimečná svojí koncepcí - podélně uložené motory totiž roztáčí kola zadní nápravy. U třetí generace však přezbrojí na platformu UKL a pohon předních kol.
BMW se vzdává pohonu zadních kol a 6ti válcových motorů u modelu 1, za chvíli to potká i řadu 3 a pak…svět se v pr..l obrací, jedna z posledních značek co si dělá auta „po svém“ se začíná řadit do té nudné šedi nudných značek s tříválcovými motory a pohonem předních kol. Myslím že slavná éra sportovních aut od BMW se blíží ke svůmu konci. R.I.P.
Kam to spěješ Bayerische Motoren Werke? Taková skvělá auta jsi dělal. A teď? Upadáš do průměru a pliveš na své věrné.
No budeme se vbudoucnu poohlédnout jinde. Škoda.
Bavor už delší dobu kašle na svou tradiční klientelu. Je to škoda. Evropský automobilový průmysl jde opravdu podivnou cestou. Nejde jen o BMW. Ford v nové Fiestě ST, která patřila vždy k nejřidičtějším vozům ve své kategorii, nasadí 2-3 válec 1,5 litru. Proč? Yaris GRMN přijde s 1,8 kompresor.