Nové BMW M5 – oficiální čísla

Konečně jsou venku i (polo)oficiální technické údaje. Nová empětka má tedy výkon jaderné elektrárny... Ale také její hmotnost.

Koncept nového supersedanu BMW M5 se již odhalil, ale teprve nyní se podařilo zjistit přesné specifikace pohoné jednotky. Vpředu se tedy skutečně nachází dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l, který je výrazně menší než „starý“ pětilitrový desetiválec s atmosférickým plněním.

Nový motor má ale výkon 560 koní a točivý moment masivních 700 Nm. To mu dává moc hezké číslo 127 koní na litr, čímž překonává minulý motor, ale jak asi tušíte, BMW to nemělo s motorem úplně jednoduché. Vývoj desetiválce stál obrovskou sumu peněz a s jeho druhou generací se počítalo i do nové empětky (měl mít stejný výkon přes 550 koní). Bohužel, emisní limity desetiválec pohřbily a BMW sotva dostane své peníze zpět. Proto muselo sáhnout do skladu pro „neemkový“ motor.Šéf vývoje divize M Albert Biermann novinářům řekl, že přeplňování nabízí mnohem širší možnosti, ale zároveň přiznal, že hlavním důvodem použití turba a menšího motoru byly právě emisní limity. Zatímco tento motor lze nastavit tak, aby splnil i normu Euro 6, desetiválec by se těžko vešel i do současného Euro 5.

Díky nové sedmistupňové dvouspojkové převodovce Getrag a novému samosvornému diferenciálu se má BMW M5 dostat na stovku za 4,5 sekundy a  nejvyšší rychlost bude samozřejmě omezena na 250 km/h s tím, že empětka se stejně rozjede na nějakých 260 km/h a pokud chcete, připlatíte si za posunutí omezovače k 300 km/h.Problémem ale bude hmotnost vozu. BMW M5 byl vždy především luxusní sedan s velkým výkonem a ne okruhová střela. Všechna ta výbava tak nakonec vyhnala hmotnost na 1850 kg (minulá M5 vážila 1830 kg).

Produkční verze BMW M5 se představí na autosalonu ve Frankfurtu, kde se dozvíme definitivní technické údaje včetně spotřeby a dalších nezbytných dat (velikost kufru, počet airbagů, cena střešního nosiče jízdních kol atd.), a prodávat se začne už koncem října, takže první exempláře uvidíme na silnicích možná ještě před prvním sněhem. Jestli se s novou empětkou svezeme už letos, to teď ale nedokážeme odhadnout.

autoweb.cz

7.4.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist