Nové BMW M5: další informace

Už víme, že empětka bude mít osmiválec. Ale co dál?

Informace, že nové BMW M5 dostane dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l o výkonu 555 koní a točivém momentu 680 Nm, který pohání tyhle dvě věci, je již známá a dokonce potvrzená. Jaká další technika se ale dostane pod kapotu BMW M5?

Spekuluje se o systému KERS, který BMW nasadilo v letošním monopostu F1. Jenže po poslední velké ceně BMW oznámilo, že systém KERS stahuje. Nicméně v osobním automobilu možná své uplatnění najde. BMW M5 by tak mohlo být jakýmsi hybridem. Podle zasvěcených to bude fungovat stejně jako v F1 – řidič si tlačítkem uvolní větší množství výkonu (prý kolem 80 koní).

Ekologii má také pomáhat systém vypínání válců, který BMW testuje. Spotřeba v městském cyklu tak může výrazně klesnout. Tato technologie má doplnit program EfficientDynamics.

Převodovka bude osmistupňová, ale zatím není jasné, zda se bude jednat o automat, sekvenční skříň či dvouspojkovou převodovku. Každopádně je jisté, že na manuální řazení a tři pedály můžeme zapomenout…

Do představení nového BMW M5 je spousta času. Proto se určitě ještě objeví nové spekulace ohledně pohonných jednotek, převodovek a dalších technologií. Jedno ale víme jistě – BMW M5 nebude mít lehký život, protože Jaguar XFRMercedes E 63 AMG jsou velmi schopnými soupeři.

autoweb.cz

24.6.2009 9:23

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist