autoweb.cz > crash testy aut > Nové BMW 530d – crash test Euro NCAP
Nové BMW 530d – crash test Euro NCAP
Skvělý výkon podala poslední generace velkého sedanu od BMW. Řada 5 si vysloužila pět hvězdiček za výborné výkony ve všech sledovaných kategoriích. Boční náraz za plný počet bodů, náraz do sloupu jen nepatrně horší kvůli vyššímu zatížení hrudníku, stejně jako náraz čelní, tak vypadá hodnocení ochrany dospělých. Na výsledných 95 procentech mají zásluhu také aktivní opěrky hlavy, které perfektně chrání v případě nárazu zezadu. BMW ušlo velký kus cesty, před několika lety byla ochrana krků ve vozech z Mnichova hodnocena obecně jako zcela nedostačující.
83 procent za ochranu dětských pasažérů je nejlepším výsledkem tohoto kola. Ztracené body jdou opět na konto nedostatečné srozumitelnosti – řidič není podle techniků EuroNCAP jasně informován, zda je airbag spolujezdce vypnutý či zapnutý. Štítky s informacemi si naopak vysloužily pochvalu. K ochraně tříetých ani osmnáctiměsíčních dětí nemá zpráva výhrady, všechny testy dopadly téměř na sto procent.
BMW řada 5 velká fotogalerie
Vozy řady 5 dostávají standardně aktivní kapotu, která se v případě kontaktu s chodcem celá nadzvedne, aby zabránila střetu těla s tvrdými částmi motoru. V místech, kam nejpravděpodobněji dopadne hlava sraženého dítěte, si kapota odnesla maximální počet bodů. Také k dospělým se auto chová slušně. Jediným problematickým místem je přední hrana kapoty, která nedosáhla na žádné body. Nárazník si naopak vedl na výbornou. Výsledných 83 procent je skvělým výsledkem.
Sedm bodů, tedy sto procent, si BMW odneslo za palubní elektroniku. Automobilka standardně montuje stabilizaci, signalizaci nezapnutých pásů pro všechna sedadla, i řidičem ovládaný omezovač rychlosti.
autoweb.cz