Nové BMW 114i a M135i – protipóly

Pod kapotu nejmenšího BMW se nastěhovalo ztělesnění downsizingu - přiškrcený motor, který nemá k udušení už moc daleko. Opakem je pak model M135i.

Není to zas tak dávno, co jsme si dělali z downsizingu srandu. Okolo zpráv o čtyřválci pod kapotou Mercedesu třídy S jsme prohlásili, že nebude dlouho trvat a dostaneme BMW 714i… Ehm, už je vše na „nejlepší“ cestě, aby tak tomu skutečně bylo! BMW totiž představilo motor, který už snad ani uškrcenější být nemůže, jinak by se úplně zadusil.

Nové třídveřové BMW řady 1 totiž přichází na svět ve verzi 114i, kterou vlastně pohání přeplňovaná šestnáctistovka stejná s tou v modelech 116i a 118i, ale omezená na výkon 102 koní a točivý moment 180 Nm. Trochu nechápeme význam přeplňování, protože dnes tento výkon nabízí i atmosférické třináctistovky. Na BMW 114i by jinak nebylo nic špatného, kdyby o něm automobilka netvrdila, že je sportovní… Ale tak dnes musí být sportovní všechno, že?Význam přeplňování je ale dobře vidět na průběhu výkonu. Vrchol 102 koní je totiž k dispozici v dieselových 4000 ot./min. (k čemu je tedy zbylých 2000 otáček?) a těch 180 Nm dostanete údajně už v 1100 ot./min. – tedy prakticky u volnoběhu. Na stovku se BMW 114i dostane za vlažných 11,2 sekundy a rozejde se na 195 km/h, při kombinované spotřebě 5,5 – 5,7 litru na 100 km.

BMW řada 1 velká fotogalerie

BMW řada 1 fotogalerie

Na opačném konci nabídky je pak novinka ve formě BMW M135i, která je solidní náhradou za vyprodané BMW 1 M Coupé. Přípravu měla na starosti divize M Performance. M135i má v základu pohon zadních kol, 320 koní výkonu a 450 Nm točivého momentu. Stovku umí za 5,1 sekundy s manuálem (4,9 sekundy s automatem) a maximálka je pochopitelně omezena na 250 km/h. Prý to ale není všechno a bude ještě šílenější model na bázi jedničky.Nový základní motor 114i se podívá i do pětidveřového BMW řady 1. Jinak je nabídka motorů nyní kompletní a vedle benzínových 114i (102 k), 116i (136 k), 118i (170 k) a 125i (218 k) jsou pod kapotou i dvoulitrové diesely 116d (116 k), 118d (143 k), 120d (184 k) a 125d (218 k). Novinkou je ale pohon všech kol xDrive vůbec poprvé dostupný v BMW řady 1. Dostanete ho za příplatek k verzím 120d a M135i.

Jinak, co dodat k třídveřovému BMW řady 1? Asi to, že v kufru je solidních 360 litrů volného místa. Jinak očekávejte velmi podobnou nabídku doplňků a výbav jako u pětidveřové verze. Ceny budou zřejmě o trošku nižší, ale ne o moc. Model 114i by se měl vejít pod 600 000 korun.

Dalibor Žák

14.5.2012 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist