Nové Audi A3: vše, co potřebujete vědět

Bude mít nová á-trojka náskok díky technice? Vypadá sice podobně jako stará generace, ale stojí na úplně nové platformě MQB.

I když to zvenku vypadá jako podařený facelift, věřte, že uvnitř jde o fungl novou generaci Audi A3. Podívali jsme se pod červenou slupku a zjistili, co třetí generace nabídne nového.

Stojí na nové platformě MQB a v nižší střední kategorii je vůbec prvním autem z koncernu, který ji používá. Kromě toho, že najde využití u menších i větších aut (použije se třeba u nové Octavie nebo Golfa), je hodně variabilní i z hlediska pohonu. Není tak problém udělat předokolku nebo čtyřkolku, poháněnou hybridním ústrojím nebo stlačeným zemním plynem.


S vysokopevnostní ocelí se nešetřilo.

V porovnání s předchůdcem nová generace zhubla přibližně 80 kg, s motorem 1.4 TFSI se hmotnost zastaví pod dvanácti sty kilogramy. Pár kilo v Ingolstadtu ušetřili na kapotě a blatnících, jsou z hliníku. Důležité nosníky jsou samozřejmě z vysokopevnostní oceli.Interiér je ódou na kvalitu v podání Audi, pokud jste se nějakou současnou svezli, určitě víte, o čem je řeč. Materiály i smontování je na vysoké úrovni. Výbava je rozdělena do tří stupňů, od základní Attraction přes Ambition až po vrcholnou Ambiente.

Audi A3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Audi A3 fotogalerie

Příplatková výbava toho nabízí tolik, že i internet přestává stačit svojí kapacitou. Za všechno jmenujme adaptivní tempomat, systém rozpoznávání značek, nebo parkovací asistent. Počítejte i s bixenonovými světlomety s LED pro denní svícení. V budoucnu přibudou i výhradně diodové světlomety, které můžete znát z Audi A6. O komfortní jízdu se budou starat adaptivní tlumiče Magnetic Ride (za které si Audi nechá náležitě zaplatit).

Motory
Na začátku se v nabídce objeví tři čtyřválce, které jsou od základu nové. Benzínové motory TFSI mají objem 1,4 nebo 1,8 litru a dosahují nejvyššího výkonu 122 koní respektive 180 koní. Zkrátka nezůstanou ani fanoušci naftových motorů, dvoulitrový turbodiesel posílá na přední kola až 143 koní.
Převodovka je v případě osmnáctistovky sedmistupňová S tronic, u jednotek 1.4 TFSI a 2.0 TDI je základem šestistupňový manuál. Ve všech případech výkon putuje na přední kola. V budoucnu bude nabídka rozšířena i o pohon všech kol Quattro a motor se systémem vypínání válců cylinder on demand. Ten utne dva prostřední válce. Nutno dodat, že celý systém funguje automaticky a snaží se válce vypínat jak je to jen možné.

Ceny
Česká cena je stále velkým otazníkem, spekuluje se s cenou od 630 000 Kč. Vrcholná osmnáctistovka se sedmistupňovou převodovkou S tronic se odhaduje na 800 000 Kč. A naftový dvoulitr? Přibližně 750 000 Kč.

23.5.2012 7:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist