Nové Audi A3: vše, co potřebujete vědět

Bude mít nová á-trojka náskok díky technice? Vypadá sice podobně jako stará generace, ale stojí na úplně nové platformě MQB.

I když to zvenku vypadá jako podařený facelift, věřte, že uvnitř jde o fungl novou generaci Audi A3. Podívali jsme se pod červenou slupku a zjistili, co třetí generace nabídne nového.

Stojí na nové platformě MQB a v nižší střední kategorii je vůbec prvním autem z koncernu, který ji používá. Kromě toho, že najde využití u menších i větších aut (použije se třeba u nové Octavie nebo Golfa), je hodně variabilní i z hlediska pohonu. Není tak problém udělat předokolku nebo čtyřkolku, poháněnou hybridním ústrojím nebo stlačeným zemním plynem.


S vysokopevnostní ocelí se nešetřilo.

V porovnání s předchůdcem nová generace zhubla přibližně 80 kg, s motorem 1.4 TFSI se hmotnost zastaví pod dvanácti sty kilogramy. Pár kilo v Ingolstadtu ušetřili na kapotě a blatnících, jsou z hliníku. Důležité nosníky jsou samozřejmě z vysokopevnostní oceli.Interiér je ódou na kvalitu v podání Audi, pokud jste se nějakou současnou svezli, určitě víte, o čem je řeč. Materiály i smontování je na vysoké úrovni. Výbava je rozdělena do tří stupňů, od základní Attraction přes Ambition až po vrcholnou Ambiente.

Audi A3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Audi A3 fotogalerie

Příplatková výbava toho nabízí tolik, že i internet přestává stačit svojí kapacitou. Za všechno jmenujme adaptivní tempomat, systém rozpoznávání značek, nebo parkovací asistent. Počítejte i s bixenonovými světlomety s LED pro denní svícení. V budoucnu přibudou i výhradně diodové světlomety, které můžete znát z Audi A6. O komfortní jízdu se budou starat adaptivní tlumiče Magnetic Ride (za které si Audi nechá náležitě zaplatit).

Motory
Na začátku se v nabídce objeví tři čtyřválce, které jsou od základu nové. Benzínové motory TFSI mají objem 1,4 nebo 1,8 litru a dosahují nejvyššího výkonu 122 koní respektive 180 koní. Zkrátka nezůstanou ani fanoušci naftových motorů, dvoulitrový turbodiesel posílá na přední kola až 143 koní.
Převodovka je v případě osmnáctistovky sedmistupňová S tronic, u jednotek 1.4 TFSI a 2.0 TDI je základem šestistupňový manuál. Ve všech případech výkon putuje na přední kola. V budoucnu bude nabídka rozšířena i o pohon všech kol Quattro a motor se systémem vypínání válců cylinder on demand. Ten utne dva prostřední válce. Nutno dodat, že celý systém funguje automaticky a snaží se válce vypínat jak je to jen možné.

Ceny
Česká cena je stále velkým otazníkem, spekuluje se s cenou od 630 000 Kč. Vrcholná osmnáctistovka se sedmistupňovou převodovkou S tronic se odhaduje na 800 000 Kč. A naftový dvoulitr? Přibližně 750 000 Kč.

23.5.2012 7:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist