Nová Toyota Corolla (2014) plně odhalena

Na začátku zde byl příslib udělat z Corolly atraktivnějšího vůz, ve finále musíme uznat, že se japonské značce Toyota skutečně podařilo překročit svůj stín.

Včera, jen s minimálním předstihem před světovou premiérou, jsme vám ukázali vůbec první fotografii jedenácté generace Toyoty Corolla. O její autenticitě jsme vzhledem ke zdroji nepochybovali a jak se dnes v noci ukázalo při prezentaci v kalifornské Santa Monice, skutečně zachycovala inkriminovaný vůz.

Co víme jistě, je to, že na poněkud rozostřeném záběru byla nová Corolla v evropské specifikaci, od té americké se ale příliš odlišovat nebude, tak se na ni podívejme.

Novinka je dlouhá 4650 mm, široká 1776 mm, vysoká 1455 mm, a to znamená, že ve srovnání se svým předchůdcem narostla do délky o 99 mm, byla rozšířena o 16 mm a navíc je o 10 mm vyšší. Také rozvor náprav byl významně prodloužen – o rovných 100 mm, na celkových 2700 mm. Z dalších čísel charakterizujících novou Corollu stojí pak určitě také za zmínku její hmotnost. Toyota zdůrazňuje použití vysokopevnostních ocelí, které pomohly udržet váhu na hranici 1315 kg.Pod přední kapotou je uložen zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru s maximálním výkonem 134 koní a nejvyšším točivém momentu 174 newtonmetrů. Tak trochu zaráží, že Toyota nabídne tu samou jednotu v provedení Eco s výkonem zvýšeným na 142 koní a naopak točivým momentem omezeným na 171 Nm.

Majitelé budou mít na výběr až tři typy převodovek. Modely L a S nabídnou klasický šestistupňový manuál, základní L si bude muset vystačit pouze s čtyřstupňovým automatem a varianty S, LE a Eco dostanou nový variátor CVTi-S s možností sekvenčně řadit sedm předvolených převodů. Kompletní technický data Toyota dosud nezveřejnila, tvrdí ale, že nejúspornější Corolla Eco bude schopna jezdit podle americké specifikace za 5,9 litru na 100 kilometrů.

Co se designu týče, zbrusu nová Corolla zrovna jako koncept Furia nevypadá, ale podle očekávání je hodně podobná spíše většímu americkému sedanu Avalon. Přesto musíme uznat, že je zde ve srovnání s předchůdci patrný posun a Toyota se snaží vymanit ze škatulky výrobce aut s konzervativním designem.

Předpokládáme, že podrobnější data a ceny bude Toyota zveřejňovat postupně, a tak vám můžeme přislíbit, že se k ní ještě vrátíme.

7.6.2013 9:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist