Nová Toyota Auris odhalena

Klíčový nástupce legendárního modelu Corolla se v podobě konceptu představil už v Paříži. Teď tu ale máme jeho konečnou sériovou podobu.

Auris je pro Toyotu skutečně veledůležitým modelem. C-segment, neboli nižší střední třída, patří na evropských trzích k těm vůbec nejdůležitějším. Jak říká senior vicepresident Toyota Motor Europe, pan Andrea Formica: „Řada evropských značek je přímo definována úspěchem a imagí svých modelů ze segmentu C. S uvedením Aurisu chceme dosáhnout nejen podstatného navýšení našich prodejů, ale také skokového posunu ve vnímání image naší značky.“

Toyota si skutečně věří: v roce 2008 chce podle svého prohlášení prodat 1,2 milionu svých vozů. Auris má být želízkem v ohni evropských trhů. Má pro to ty nejlepší předpoklady: byl navržen a bude vyráběn přímo v Evropě, aby se minimalizovaly náklady. Navíc, Toyota je už delší dobu synonymem kvality a bezchybného zpracování. Jen jí dosud chyběla trocha té odlehčené moderní image.

Toyota Auris fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Toyota Auris fotogalerie

Design Aurisu má na svědomí evropského kreativního studia Toyoty, ED2. Tamní návrháři mluví o filosofii „vibant clarity“, tedy dynamické a směřující vpřed, ale zároveň stojící racionálně nohama na zemi. Na přídi najdete jasné odkazy na menší Yaris i větší Avensis, ale jinak je to úplně nový hatchback.

Při jeho vývoji byl použit postup „zevnitř ven“, o kterém se mluvilo už u pařížské studie Auris Space Concept. Díky tomu bylo možné poskytnout posádce maximální prostor a komfort a zároveň zachovat dynamický vzhled auta, což se povedlo zejména díky vysoké linii oken a krátkým převisům.

Interiér si podle vyjádření automobilky zaslouží přídomek „novátorský“. Jeho nejvýraznějším prvkem je středová konzola neobvyklého tvaru, která má prý budit dojem vytesaného mostu a podporovat sportovní charakter vozu. No, jisté je, že posouvá řadicí páku i ruční brzdu do ergonomicky vhodnější pozice. Kdo někdy zkusil řazení třeba v Hondě Civic, musí dát vývojářům za pravdu. A ta ruční brzda – nepřipomíná vám trochu rallye speciály? (Pozn.: Nám ano!)

Jestli bude sportovní charakter vozu podpořen i jízdními vlastnostmi, na to si zřejmě budeme muset počkat do chvíle, kdy bude k dispozici testovací model. Toyota nicméně slibuje mnohé. Auris sedí na úplně nové platformě, takže můžeme doufat. Rozvor dlouhých 2600 mm nicméně slibuje stabilní chování a šířka vozu 1760 mm zase dostatečnou stabilitu.

Pokud jde o pohonné jednotky, budou k dispozici dva benzínové (1.4 VVT-i a 1.6 Dual VVT-i) a tři naftové motory (1.4 D-4D, 2.0 D-4D a 2.2 D-4D Clean Power). Úplně nová je benzínová šestnáctistovka s duálním časováním ventilů a výkonem 124 koní. Dvoulitrový turbodiesel bude vybaven samočistícím filtrem pevných částic a nejsilnější nafťák známým systémem D-CAT, který snižuje úroveň NOx a pevných částic pod limity Euro IV. Právě s tímto motorem (177 koní a 400 Nm) bude Auris nejhbitější, stovku zvládne za 8,1 s a bude pokračovat až k hranici 210 km/h.

Oba benzínové a nejslabší naftový motor budou v nabídce buď s pětistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou MultiMode (možnost sekvenčního řazení). Silnější diesely se budou dát koupit pouze s manuálním šestikvaltem.

Sériový Auris bude mít premiéru na autosalonu v Boloni začátkem prosince, v evropských prodejnách ho můžeme očekávat na jaře 2007. Japonci mají větší štěstí, protože u nich se začal prodávat právě dnes. Zbývá jen doufat, že se českému zastoupení povede nasadit zajímavou a konkurenceschopnou cenu.

Honza Koubek

23.10.2006 4:53

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist