nova-skoda-octavia-tdi-jezdi-za-3-4-l-na-100-km.jpg

Nová Škoda Octavia TDI jezdí za 3,4 l na 100 km

Škoda Octavia

Nová generace Škody Octavia má nejnižší normovanou spotřebu modelu v historii. Nyní může jezdit jen za 3,4 litru nafty na 100 km.

Diskuze

25 komentářů

    Takže reálně za 5 až 6 jako první generace. To je pokrok.

    Mirus

    A je to pořád dokola, jako se tlačil Rapid (a jak to dopadlo) pořád dopředu, jak je to nejlepší auto, které bude trhat prodeje, tak se to rozjelo i s Octavií.

    Už zase slyšíme škrabky na led, háčky v kufru, vesty pod sedadlem a podobné simply stupid řešení, opět bude nej, nej, nej, nej a nic jiného nehrozí.

    Pane Žáku, této spotřeby jste dosáhl vy osobně? Nebo některý váš kolega? Nebo jste jako osel opsal propagační materiály Škoda Auto a vytvořil pro ni PR článek, který nevypovídá o reálně spotřebě v provozu?

    Autoweb čtu velmi rád, ale přesně takovým \“článkem\“ mi to dokážete fakt znechutit, pokud je to úmysl tak gratuluji, povedlo se.

    Pokud byste náhodou nepochopil, beru když nadpis bude znít, dle výrobcem udávané hodnoty (nereálná čísla v běžném provozu)má nová Octavia jezdit za 3,4l/100km, OK.

    ALE pokud napíšete že za to JEZDÍ, tak úmyslně lžete a klamete čtenáře, čemuž rozumím, protože zarytý Škodovkář bude slintat blahem že na jednu nádrž ujede 1800km a ti ostatní co mají zbytky zdravého rozumu si počkají na reálný test, s reálnými hodnotami spotřeby….

    Atlis

    pridajte prosim grcajuceho smajlika

    Jiri

    Poslední dobou údaje o spotřebě už ne zcela odpovídají, dříve jsem měl s auty o půl litru menší spotřebu než psaný průměr, teď už se vejduntak akorát. U Pola SDI jsem jezdil běžně za 4,5, psanou jsem měl 5. U C3 1,4HDI taky reál kolem 4,5, ale psaný průměr mám 4,3. To jde, při eko stylu se u obou dieselů za rovné 4 v létě jet dá dobře. Horší je údaj mimo město, tam fakt těžko….U C3 mám údaj 3,7 – když se snažím, tak 4, pod ty 4 to jde dost těžko, leda ze Šumavy do nížin, to se mi to podařilo. U nové Octavie věřím, že 3,4 budou tak ty 4l, za ty se jet dá se jmenovanými motory, proč by nešlo s motorem modernějším? Ale ty 3,4 asi jen při eko jízdě.

    ampersand

    Včera jsem koukal, že navzdory ročnímu období mám na počítači Volva V70 pořád ještě 3,7 litru. Od léta, kdy tam bylo 3,4-3,5, to přece jenom kleslo, ale slušně, řekl bych.
    V reálu je to o něco víc, dejme tomu +0,5 l. Na úplně nevyjetou 68l nádrž přes 1500 km, nadoraz 1600 asi ano. Auto váží bez řidiče 1560 kilo, rok 1999, a nic „eko“ na něm není.

    pylot

    Hned na zacatku clanku je jasne napsano, ze se jedna o normovanou spotrebu. Prumerne inteligentni blbec by to pochopil i bez toho aby to tam bylo napsany. Jsou lidi, kteri dokazou jezdit i s nizsi spotrebou, nez je udavana. Zalezi jen na noze a hlave kazdeho z nas.

    Mirus

    Průměrně inteligentní blbec by mohl dočíst do konce co píšu, jde o ten nadpis, kde se píše, že nová Octavia JEZDÍ za 3,4l a o to mi hlavně šlo, proto jsem to tak napsal. A průměrně inteligentní blbec to bere tak, že to s tim autem bude v reálu za 3,4 jezdit, když to v nadpisu je napsané…..

    Pak do toho skočí běžně napakovaná česká rodina jedoucí do chorvatska a pojedou za 8 l….. 😀

    pylot

    Ja ho docetl az do konce. Vy jste ho ale evidentne napsal driv, nez jste si precetl clanek. Tak jeste jednou a po lopate. Vite co jsou normy? Normy jsou soubor nejakych pravidel, podle ktereho bysme se meli vsichni ridit, abysme se spolu domluvili a rozumeli si. Proto se napriklad v clancich nepise, ze auto jede jako krava, nebo ze jeho hmotnost odpovida dvoum paletam palenejch tvarnic. Podle toho by nikdo nic nepoznal. Stejne tak kdyz pan Zak napise, ze behem testu mel prumernou spotrebu 10 litru, tak je to naprosto nevypovidajici hodnota, protoze jezdil po jine trase a jinym zpusobem nez kdokoli kdo si ten clanek precte. Chtit neco, jako skutecnou spotrebu vozu, je vlastne uplny nesmysl a neni to mozne. Proto tu jsou ty normy. Kdyz mate napriklad focuse s normovanou spotrebou 7 litru a jezdite za 9, tak muzete predpokladat, ze u octavie s normovanou spotrebou 5,4 litru a malym turbomotem v kombinaci s vasi pomerne tezkou nohou budete jezdit okolo 7 az 8 litru. Uz chapete k cemu je normovana spotreba? To, ze metodika jejiho zjistovani neni uplne idealni, nic nemeni na tom, ze seriozni web se bude drzet oficialnich a normou danejch udaju. Uz chapete tu blbost, kdyz jim vycitate uvadeni oficialnich udaju? A za to narceni ze lzi byste se mel omluvit.

    Raky

    Pánové, Chorvatsko jsem s benzínovou Fábií jel za 4.2 a to několikrát, třebaže udávaná spotřeba je skoro o dva litry vyšší (7.7/5.1/6.0). Rekord na trase delší jak 80 km byl 3.7. A jet kolem pěti je naprostá pohoda, i když se člověk vůbec nesnaží. Je to především o způsobu jízdy a troufám si tvrdit, při takových hodnotách, i řidičském umění, předvídavosti a správných návycích. Přesto mi zdejších 3.4 připadá přeci jen trochu přitažené za vlasy. Už to ale nezjistím, co se s tím dá zajet, škodovky mne jako potenciálního kupce přestaly zajímat. Spíš jsem zvědav, jak se mi bude dařit s novým benzínovým dvoulitrem s udávanou spotřebou 5.5 l/100 km (7.1/4.6/5.5). Tak nějak doufám, že se po zajetí, když budu zrovna chtít, minimálně na těch 4.5 dostanu. Musím se nechat překvapit :-).

    Raky

    Pánové, Chorvatsko jsem s benzínovou Fábií jel za 4.2 a to několikrát, třebaže udávaná spotřeba je skoro o dva litry vyšší (7.7/5.1/6.0). Rekord na trase delší jak 80 km byl 3.7. A jet kolem pěti je naprostá pohoda, i když se člověk vůbec nesnaží. Je to především o způsobu jízdy a troufám si tvrdit, při takových hodnotách, i řidičském umění, předvídavosti a správných návycích. Přesto mi zdejších 3.4 připadá přeci jen trochu přitažené za vlasy. Už to ale nezjistím, co se s tím dá zajet, škodovky mne jako potenciálního kupce přestaly zajímat. Spíš jsem zvědav, jak se mi bude dařit s novým benzínovým dvoulitrem s udávanou spotřebou 5.5 l/100 km (7.1/4.6/5.5). Tak nějak doufám, že se po zajetí, když budu zrovna chtít, minimálně na těch 4.5 dostanu. Musím se nechat překvapit :-).

    Mirus

    Ach jo, román vskutku excelentní, bohužel stále nechápete o co jde, mě je šumák že se v článku píše o normované spotřebě, k vašemu překvapení vím co znamená i bez vašeho odborného výkladu, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek, kde vysvětluji formulaci nadpisu, který je zavádějící, dokážete pochopit co myslím? Pan Žák se taky bude omlouvat, že v nadpisu napsal Ocatvia JEZDÍ za 3,4l ač i vy uznáváte že to není pravda? Kdo lže?

    Raky

    Ač jsem víceméně na Vaší straně, je třeba si uvědomit jednu věc. Zavádějící titulek článku přitáhne více čtenářů, máte větší příjem z reklamy, příp. autor více vydělá (nevím, jak to mají tady). A na druhou stranu pochybuji, že bych s takových dízlem nebyl schopen jet pod 3 (viz mé zkušenosti níže). Je to strašně individuální, a udávané spotřeby jsou jen čísla podle daných norem měření. Obecně se mi také nelíbí nekritická chvála škodovek, které už jsou za svým zenitem a ztratily, minimálně z mého pohledu, jakoukoliv přitažlivost, která by mne vedla uvažovat na jejich koupí.

    Kuban

    Dejte mi jí do ruky a zajedu s ní i za 3litry…. A to sem naprosto klidný že toho dosáhnu, když budu chtít…

    takže, asi tak…

    pylot

    Pro Krista pana… Ta Octavia v tom normovanem cyklu JEZDI ZA 4,3 LITRU NA 100 KM!!! JEZDÍ!!! To ze vy cekate jizdu od baraku pro rohliky a vstekate se ze tam bude jina spotreba je jen vase blbost. V nadpisu neni uvedeno zadne misto a ani zadna cesta, tudiz tam neni lez. Ta octavia pri tom normovanem testu skutecne jezdi. Uz mi prijdete trosku natvrdlej tak radsi koncim.

    Kyle

    Bude naftu při jízdě vyrábět.

    Kuban

    ano k dosahování takové spotřeby bude zapotřebí i jistého osvojení techniky jízdy.

    u tak nízkých spotřeb už se dostáváme do choulostivé situace. U skoro dvoulitrového motoru není problém přidat litr spotřeby navíc, ale 4.4l oproti 3.4l už je 31% rozdíl… přičemž klasika 5.2l +1l= 6.2l už je rozdíl jen 19%….

    ta choulostivost nízkých čísel bude sakra znatelná… a pak se nemůžu divit řidičům, že jim tahle norma měření začne silně vadit… Už se těším až budou jezdit dízly za 2.5l, to bude reklamací 😀

    Milan

    Mam takovy pocit že to nebude autem.Jen se naučit jezdit

    Tuareg

    To je pouze zbožné přání výrobce

    Jako u většiny nových nebo inovovaných výrobků…….chválit se musí a papír snese všechno.Reklama je reklama….skutečně dobrý výrobek si udělá reklamu sám a není potřeba média.Spotřebitelé si vše řeknou .Protože do ceny výrobku není třeba započítat cenu reklamy – muže být výrobek levnější.

    Jako u většiny nových nebo inovovaných výrobků…….chválit se musí a papír snese všechno.Reklama je reklama….skutečně dobrý výrobek si udělá reklamu sám a není potřeba média.Spotřebitelé si vše řeknou .Protože do ceny výrobku není třeba započítat cenu reklamy – muže být výrobek levnější.

    Jako u většiny nových nebo inovovaných výrobků…….chválit se musí a papír snese všechno.Reklama je reklama….skutečně dobrý výrobek si udělá reklamu sám a není potřeba média.Spotřebitelé si vše řeknou .Protože do ceny výrobku není třeba započítat cenu reklamy – muže být výrobek levnější.

    Jako u většiny nových nebo inovovaných výrobků…….chválit se musí a papír snese všechno.Reklama je reklama….skutečně dobrý výrobek si udělá reklamu sám a není potřeba média.Spotřebitelé si vše řeknou .Protože do ceny výrobku není třeba započítat cenu reklamy – muže být výrobek levnější.

    Niram

    Větší hovadinu jsem neviděl – reklamovat nedostupnou verzi 1,6 81kW – autoři – podejte výpověď a jeďte do Libérie makat na pole. Nebo neserte normální lidi!!!

    pietro

    jo zajedeš pod 3 ale za jakou cenu vetsina lidi chteji jezdit beznym zpusobem mimo mesto muzes jezdit do 4,5l ale na dalnici si to proste vezme 5,5-7,5 litru podle toho jak jedes rychle a prumer ti vyjde od 5do 6,5l podle togo jak jezdis….to je proste fakt a divim se ze jeste zadna firma nebo podnikatel toto nedal k soudu….je to klamani spotrebitele

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist