Nová Škoda Octavia III – známe českou cenu!

120 fotografiíŠkoda Octavia

Konečně víme, kolik stojí nová Škoda Octavia. Čtěte dál a dozvíte se, za kolik se bude nejprodávanější model české automobilky nabízet u nás.

Diskuze

47 komentářů

    mára

    S touhle cenou je slavnej Rapid úplně k hovnu

    Dan

    Hmm, a kolik bude stát normální auto v dýzlu – teda aspoň klima, slušný rádio a centrál? 550 000?

    J

    Bez klimatizace, bez radia, zadni okna na klicku, zadny palubni pocitac …mam se tu i vykakat nebo je to jasne?

    J

    Bez klimatizace, bez radia, zadni okna na klicku, zadny palubni pocitac …mam se tu i vykakat nebo je to jasne?

    Milhaus

    Rapid půjde dolů. Pokud bude Octávka za solidní peníze jako, že bude, tak musí Rapid dolů. Už to začalo…nabízejí se různý akční pakety. Dlouho to trvat nebude zvlášť pokud se bude dařit francouzské konkurenci.

    Milhaus

    Na co diesel? Při cestovní rychlosti na okreskách (90-110 km/h) jezdí Octavia Combi 1,4 TSI za 5,7 l. Brikety patřej do kamen. Drahej servis, náchylný na kvalitu paliva a nedejbože, když se ti zanese filtr pevnejch částic.

    Milhaus

    Koukni se co má Golf a Leon v základu a bude ti jasné, že tu meleš za blbosti.

    M

    abych dal takový prachy za auto bez, rádia, klimy, počítače to by mi muselo nejdřív rupnout v kouli. Fluence má tohle všechno a ještě víc v základu za 224 900 Kč.

    vzteklej pes

    To jste si jako všichni mysleli, že bude 2.0 TDI fplný stát 299 990 nebo co? Dyť je to nový auto, velký, bezpečný a moderní. Podle mě jsou ty ceny velmi slušný, čekal jsem větší pálku.

    Dan

    LOL! Srovnávat octavii a fluence, to je jako srovnávat raketoplán a papírovou vlaštovku.

    Andrew

    Sorry ale Fluenc je šrot. Jel jsem v něm, tak to vím. Je to sice za ty peníze slušný kus auta, ale se Škodovkou se nemůže měřit ani kdyby padaly trakaře. A to že fanda Škodovky nejsem.

    Andrew

    Rozumná cena to může být i nemusí. Zatím nám neřekli nic. Má to nějaký bezpečnostní srandy, ale to jsme věděli, že mít bude. Musí. Jinak by nedostalo 5* a to by pro Škodovku byla ostuda. Takže si počkáme s jakou výbavou to za ty peníze vyjede a jak budou nastaveny příplatky. Pokud se bude dát solidně vybavené auto s rozumným motorem (a nemyslím tím naftu) dát pořádit za 400k, pak to bude dobrá nabídka. Ve světle toho jsem zvědavej, co udělají s tím šrotem … pardon, Rapidem. Jinak se to ale říct nedá. Zastaralá konstrukce šasi, některé nové motory do toho ani nejde namontovat. Pokud se to dostane na dostřel třeba výše zmíněnému Flunce, tak proč ne. Ale jinak by si jen vůl koupil Rapid a ne Octavii. Když nebude mít na oktavii, tak Fabii (tu co teprve přijde, pochopitelně). Proč kupovat Rapid?

    fadar

    no pánové, ona to zase taková sranda nebude, ona totiž ta nová octávka bude mít v nižší cenové nabídce ( předpokládám pod 400.000 ) podvozek stejný jako Rapid, ale slabší výbavu, takže ten Rapid zase takovej šrot nebude a s cenou se taky hejbat nebude muset 😉

    Petr Markvart

    Berte to takhle.
    Ceny aut jsou daný v rámci celého trhu, a liší se o  několik procent mezi jednotlivými značkami. Auto ve střední třídě, pokud tam už Octavia patří bude v pěkný výbavě stát alespoň 600 tisíc, podobně jako VW, mazda a pod. Francouz bude o něco níž, audi o dost výš, no a prestižní BMW a Mercedes jakby smet. Tak to bylo a bude. Jestli si někdo myslí, že se stal zázrak a škodovka bude za 350 tisíc prodávat slušný auto ve střední třídě, tak jste negramoti. Za tuhle cenu, bude asi solidně nekonfigurovanej Rapid. Celkově se dá říct, že cena aut pozvolna klesá, ale zase díky globalizaci ztrácejí charakter, image, jedinečnost, to je nahrazováno elektronickýma tretkama a marketingovejma návnadama. Jestli jste si ještě nevšimly, vždy za svoje peníze dostanete adekvátní hodnotu, v lepším případě.

    mariov8

    Moje Francouzská briketa při výše uvedených rychlostech jezdí za 3,5 až 4L… tedy cca o 2L méně.

    Jak se s tím vypořádáš? 🙂

    mariov8

    Fluence opravdu není žádný zázrak, ale ve srovnatelné konfiguraci to prodejce vykompenzuje o 150 000,-Kč nižší cenou. Hledal jsem diesel velikostí někdejší střední třídy kolem 100-110koní, s nějakou rozumnou výbavou. Do jisté míry (nebo motorizace a úrovně výbavy) lze ty auta srovnávat celkem v pohodě. Zákazníku vyber si.

    jean

    Zadní okna na kličku – k čomu sú mi zadné okná v elektrike? Na jednom aute to mám a ešte som nemal potrebu ich otvoriť.
    Osobne potrebujem v aute centrál, klímu, tempomat a rádio, ostatné pri bežnom jazdení nemám načo využiť. Aj ked je pravda, že mám v autách kopu ďalších somarín, ale to sú skôr potencionálne zdroje problémov.

    Strč si už ten svůj korejsko-francouzský zázrak do zádele. Asi všichni víme, že diesel má nižší spotřebu, jenže tvých ušetřených 70 haléřů na kilometr zaplatíš zase jinde, třeba ve vyšší pořizovací ceně a servisu. Taky kultura chodu a jízdní dynamika 1.4 TSI je trochu jinde, než u tvého traktoru.

    Petr Markvart

    Berte to takhle.
    Ceny aut jsou daný v rámci celého trhu, a liší se o  několik procent mezi jednotlivými značkami. Auto ve střední třídě, pokud tam už Octavia patří bude v pěkný výbavě stát alespoň 600 tisíc, podobně jako VW, mazda a pod. Francouz bude o něco níž, audi o dost výš, no a prestižní BMW a Mercedes jakby smet. Tak to bylo a bude. Jestli si někdo myslí, že se stal zázrak a škodovka bude za 350 tisíc prodávat slušný auto ve střední třídě, tak jste negramoti. Za tuhle cenu, bude asi solidně nekonfigurovanej Rapid. Celkově se dá říct, že cena aut pozvolna klesá, ale zase díky globalizaci ztrácejí charakter, image, jedinečnost, to je nahrazováno elektronickýma tretkama a marketingovejma návnadama. Jestli jste si ještě nevšimly, vždy za svoje peníze dostanete adekvátní hodnotu, v lepším případě.

    mariov8

    Ale, ale, proč tak útočně? 🙂 No nevypadalo to, že by kolega diskutující věděl, že diesel udělal taky nějaký pokrok a stále má nižší spotřebu. A bohužel zrovna předchozí generace 1,4TSI byla jasným příkladem toho, že tvrzení o drahém servisu u dieselu a levnějším u benzínu už neplatí. A neboj, měl jsem provozní náklady předem vykalkulované a reálný provoz mi potvrzuje, že jsem se celkem trefil. Vyšší investice do dieselu se mi vrátí do 2,5 roku od pořízení! Co se týče kultury chodu, musí pán zapomenout na to co předváděla ještě minulá Oktávie s 1,9TDI. Tak se dnešní moderní diesel opravdu neprojevuje. 1,4TSI pravda výkonově je výše, ale kdybych takhle výkonný motor chtěl, zaplatím si ho. A opatrně s korejsko-francouzskými zázraky v zadeli. Zvláště u té koreje, viz. prodejní statistiky v ČR a vlastně v celé Evropě. Abychom se kvůli takovému přístupu tady brzo neučili korejsky nebo ještě hůře, čínsky!

    český Pepík

    Aniž bych vám chtěl dělat arbitra, pravdu mají obě strany, ale upřímě…slyšeli jste nový 1,6 TDi? Tam se s tou kulturou chodu nepřdali, spotřeba je v reálných podmínkách provozu vyšší než u stařičké 1,9 TDi a jak to bude s výdrží, to ukáže čas. Ale jak už tu implicitně padlo, zlatý benzín. Nicméně optimálně větší objem, než 1,4 a atmosféra. Oturbené malé motory v podmínkách pilotů v ČR asi budou mít hodně těžký život. 🙂

    kutil Tim

    Milý národe,
    jsme národ chalupářů, většina čeká stejně na verzi Combi. Jak by taky né.;-)
    Rapidu byla vyšlapána trnitá cesta a myslím, že v našich končinách se neprosadí moc dobře. Jeho místo je spíš na trzích dále na východ od našich hranic.
    Octavia nebude levné auto. A pokud bude levné, bude adekvátně strohé, možná ani ne adekvátně.
    Marketingové řeči o tom autě jsou podle mého jízdenka do pekel, jelikož to auto řadit do střední třídy znamená tlačit cenu nahoru. A proč se handrkovat. Zasedněme ke konfigurátoru, až to bude možné a počítejme. Co je platné povídání o 5* bezpečnostni. To je marketing a ty hvězdičky, vždyť se tím chlubí všichni, že je mají. Je to vlastně standard. Stejně tak i veškeré elektronické vymoženosti. Mluvilo se o R. Fluence, ten má to samé. Tyto vychytávky jsou globální, má to každý, jen se to jinak jmenuje.
    Mě děsí hlavně cena v představě, že nejsem firma, nemám fleetovou flotilu, ale rodina, která chce prostorné combi. To vždycky fungovalo. Ale bude i dál? Kolik to asi bude stát, když budu chtít Combík, 4×4 a spolehlivý benzínový agregát (ideálně bez turba…přijde mi to přirizenější)? Bojím se, že tady bude ekonomika dosahovat závratných výšin.
    Kam mířím? Ono je pěkné slíbit člověku, že základ stojí tohle a ukázat fotku plně vybaveného auta na piedestalu. Ale vozy z MB jsou tím pověstné, za vše si musíte připlatit, bude to bolet…

    český Tonda

    Bude to drahé, musíme zaplatit přece vývoj nové platformy. 🙂
    Stejně spousta z nás čeká na slušnou ojetinu, proč si to nepřiznat?

    Barky

    No tak kupce si auto vždy najde, Myslím, že se Octavia 3 bude i dobře prodávat. Můj šálek čaje toto auto není. Základní výbavou mě Škodovka vyloženě pobavila. Jezdím stejnou třídou u jiné značky. Je pravda, že základ je dnes za 550tis, ale máte tam dvouzénovku klimu, základní navigaci, komplet v el. výbava mimo sedaček, vyhřívané sedačky, adaptivní tempmat a multifunkční volant. Nesmím zapomenout na víceprvkovou nápravu a konkrétně za tuhle cenu naftový motor 120 kw. Myslím, že Octavia v této výbavě bude cenově hodně podobná.

    Kuban

    To je ten problém, český lid kouká jen na TDi… Jako jediný správný dízl 🙂

    pak se těm afektům benziňářů ani skoro nedivím, ikdyž jsou úplně vedle jak ta jedle 🙂 (klasicky vyčtené a nakecané fráze)

    Kuban

    Za tolik sem jezdil mimo město i s mou starou francouzskou 1.4kou atmo benzínem……

    kdeže udělali vaši TSI konstruktéři chybu?

    to já jen tak, aby řeč nestála….
    abych se třeba za chvíli dočetl že francouská 1.4ka nebyla benzín ale dízl, a že to není motor a patří to do kamen…

    Od lidí jako vy bych se podobným reakcím ani nedivil….

    btw TSI je na tom se servisníma nákladama úplně stejně jako TDI…. Ale chápu, že palivo (tedy benzín konkrétně) se nesere…

    Kuban

    Fluence je sakra dobré srovnání k Octavii!!!

    ty papírová vlaštovko!!!

    a ať to říkám nerad, cena ku hodnota, jsou sakra v prospěch fluencu!!!

    ale jak to tak čtu, tak ty čumíš jen na jméno a design (bohužel zrovna fluence vnímám jako nejhezčího rencka, jakože mě jinak odporná značka, von ale hlavně dobře jezdí.

    Kuban

    to že německý koncern musí mít 5hvězd je logické, neb jejich přímá spoluůčast na vývoji NCAP je zde jasná… NCAP jakožto testu vznikajíc v reálném světě jen sakra zřídka…..

    celý vývoj se pak při konstrukci vozu nesmyslně přizpůsobuje jen tomuto specifickému testu!! Kdy i sami výrobci uznávají, že to není moc dobře…. Viz důkaz, když provedete crashtest s mnohem menším překrytím!!!! jééééééé najednou je VW sakra nebezpečnej koncern celkově!!!!

    rohlíkem se raději moc neopíjejte.

    škodovka je prostě předražená.

    Kuban

    A jak bys ho tam jako dostal???

    máš rozvor, máš rozchod, máš propružení, máš rozměry kol… Můžeš zvolit pouze měkčí naladění tlumení, ale rozhodně nemůžeš použít jinou základní platformu!

    Andrew

    Já jel jen s benzínovou 1.6kou a to je celkem bída. Líná, v nízkých otáčkách naprosto nespolupracuje. Pro trochu pohybu musí až k omezovači. Přitom papírově výkon má. Nevím, možná je Fluence moc těžký? Koukal jste na Citrien C4? S naftou se dá pořídit už za 270k a je to příjemné svezení. Byl jsem překvapen jak dobrý ten motor je, byť za tuhle cenu postrádá výkon (90k). Na druhou stranu dokáže jezdit reálně za 4, když se člověk snaží a to nedovede jen tak nějaké auto nižší střední. Přitom to není zase takové utrpení jako třeba nějaké Greenline nesmysly od Škodovky, které absolutně nejedou. Tenhle Citroen totiž nemá nesmyslně poskládanou převodovku.

    Andrew

    To je naprostej nesmysl samozřejmě. Jednak z důvodu, který už tady někdo napsal a pak také hlavně proto, že do podvozku od rapida nenacpte ty motory, které se budou prodávat v Octavii. Například nový motor 1.2 TSI se tam nedá uložit. Ono vás to sice mate, protože oba motory mají stejné označení i výkony, ale jedná se o dva různé motory (resp. dvě generace tohoto motoru). Rozdíl poznáte až když se pořádně podíváte do technických specifikací. Starý motor je 8v s řetězem a nový 16v s řemenem.

    Kuban

    jj musíme to zaplatit 😀 Zadní tuhou nápravu vyvinutou v půlce minulého století, macpharson vpředu vyvinut taktéž v polovině minulého století 😀 A my platíme za tohle vývoje ještě dodnes 😀

    samozřejmě je to absurdní co píšu, nicméně pouze poukazuji na tom, že vývoj se posunul dopředu jen díky moderním CAD,CAE,CAM technologiemi, v nicem jiném to není…

    chci říct, že tahle platforma je sice nová, ale pořád to samé, tudíž zbytečně vyhozené peníze za vývoj, který musíme platit!!!

    M

    Já Fluence mám 1.6 16V 81Kw takže vím o čem mluvím. Líný vůbec není, musím na dvojku nebo trojku hodně z citem šlapat na plynový pedál. A žeby byl rozdíl 100000 Kč v jeho neprospěch znát, tak to určitě ne. Kdybych nevěděl co s penězma, tak si klidně předraženou Oktávku za víc peněz z nižší výbavou klidně koupím, ale jako racionálně uvažující člověk ne!

    Andrew

    Na dvojku u 6 tisíc otáček není líné žádné auto. Kola do prokluzu dostanu i s litrovou Toyotou. Já si z Fluence pamatuju jízdu na 5. rychlostní stupeň, 80 km/h, plyn až na podlaze, dunění pomalu jak u nafty a naprosto nulovou akceleraci. Zrychlení na trojku z 50 km/h čirá zouofalost. Na 100 km/h jsem čekal celou věčnost. Na předjíždění čehokoliv jiného než traktoru aby si člověk plánoval pětiletku. Dost nebezpečné. Něco špatně odhadnete a auto vás v tom nechá vymáchat, protože nemá rezervy. Ono zrychlení 0-100 za bezmála 12 vteřin hovoří samo o sobě. Bude za tím nejspíš dost vysoká hmotnost 1400 kg. Poměr výkonu (hlavně pak točivého momentu) k hmotnosti totiž není nic moc. Moje auto má jen 77 kW, ale oproti tomuhle lítá jak střela. Takže už prosím o tom Fluenci raději nemluvte. Já ho mám docela rád, protože je opravdu za dobrou cenu. Ale prostě ho nemůžete srovnávat se soudobou Octavií. Ta je ne o jednu, ale o dvě třídy jinde. Jestli je lepší o 100k nevím, ale vím, že když člověk přemýšlí nad Octavií, tak o Fluence ani nezavadí. Má totiž jinak nastavené hodnoty pro své budoucí auto a Fluence je splnit nedokáže. Jezděte si chvíli něčím \“lepším\“ a po přesednutí zpátky teprve poznáte v čem všem Fluence pokulhává. Mě např. první co naprosto uhodilo byly pedály. Jako by byly ze žvýkačky. Řazení pomalé, rovněž gumové. Spoustě lidem určitě postačí, zvyknou si. Někdo si ale prostě zvykat nechce a chce kloudnou přesnou mechanickou kulisu atd. O tomhle všem a spoustě dalších věcech je výběr auta. Pokud srovnáváte jen cenou, koupíte Fluence. Pokud srovnáváte pocity, nekoupíte ho.

    Řekni mi jediný diesel, který má srovnatelnou nebo dokonce lepší kulturu chodu než TSI.

    Kolik koní měla ta tvoje francouzská 1.4, jakou plnila emisní normu a v jakém autě byla? To já jen tak, aby řeč nestála. Možná zjistíme, že porovnáváš jabka s hruškama…

    Kuban

    popiš mi kulturu chodu ty kulturo 😉

    nevím co po mě chceš… Novinářskými termíny pro blbečky ve slovníku nedisponuji.. :-D:-D

    Kuban

    Euro 3 55kw při 1150Kč těžkém vozidle.

    Zbytečná diskuze, blbe…

    Tak to je skutečně obdivuhodné, že francouzský motor s takovými parametry dokáže jezdit se stejnou spotřebou, jako má TSI s 90 kW, Euro 6 a o 300 kg těžším autem. Ty jsi fakt trotl…

    M.

    Tak to jste jel v pokaženém Fluence protože to co píšete v případě mého Flu vůbec není pravda. Abych jezdil 50km/h na trojku to bych musel být blázen! Já můžu jet s prázdným autem 55km/h v pohodě na pětku a když budu chtít plynule zrychlit tak nemusím ani podřadit. Akceleruje výborně už od nízkých otáček. Člověk se na diskuzních fórech a recenzích dozví neskutečné výmysly, jako třeba že se v zatáčkách příliš naklání nebo že je projev motoru unylý nebo jednomu vadilo křaplavé zavírání schránky u spolujezdce.

    Kuban

    přesně tak ty kulturo jedna

    Kuban

    AHAAAA 😀

    takže spotřeba motoru se odvozuje od EURO emisní normy??? Ty seš mi nemocnej dobře člověče 😀

    Kdybys aspoň věděl, že od EURO3 se pro benzíny příliš mnoho věcí neměnilo, krom povinnosti mít miliardu senzorů a čidel!!! (co se hodnot CO2 týče, poptej se STK techniků, mile rádi ti sdělí, kolik vozů je schopno plnit i emisní normy ještě vyšší)

    PS: uber 150 kilo a ses na pohotovostní hmotnosti co sem uváděl i já… Pak zjistíš že tvůj ethanol ekonomiky provozu má skoro o polovinu lepší poměr výkonu ku váze a přesto úspora na palivě nicmoc proti udávané papírové spotřebě 😉

    Máš zkrátka jen drobný hokejík v realitě ty euro NORMO 😀

    Trochu si pleteš etalon s ethanolem, asi s ním máš zkušenosti, podle tvého poškození mozku. Machruješ, že stará lehká plečka, která není dušená emisema, s malou váhou a s polovičním výkonem má stejnou spotřebu jako kvůli bezpečnosti těžké, o třídu větší auto a s emisema omezovaným motorem. To může srovnávat jen omezený debil…

    Kuban

    já srovnávám auta středních nižších tříd 😀 To že ty řadíš octu do střední je jen tvá blbost :-D:-D

    ale zajisté jsi v pořádku 😉 pevně věřím že jo :-* pusu na dobrou noc :-*

    k tomu zbylému citovému výlevu se vyjadřovat nebudu, omlouvá tě tvá naprostá pomýlenst 😀

    Kuban

    jedno je fakt, ceny jsou ostudné, příplatky jsou zhýralost, ale ještě ani není otevřený konfigurátor pro běžný lid, tak proč si dělat stress….

    nechci být úplný skeptik, ale mám prostě tušení, že i veliké podniky budou velmi přemýšlet, zda jako firemní vozy nové Octy vzít.

    právě že pro ty by byl zajímavější rapid, ale to bude muset ztratit ještě tak 50tisíc na váze.

    český Tonda

    je to přesně tak
    škoda, že si každý neuvědomí

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist