Nová Škoda Octavia III – oficiální fotky, motory, fakta
4 fotografiehračky do auta
První fotky jsme vám už ukázali, tady je první oficiální sada fotek přímo od automobilky. Zatím jen čtyři, ale důležité jsou také údaje o motorech.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
4 fotografiehračky do auta
První fotky jsme vám už ukázali, tady je první oficiální sada fotek přímo od automobilky. Zatím jen čtyři, ale důležité jsou také údaje o motorech.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Jen počkejte, až na to Milotec dá křídlo, spoiler, düfuzóóór, mračítka a hlavně chromovaný vrtaný polepy na kliky. To pak teprve bude supersport!
Ta cena, to je skutečně jen spekulace, kdo by pak zvolil Rapid? Můj skromný odhad je, že cena za holátko bude oscilovat na hranici 400t
Tohle nechápu u žádné značky, pokud tuning není funkční nemá na autě co dělat. Existuje jedna firma, která by ráda byla tuningovým \“dvorním\“ úpravcem značky, dokonce si i pamatuji, že byli v televizi, ale to jméno mi nějak vypadlo, prostě něco jako má Mercedes AMG, BMW M apod., nějak si nemůžu vzpomenout, sakra, byli v Autosalonu a Josef se nad tou vytuněnou Octou rozplýval jak malé děcko.
Přesně,bude drahá a v základu beztak nic moc muziky,jak je u Škody zvykem.Nejvíc půjde na odbyt ta současná generace,nebo Trumf,neboť s cenou půjdou dolů a to bude pro mnoho lidí neodolatelné.Řekl bych že nová Octa je už na pomezí Passatu aut střední třídy,nebo se tak má aspoň tvářit.Otázka je kam budou směřovat s novým Superbem k E meďáku?
No, novej Golf taky stojí pod 350 000, takže Ovce by se do toho mohla taky vejít. Bude to holota, ale i v holotě to bude lepší než Rapid fplný.
Tak ona ta Octavia vůbec špatná nebude, ale když budete chtít nějaký rozumný motor a výbavu tak jste na 500 – 550t, jen to fikne, a to už nevidím důvod proč nezvolit třeba Avensis, nebo Mazdu 6, která má být v základu za bratru 560 a budete mít auto s lepšími jízdními vlastnostmi a osobitým designem, (i když tím nechci říct, že by se mi O III. nelíbila). On je to celkem oříšek, spousta lidí prostě bude chtít Octavii jen proto, že je to Octavia, nicméně holátko za 400t, (ale jak říkám, moje spekulace) mi v kontextu konkurence přijde dost drahé a za 500 a víc už tu zase jsou lepší auta, i když o komerčním úspěchu Octavie nepochybuju, dokonce jí ho přeju, i když nejsem bůhvíjaký koncern fan.
Tím si nejsem až tak úplně jistý, ano, bude prostornější a podle mně má vyváženější (líbivější) design, ale toť vše. Do nějakých 110 kw bude mít Octavia vzadu zkrutnou příčku, takže jízdní vlastnosti s Rapidem budou srovnatelné. Velké plus pro Octavii je, že vypadá dospěleji, to by mohlo spoustu zákazníků zviklat k tomu, aby koupili Octavii i v \“holátku.\“ Kdo chce koncern, myslím, že Golf je jednoznačnou volbou, aspoň pro mně by byl.
Opravdu nicotná spekulace! Tuším, že se u Rapidu spekulovalo o 260-270tis 🙂
Benet automotive
Posledních několik let je to hnus na hnus, Roomsterem to začlo, FII pokračovalo a pak to šlo ráz na ráz, SII, OII FL, Rapid a teď tohle. Světlou výjimkou je Yeti, ale toho chtějí zprasit také. Je to škoda Škody, vždyť SI, OI, OII (před FL), FI sice nebyly žádné zázraky, ale od pohledu estetikou alespoň neurážely. Design tohohle trpí pekelně nevyváženými hmotami a ten amatérsky zfušovaný sloupek C to nespraví. Najměte konečně designéra!!!!!!
Tohle se mi hodně (a to myslím vážně) líbí, jednoduchý čistý design tolik typický pro německá vozidla, to je to co to potřebovalo a potřebuje, takový design dle mého nestárne ale zraje, pokud víte co tím myslím.
Zkrátka to nikdy není vozidlo co by způsobovalo efekt \“WOW\“, ale zároveň to vypadá dobře i po 15 letech což se o \“stylových\“ vozech říci nedá.
Fakt pěkná práce.
Každému je asi zřejmě, že má to nejdůležitější! A to jest škrabka na led ve víčku nádrže!
Ne a teď vážně, normální auto, asi jako nějakej seat, prasat nebo podobný. K smrti nudný, možná trošku spolehlivý, ale nic víc. Takže proto mě nezajímá. Jen mě teda překvapuje, že polovina motorů má tak žalostný výkon (85, 105, 110, 122 – to je téměř nepoužitelný). První co by jakž takž šel je ten 140k…
Chcete říct, že Mini nebo F500 nebude za 15 – 20 let vypadat dobře? Ale bude, v tom to není Škoda cílí na jasnou zákaznickou skupinu a i když bych ji (kvůli absenci řidičského nadšení nevolil), vyplácí se jí to.
Díky za info
No, to bych si sice dovolil mírně nesouhlasit ale dejme tomu. Ono jde o to že Fiat 500 a Mini designově vychází z vozů které jsou legendy a díky tomu to také tolik nestárne ( i když u nových Mini bych o tom mírně pochyboval). Já měl ale na mysli klasické vozy které se ale snaží působit \“cool\“.
Tenhle \“stylový\“ design zkrátka stárne strašně rychle (vozy vycházející z legend automobilového průmyslu tam ale nepatří), zkrátka se okoukává rychleji. Proto bych si třeba nikdy nekoupil Mazdu nebo něco nového od Peugeotu či Renaultu (klasický příklad takových vozidel) ale raději bych koupil třeba Golfa který je sice na první pohled veskrze designově obyčejný ale ve finále na mě působí mnohem lépe, solidněji a čistěji.
Na jakou skupinu Škoda cílí je pak věc druhá a jistě máte pravdu, já ale psal ohledně designu který se blíží jednoduchosti Volkswagenů a dle mého to není na škodu.:)
To co teď vyrábí např. Mazda budou za pár let velmi ceněná auta, je to totiž mainstream, který po hříchu nabízí něco, co konkurence (snad až na Ford) neumí, alespoň nějakou zábavu za volantem. takže máte pravdu, nebude to design (i když designovému stylu Kodo nemám moc co vytknout) za co Japonci budou ceněni, je to o zprostředkování pocitu z jízdy, který dnes umí tak málo automobilek.
Takže, pohříchu
Teda nevim jak vám, ale mně se to auto neskutečně líbí- minimální předkus, stylový zadek, skoro to ani nevypadá jako předokolka 🙂 ani ten C sloupek mi nevadí, nabídka motorů vypadá ok (nebude tam atmosferický tříválec 😀 ), zajímalo by mě o kolik bude dražší než rapid- že by jí poslali cenově nad golfa? Pokud bude levnější, ještě míň budu chápat existenci Rapidu:)
Teda nevim jak vám, ale mně se to auto neskutečně líbí- minimální předkus, stylový zadek, skoro to ani nevypadá jako předokolka 🙂 ani ten C sloupek mi nevadí, nabídka motorů vypadá ok (nebude tam atmosferický tříválec 😀 ), zajímalo by mě o kolik bude dražší než rapid- že by jí poslali cenově nad golfa? Pokud bude levnější, ještě míň budu chápat existenci Rapidu:)
Porovnavat Mazdu 6 a Oktavku nema zmysel.Mazda ma určitu skupinu ktory ocenuju jazdne vlasnosti!Oktavka ma skupinu ktora ocenuje čo ja viem že ma velky kufor.A samozrejme motor TDI a TSi ktore netreba točit.Mazda zase ma atmo motori SKY ACTIV G ktore sa nechavaju vytačat a maju dravy zvuk.No a naparkovisku bude stat Oktavka jedna vedla druhej tak že ten desing sa stane nepovšimnutelny a samozrejmy.Mazdu 6 na parkovisku tak často nestretneme.
no jak škodovky nemusím, tohle vypadá na masovku opravdu velmi velmi pěkně, řekl bych že je to spolu s CC nejhezčí koncern.jedinej problém je že je to tak politicky korektní koncernovej design že to úplně řve…podobný na novýho pašíka, golf i audinu a3 a a4., myslím že ale řada klientely zůstany spíš u rapida než u oktávky (zvlášť firemní flotily šetří)., nicméně pokud by odstranili starosti s motory tdi a tsi a potíže s DSG, mohlo by to být opravdu zajímavý auto. jo a vypadá to, že si i odpustili tu přiblbou poruchovou elektrickou ruční brzdu.
Tleskám, konečně po dlouhé době škodovka, která se mi opravdu líbí. Snad bude auto stejně pohledné i v reálu. Jsem fandou naší domácí značky a také Octavii druhé generace vlastním, ale to co předváděli za designové kreace v posledních letech, to bylo poněkud divné. Nezbývá než si počkat na cenu, která podle mého názoru nebude patřit k nejnižším, obzvlášť pak u lépe vybavených verzí s rozumně výkonným motorem tzn. od 100kW nahoru.
Tak musím uznat, že OIII se oravdu povedla. Oproti faceliftu OII auto vypadá mnohem dospěleji, design je vyvážený, prostě moc se mi líbí… Jak již někdo psal dříve, není do design \“WOW\“, ale má krásné, čisté linie… A ta cena snad nebude moc vysoká, když Golf začíná na 339000kč… Octavka byla vždy trochu levnější. 🙂
Ceněna? No možná tak pro ty jízdní vlastnosti jak jste napsal (já sám si ale nemyslím že by to byla krom fordu jediná vozidla která umí zprostředkovat zábavu).
Já psal z mainstreamu. Pokud považujete za mainstream třeba i BMW, to je pak těžká věc. Kdo chce jízdní vlastnosti koupí Mazdu nebo Focus, kdo každodenní použitelnost a lepší interiér, Golf. Co se týká jízdních vlastností Octavie, tak ty asi lepší než u předchůdce budou, u nástupce to bývá dobrým zvykem, i když, našly by se i výjimky u kterých to neplatilo. Jinými slovy, kdybych si Octavii kupoval, rozhodně by to nebylo kvůli jízdním vlastnostem, ale třeba kvůli kvalitnímu interiéru, vyváženému designu a praktičnosti. Jelikož ale mám rád řízení, tak bych stejně skončil u Mazdy 6, čímž nechci říct, že bych O III. považoval za špatnou, naopak.
Jj. v Autosalonu testovali takto upravenou Octávii. Mělo to ale dva zásadní háčky. Jednak to bylo takřka nepoužitelný na českých silnicích (kola a podvozek), to by ještě šlo. Ale takto upravená koncernová tuctovka vyšla jako M3 od BMW a to už je vtip s takovejma koulema, že by to jednoho roztrhalo.
Nic neporovnávám, pouze jsem naznačil, že pokud by člověk měl na auto cca. 600t, (což bude slušně vybavená Octavia se slušným motorem stát) existují podle mého názoru i lepší volby než Octavia. Pro mně třeba hraje roli i zájem zlodějů, který u Mazdy bude daleko nižší.
To si ani nepamatuju na kolik ta Octa cenově vyšla, pokud se v podstatě rovnala M3, máte pravdu, asi není o čem.
bude stát.
Ja som len tieš naznačil že Mazda je pre uske spektrum klientov čo dokažu ocenit jazdne vlasnosti.A chcu mat zažitok zo šoferovana a uživať si každy kilometer za volantom.Oktavka je pre velku masu čo chcu nosit v kufri trebars vrece zemiakov a hlavne nech to papa 5.L.Taka luxusna mala dodavka.Tieš davam prednost Mazde6 za tie peniaze.Mazda6 a Octavia3 su nezrovnatene nemaju nič spoločne a to je dobre.
vždcky jsem byl i všem plný předsudků proti všem škodovkám. Že to jsou auta pro ovčany… atd.. design se mi také moc nelíbil.. spolehlivost také není na kdovíjaké úrovni. Ale nová ochcávka se po vizuální stránce vážně povedla. Kloubou dolu.A Budu chápat proč jich uvidím tolik na silnicích.
Nejsem zrovna příznivec škodovek, ale myslím, že design je poměrně hezky na to, že musí zůstat dost konzervativni. Přední část se líbí dost, nápad s \“mihelnicemi (rozuměj řasami)! je dobrý, vyloženě pěkná je zadní hrana zadních dveří, která jde nahoru. Naopak hodně jsem zklamaný ze zadní části vozu, a myslím že nejsem jediný, kdo v autě vidí skoro 10 let starou Audi A6. Oktávka se prodávat bude, o tým žádná, prozatimní nabídka motoru mi take pripada slaba. Nemůže si pomoct, ale kdybych přesedal mezi verzemi 85, 105 a 122 koní, asi bych zadny rozdíl nepoznal (u tak tězkeho auta) a měl na paměti jedinou myšlenku… proč to sakra za ty penize nejede
to sice ano, ale pořád má octa větší podvozek. Pokud použiješ úplně stejné komponenty na dvě auta a budeš měnit jejich rozměry, výrazně tím budeš měnit i jejich jízdní vlastnosti. Jenom proto, že bude mít tuhou zadní nápravu to z ní neudělá horší auto. On ten zadní multilink v podání VW také není žádná díra do světa…. Jen cenově výhodná dávka drobného komfortu navíc. Nicméně u O2 pracovala docela dobře.
A k čemu nepoužitelný? To nejsou atmosféry, ale foukané agregáty, které mají v provozních otáčkách mnohem víc výkonu než atmosferické modely….
lidi se pořád né a né sto schopni naučit, že maximální výkon je o vozidle opravdu nic neříkající.
nehledě na to, že pokud snížili hmotnost o 100kilo dolů si to mohou dovolit.
mě papírově připadá O3 velice adekvátní, to je u mne ,jakžto koncernového kritika, velmi nezvyklé…. Bohužel tenhle costcutting si škoda nechá draze zaplatit… Prosím ovečky, směle do toho ….
všechno je poruchové…. jen se kolem toho dělají veliké senzace
až na to, že každou část vozidla, už sem v historii tak nějak někde viděl….
což sem o O1 či O2 ve své době tak snadno tvrdit nemohl.
a jen tak mimochodem, komu nestačí provozní dynamika těchto foukaček (ostatně něco na způsob turbodízlu), pak ať Šáhne po 1.8TSi a RS verzi… ty si myslím budou dost solidní.
\“Rapidózní\“ blivajz! Sešrotovat i s celým Volkswagenem! Čekám, kdy konečně opustí koncové \“C\“ světlomety, které v zádi působí jako přilepené ke kufru z jiného auta! Doufám, že to bude stejný propadák jako Rapid! A např. Citigo by podle nové metodiky \“Crash testů\“ dostal pouze 3 hvězdy! Auta se totiž vyrábějí tak, aby za co nejméně peněz prošla co nejlépe předem stanovenými crash testy a potom stačí malá změna nárazových testů a všechna auta propadají! (Nedávno se totéž odehrálo v USA a propadají i prémiové značky!)Např. crash testy střechy se nedělají a když dostanete ránu na střechu, tak jste našrot (jako rybičky v konzervě ve vlastní šťávě)!
je to věc názoru. podle mne je roomster nádherná auto a nová oktávka je parádní.pokud jde o zadní nápravu pánové tak ta vícepvková je zbetečn komplikovaná a vy se zabijete i s touto nápravou protože neumíte jezdit