nova-skoda-octavia-iii-kompletni-cesky-cenik.jpg

Nová Škoda Octavia III – kompletní český ceník

Škoda Octavia

Podívejte se na kompletní ceník nové Octavie III. A pozor, důležitá informace: škrabka na led ve víčku nádrže je v základní výbavě! Na rozdíl od klimatizace.

Diskuze

31 komentářů

    ..

    Rád bych řekl: \“aspoň že motor je v základní výbavě\“, jenže on tam víceméně není ani ten – 63kW a kolik pak to auto váží?

    Řekl bych, že základ začína tak na 460 000kč. Kdo se spokojí s 1,2Tsi active, tak ten rovnou může jezdit felicií…..

    Tomek

    a proč ne ? Na rodinné auto do města to stačí.
    Radši tuhle výbavu, než se zadlužovat… to vy frajeři co musíte mít všechno \“echt\“ asi nepochopíte.

    Já osobně bych vybral min. 77kw / ambiente, ale to je vedlejší …

    Tomek

    a co jako pane Snobe ? A to už mohu říct, kdo se spokojí s oktávkou, ať jezdí s favoritem …

    Marek

    Nieže by som ju išiel kupovat ale to nebude vponuke jediný motor bez turba ?

    Ruda

    Tak tohle špatně prodávanému rapidovi asi moc nepomůže. Za oktávku by si mohli říct víc a lidi by to rádi dali. Prý musí respektovat asijskou konkurenci. No nevím, tři čtvrtiny prodejů u nás dělají firmy a tam rozhodují často jiné důvody, než je cena.

    Ruda

    Turbo je z pohledu fabriky lepší než atmosféra – má menší normovanou spotřebu a může se rozbít.

    hm takže s bixenonama, metlou, elektrickýma sedačkama, kůží a navigací na třičtvrtě milionu za škodovku s jediným použitelným motorem což je 2,0 TDI, který bohužel ani nedosahuje kvalit svého starého 1,9 předchůdce a to říkám z vlastní zkušenosti, protože škodovky 20 let opravuji. navíc když nechci turbo motor ale takový nějaký klasický atmosférický benzínový dvoulitrový čtyřválec nebo šestiválec (protože když si koupím nové auto tak chci aby bylo co nejspolehlivější) tak mám opět smůlu. Je zvláštní jak moderní a nová auta jsou v hodně věcech na úkor snížení výrobních nákladů odfláknutá. Ano mají pravdu, že musí respektovat asijskou konkurenci, která je po cenové stránce daleko lákavější a komentáře typu, že by měla být dražší a že lidi by to stejně koupili…no sice máte pravdu ale slušně se o tom snad ani vyjádřit nedá. ale je dobře, že lidi slepě pomáhají ekonomice. Rapid nikdy dobře prodávaný nebude, protože jen blázen nebo člověk co má peněz nazbyt by si koupil tohle toledo

    matthew

    Bmw si, ak sa nemylim, uz tiez nekupis bez turba a riesi to niekto??? musis sa prisposobit dobe! bohuzial…a popravde si myslim ze tato octavia sa bude dobre predavat bez ohladu nato ci tam budu alebo nebudu len turbo motory.

    Kuban

    to jen ti frajeři co chtějí mít všechno echt, vidí, že rozdíl v pořizovací ceně do 20%, na úkor rozdílu ve výbavě a komfortu jízdy až 200%, je věc co není echt, jenom tak trošku spíše SIMPLY CLEVER uvažování… což českým kupcům (tupcům) tak trošku chybí…..

    když bych měl pořizovat auto funglovku v řádově stotisících, tak jdu opravdu jóo sakra přišetřit, aby mě to auta za statisíce spíše více nesralo…

    Kuban

    jo atmosfera se rozbit nemuze 😀

    AHA 😀 😀

    Kuban

    škodovky 20 let opravuješ, to je fajn, ale je vhodné s nimi taky jezdit… pokud chceš dělat závěry 😉

    PS: spolehlivost a poruchovost motorů je Národní diskuzní folklór…. Mnoho keců, realita – skutek utek.

    To že se motorům kurví MAF MAP senzory, EGR ventily, některému dřív některému později, není ikonou spolehlivosti jen servisních intervalů…

    Pojem spolehlivost znamená, že se mi vůz nebude srát, když mu budu dávat potřebnou péči a preventivní údržbu….

    V ČR je spolehlivost najet s vozem půl mega (co nedá za život ani většina řidičů celkově) aniž bych na to šahal, nebo kdokoliv jiný, nejlépe i bez výměn olejů a filtrů!! Na co!!! Spolehlivý vůz má přece přežít všechno! I čecha, pardon, debila…

    Kuban

    zase ten pomer vykon vaha??? ….

    pro cloveka co si vuz kupuje pro kazdodenni podminky je spise lepsi vedet jaky je pomer Výkon (středních otáček) ku váze.

    český tonda

    Může, ale pravděpodobnost je menší. Ovšem mě stále baví to, že jsou vyladěné tak nízko.

    kutil Tim

    Víte, páni diskutéři, ono je to docela k pláči.
    Auto střední třídy má v základu motorizaci, kterou přebije kdejaké auto z té \“proklínané\“ Asie. 1,2 TSI 63 kW, to je dobré jako základ pro Fabii, řekl bych. To i Swift s 1,2 (ATMOSFÉRA!, prosím…Japonci pochopili, že bez turba se dá žít a zároveň relativně úsporně) má výkon vyšší, přesněji 69 kW. Jak může takový unavený motůrek jezdit s Octavií, když nepřesvvědčivě válčí s rapidem?
    Jak zaznělo, ano, asi proto, aby se utahal a co nejřívě přispěl do kasy některého ze servisů.
    Nechápu také úvahu o tom (tedy chápu, jde o peníze), proč se v jednom autě najde více než jedna varianta zadní nápravy. To je skutečně tak potřeba šetřit? Vždyť je to výkladní skříň automobilky z MB! Většina aut padne do spárů firemních flotil, ale popravdě, 1,6 TDi je stejně, myslím, brzy omrzí. Ze své zkušenosti (ano, subjektivní pohled) musím říci, že to není žádný odvaz s tímto motorem. Kultivovanost ho jistě nezdobí a co jsem tak postřehl, jedoucí nová Octávie s ním není právě ideální místo pro poslech záznamu filharmonie nebo spící nemluvně, pokud mi rozumíte.
    Cenová strategie Škody je k uzoufání. Je to tvrdý business, to jistě ano. Toto je ale opravdu auto do fleetových flotil. Člověk z našich krajin by jistě našel lepší auto u konkurence. Ono to není jen o Octavii, tahle filozofie \“zaplať za vše, i za vzduch v kabině\“ se prolíná celým potrfoliem Škody.
    mrzí mě to, kdyi jsem měl jejich produkty rád, dnes jsem velmi zklamaný a obracím se již delší dobu ke konkurenci. Tedy konkurenci, Škoda nemá konkurenci, konkurence je lepší.
    Nevidím jediný důvod k tomu, aby Škoda podbízela lidem jen motory s turbodmychadly. Kdyby měly ty motory kvality parametry třeba toho, co dokazoval SAAB, prosím. Být příznivce motoru s atmosferickým plněním dle mého není zpátečnictví, ale otázka stylu. Do jisté míry i rozumu a to u obou paliv. jezdil jsem s Fabií SDI, nezničitelný motor, mnoho síly neměl, ale byl úsporný a spolehlivý. Pro pracovní cesty v pohodě.
    Pokud dovolíte, ještě bych se pozastavil u čísel. Tedy jednoho. Spotřeba 3,8 l u motorizace 1,6 TDI. Znám řidiče Fabie s touto motorizací. Umí jet za 3,8 l, ale jezdí do 90 km/h, po rovince nebo z kopce a delší trasy. Podtrhuji slovo \“Fabia\“. Tohle číslo snad nemůže nikdo u Octavie myslet vážně.

    David

    Desig jsem cekal vyrazne lepsi. Mam pocit, ze vsechna auta z koncernu ,,lidovy vuz,, jsou proste stejna. Respektive Skoda je asi nejmene hezka, snad prave krome Octavie, ktera z tech ,,oblud,, trochu vycniva. Nova Octavia snad bude lepsi, nez tato posledni, kterou mam ve svem vozovem parku a proste me nebavi. Motoricky 2 litr, zadna slava a vybava za ty prachy…sileny. Pravda ale je, ze
    skodovka ,,nelze,, ve spotrebe- ta je opravdu exlentni, oproti fordu nebo korejcum. Takze jim drzim palce a snad se jim to bude prodavat dobre…

    český Pepík

    bude, ale do firemních stájí
    co je špatné chtít octavii třeba s pohonemm 4×4 a řekněme kultivovaným a silným atmosferickým dvoulitrem…u konkurence to není nic nenormálního
    a nebo s přeplňovaným dvoulitrovým benzínem…dobře, ale tam bych čekal jiné výkony (podívejte se na Mazdu 6, Mondeo, atd)
    to co předvádí 1,8 TSI odpovídá výkonově dvoulitrové benzínové atmosféře, ať se na mě nikdo nezlobí

    michal

    Celkem s Vámi souhlasím.Jinak u škodovky se dá koupit atmosferický motor a to do Fábie či Roomsteru,1.2HTP,1.4 16V 63kw,vlastně ještě 1.2MPI který zatím dávají jen do Rapida,ale je asi jen otázkou času,kdy se dostane i do Fábie.Jinak u škodovky dává smysl koupě Fábie,která je za svou cenu více než dobrá a i praktičtější než většina přímých konkurentů.Oktávie nebo především Rapid za současné ceny smysl nedávají a konkurence má víc muziky za méně peněz.

    To my frajeři si takovej předraženej očesanej škopek nekoupíme, na co platit nehorázný prachy za črot, co má výbavu a jízdní schopnosti felicie???

    Narážka byla na to, že to je málo muziky za hodně peněz ale to tupci mlaskající nad škodovkama zaslepení škrabkou k autu neviděj…..

    Buďte rád, tímhle vám škodovka zajistila 2x tolik práce až do důchodu… 😀

    To turbo dá tomu větší krouťák než bude u japonců ale zase japonci točej víc…..

    Kuban

    no, tak o četnosti závad můžeme polemizovat… Výhodou atmosferického motoru je převážně v absenci mnoha součástí, viz turbo, čidla atd…

    v jednoduchosti je síla…

    PS: při koupi nového vozu Vás nemusí trápit tato technika, ta bude trápit až lidi, kterým to prodáte 😉

    Kuban

    přesně tak jak řekl Já… Turbo dává motoru kroutící moment, zalepuje nizké a střední otáčky….

    Jelikož významu kroutícího motoru nikdo nerozumí, znamená to sílu, tedy výkon…

    Většinu doby jezdíš s vozem v nízkých až středních otáčkách, to že má auto maximálku 63kw, u turba znamená, že ve středních jich bude mít třeba 40kw… přičemž u atmosféry jen 30kw….

    takže na udělení cestovní dynamiky to stačí… Komfort to zajisté nebude, ale rozhodně s tím jízda bude lepší než se stejně výkonným atmosférákem 😉

    A ano, já taky správně zmínil, že atmosferické japonské mrdky tahají výkon otáčkama… Tudíž sázejí na proměnlivé časování apd, nic víc! Žádnou vyšší vědu v tom nehledat…. Takže motor na cestování nicmoc s vyšší spotřebou při stejně využívaném množství výkonu.

    nehájím turbomotory záměrně, je to jen kvůli zapšklé kontroverzi jedinců nechápajíc zásadní rozdíly v chování jednotek.

    ta technologická náročnost a vyšší cena odpovída onomu vyššímu komfortu… Ikdyž né u škody, ale obecně.

    Andrew

    Nekoukejte na kW, protože ty vám řeknout ho… Jen málo lidí jezdí s motorem neustále u omezovaře, aby je trápily nějaké kW. Japonská atmosféra má možná kW víc, ale taky 100 Nm v 4000 ot, zatímco tohle má 160 Nm od 1500 ot, takže pro normální ježdění bude o 50% silnější. Možná že od semaforu k semaforu by vás ta japonka dovezla rychleji, ale sešlápněte na čtyřku plyn při 1500 ot/min (typicky jízda po městě) a to TSIčko vás rozjede, japonec se na vás jen blbě koukne jestli to jako fakt myslíte vážně. Jako motor pro příměstské ježdění to zákl. TSI bude stačit naprosto. Pro všechno ostatní to už bude chtít něco silnějšího. Mimochodem 1.2 TSI 77 kW v Golfu 6 má zrychlení z 0 na 100 za 10 vteřin (to není technický údaj, ale změřeno). Octavia bude lehčí. Takže nevidím sebemenší problém. Btw tomu slavnému Swiftu (co je lehčí než Octavie) to na 100 trvá přes 12 vteřin. Fabia (auto stejné třídy jako Swift) s 1.2 TSI o méně kW má toto zrychlení o cca půl vteřiny kratší. Což samo o sobě vypovídá o tom, k čemu ten výkon u toho japonského motoru asi tak je. O nějakém pružném zrychlení si pak nechte zdát. Ten Swiftík by prohrál i na těch semaforech. Občas je potřeba otevřít obě oči, protože jen jedno nestačí 😉

    kutil Tim

    Ten drzý autor, který tu \“pomluvil turbo ví, že Swift má podvozek a jízdní vlastnosti lepší než fábia a není to žádný závodník. Rád v sobě ale občas probudí malého Loeba a popožene otáčky výš, aby si vzpomněl, jak má motor znít. Pokud jde o tu spotřebu, ten swiftík umí za 5 taky a to bez potíží.
    Ale k věci. Japonská auta byla, jsou a budou minimálně konkurenčně zdatná natolik, aby si mohla hrdě stoupnou vedle VW.
    Faktem je, že Škoda atmoferické motory má. Hodně vzpomínám na 1,4 MPi ve Fábii první generace, které u nás najelo 300 000 a to bez zaváhání.
    Krouťák je mi pojem známý teoreticky i z praxe, však nebojte.O roubování turba na malé jednotky mám ale trochu pochybnost, obzvláště ve velkém autě. Objem nenahradíš, na tom e možná shodneme. Jistě by mi bylo pohodlnější mít Octavii s atmosferou řekněme 1,8 l a 100 koníky než to vydupávat z dvanáctistovky \“turbo\“. Jsem toho názoru, že 1,2 má být základ pro Fabii a 1,4 pro Octavii. Stejně, co si budeme nalhávat, Octavie byla \“stvořena\“ pro TDi a TDi zase pro ni. Toto spojení funguje po generace dobře. Tam se pak o točivém momentu už asi netřeba bavit.
    Jinak si nemyslím, že účelem auta je závodit od semaforu k semaforu. je na řidiči, co po autě chce, jak s ním chce jezdit. Mě se na atmosféře líbí zvukový projev. Kdo si koupí Swifta, auto ideálně pro dva lidi a nákup či pejska, aby s ním blbnul? Ale když chcete, nabíde Vám krásnou zvukovou kulisu a stabilitu na okresce, kterou mu kdejaká Fabie bude závidět. Nevěříte? Ověřte si.
    Slovo \“mrdka\“ bych si vyprosil. Žijeme v zemi, kde lidé zapoměli, že motor se může a má občas vytočit. Je to případ od případu, ale kdybych jezdil pořád kolem 2000 rpm, tak bych se asi unudil nebo usnul. Navíc, je námo, že Škoda nemá moc kvalitní odhlučnění, sám jsem si to ověřil na Octaviích, Fabiích, Roomsteru, … s nimiž jsme jel. Benzíny i diesely.
    Výkonové křivky jsou dané. Linearita se probíjí stále vpřed, proto turba. Pro nezapšklé 😉 dodám, že jezdit s tím je nuda. Ale taky se to dá přetrpět. Znovu říká, žijeme holt v česku, kd ese lidé klaní často TDi jako vzoru ctnosti. japonci na naftu nejezdí. Proč by tedy neměli rádi promenné časování a vysokootáčkové motory, na tom není nic špatného.

    kutil Tim

    Jen k té spotřebě, pane, sáhl jsem do starších článků, abych Vám ukázal, jak to je.
    račte omrknout tento článek:
    http://www.auto.cz/test-suzuki-swift-1-2-vvt-vs-skoda-fabia-1-2-tsi-kdyz-dva-delaji-totez-53281
    zde se dozvíte, že:
    Odečtená spotřeba paliva (pal.počítač), 5. r.s.:
    Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]Swift 5,0Fabia 5,2
    Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]Swift 6,4Fabia 7,1
    Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] Swift3800Fabia 3100

    Co mi na to povíte? 🙂

    Andrew

    Slovo \“mrdka\“ si vyprošujte kde chcete, já ho nepoužil. Osobně mám taky radši motory bez turba, ale aby jely (tím myslím v normálních otáčkách bez nutnosti neustálé návštěvy omezovače) musí mít minimálně objem 1.8, spíše 2.0. To už se ale s tou 1.2 TSI nemohou měřit ve spotřebě ani omylem. Nicméně i tak bych je radši. Jenže nejsou. U Škodovky potažmo VW mám teď namysli. Doma mám Yarise 1.0 50 kW a je to docela čipera, vždyť váží jen 800 kg (je to ještě ten starý z r. 2000). Ale musel jsem ho vyměnit za jiné, silnější. Kvůli motoru. To neustálé vytáčení mě na delších cestách a) nudilo, protože jsem musel řadit 10x za minutu, což se na 300 km cestě docela otráví, b) i když má vytočený celkem příjemný zvuk, tak po 300 km ho budete k smrti nenávidět, to vám garantuji. Vy byste si hlavně ale to TSI měl jít zkusit, překvapí vás. Sám mám verzi 77 kW v Golfu a k omezovači se pořád dívá celkem často, protože když chce člověk předjet a nemá na to století (což v ucpaném provozu nemá), tak musí. Ale jinak není problém jet na klid, 2k ot., motor není slyšet, papá to 5 litrů a po 300 kilometrech jsem naprosto v pohodě. Na tohle ježdění funguje. Já trochu spěchám, potřeboval bych něco silnějšího. Kdo nespěchá, nepotřebuje. Slabší verze bude prostě o něco slabší, ale na příměstské cestování bude pořád bohatě stačit. Rozhodně lepší základ než ta stará 1.4 MPI. Ta je oproti tomu lenoch a řvoun. Jel jsem s tím, můžu srovnat. Možná je nezničitelná, ale to člověka u nového auta netrápí. To trápí člověka, který to bude kupovat po něm. A ten už nebude mít moc na výběr, protože tyhle motory kromě japonců už vyrábí prakticky každý. I korejci pomalu začínají. Já osobně doufám, že se mi bude líbit nová Mazdra 3, protože s novým Skyactiv dvoulitrem do ni asi časem přesedlám.

    Kuban

    to je jednoduché – \“škoda\“

    Co k tomu víc říct 🙂
    (ikdyž tyto testy bych opravdu bral s rezervou)

    třeba co tak test při 90kmh a pak 120kmh? 😉

    Kuban

    – tak si přelep otáčkoměr a otáčky poslouchej, pak ti bude i celkem jedno jestli točíš 5 nebo 10tisíc v omezovači.

    – motor, jakožto zařízení, co má produkovat otáčky a moment, nemá nikde v definici, jaký má mít zvuk.

    – turbo je rozhodně věc, co objem nahradí, ale pouze jenom tam kde pracuje, což je jediná nevýhoda plněných agregátů dmychadlem. tedy 2000-5000 ot většinou. Tedy do 2tisíc (no možná míň), prostě ucítíš nevýhodu maloobjemu, ale jenom tam.

    janawipp2

    Dá se ekodan splácet?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist