Nová Škoda Octavia Cabrio je venku!

Tuzemská automobilka překvapuje novým modelem otevřeného kabrioletu, který má přilákat styluchtivé zákazníky. Prodávat se začne za rok.

Automobilka Škoda právě představila nový kabriolet, který se vrací k tradici modelů se sundavací střechou. Nakonec ale nepoužila jméno Felicia, které nosil právě kabriolet vyráběný v letech 1959 až 1964. Jméno Octavia má prý podle automobilky ve světě mnohem lepší zvuk a slibuje prestiž, kvalitu a moderní technologie. Prý je ještě příliš brzy znovu používat jméno Felicia.

Původní spekulace měly za to, že Škoda postaví kabriolet na Volkswagenu Eos, který brzy skončí, ale nakonec bylo rozhodnuto o nové modulární platformě, která je mnohem variabilnější a především lehčí. I vzhledem k výztuhám a velikosti auta váží Škoda Octavia Cabrio v základním provedení jen 1320 kg, tedy o 90 kg více než liftback.

Jak je u Škody zvykem, velký důraz byl kladen na vnitřní prostor. Uvnitř je pět plnohodnotných sedadel, což nebývá v této kategorii kabrioletů obvyklé, ale prostřední sedadlo vzadu je spíše velmi nouzové. Chytré řešení opěradel předních sedadel, která jsou mnohem užší, prý umožňují vzadu pohodlné sezení i větším lidem. No, uvidíme, jak to bude fungovat v praxi.Střecha Octavie Cabrio je látková, což šetří hmotnost, místo a usnadňuje rychlé otevírání a zavírání. Díky standardně elektrickému ovládání se střecha složí za 15 sekund a lze ji ovládat i v rychlostech do 40 km/h. A když už jsme u té praktičnosti, v kufru je velkých 485 litrů místa, což by měl být největší kufr mezi kabriolety v této třídě. Bohužel ještě nevíme, jak to bude s pověstnou škrabkou na led ve víčku nádrže, protože toto je přeci jen auto do hezkého počasí…

Základní motorizací je přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 105 koní a točivém momentu 175 Nm. Octavia Cabrio s ním potřebuje ke zrychlení na stovku 10,9 sekundy a rozjede se na 193 km/h. Nad ním je pak motor 1.4 TSI o  výkonu 140 koní a točivém momentu 250 Nm, který zvládne stovku za 9 sekund a umí 212 km/h. Vrcholná motorizace 1.8 TSI má výkon 180 koní, točivý moment 250 Nm a z klidu na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy s  maximální rychlostí 226 km/h.


Diesely zastapuje motor 1.6 TDI o výkonu 105 koní a točivém momentu 250 Nm a jednotka 2.0 TDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 320 Nm. Slabší motor potřebuje ke zrychlení na stovku 11,4 sekundy a rozjede se na 189 km/h, silnější pak 9,1 sekundy a zvládne 213 km/h. Diesely ale mají kombinovanou spotřebu paliva 3,9 l/100 km, respektive 4,2 litru na 100 km pro dvoulitr.

O verzi RS se zatím nemluví, takže si na oficiální vyjádření o její existenci raději počkejme. Do uvedení na trh stejně bude trvat ještě dlouhá doba, protože nová Škoda Octavia Cabrio teď míří jen na vybrané trhy a u nás se začne prodávat až příští rok od prvního dubna. „Potřebujeme ještě doladit pár drobností, aby si zákazníci nemysleli, že si z nich děláme apríl,“ dodává šéf vývoje automobilky Škoda.

1.4.2013 8:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist