Nová Škoda City Car bude nejlehčí i nejúspornější

Nová malá škodovka bude jezdit za 2,7 litru na 100 km a bude nejlehčí auto v segmentu A. Konkurence začíná mít strach.

Škoda dlouho váhala se vstupem do segmentu nejmenších aut, kde si pozice celkem spokojeně rozdělovali Korejci a Francouzi, ale teď se všechno změní. Máme exkluzivní zákulisní informace o chystané malé škodovce, která se představí již na autosalonu ve Frankfurtu a která bude podle všeho znamenat revoluci malých aut do města.

Náš spolehlivý zdroj, který z pochopitelných důvodů nechce být jmenován, prozradil, že se Škoda zaměřila na naprosto radikální snížení hmotnosti. „Musíme samozřejmě těžit z toho, co nám dá Volkswagen ze svého skladu, ale spolupracovali jsme se slavným konstruktérem a autorem McLarenu F1 Gordonem Murrayem,“ říká náš informátor. Škoda tak při vývoji vozítka City Car použila mnohá a na mainstreamový produkt radikální řešení.“Nemohli jsme ale Murraye poslechnout úplně ve všem, hlavně co se koncepce vozu a uložení motoru týče. Vlastně jsme s ním navázanou spolupráci hned ukončili, protože to nemělo cenu.“ Mimo diktafón nám pak zdroj prozradil, že Gordon Murray prý jen chvíli chodil kolem konceptu, kroutil hlavou a pod vousy si brblal jednoslabičné nadávky a že se prý vůbec nechoval jako profesionál z oboru.

„Asi jsme šli na pana Murraye příliš radikální a novátorskou cestou. To víte, tihle Britové jsou staré konzervy a brání se novým invencím,“ tvrdí zdroj. Škoda se totiž rozhodla snížit hmotnost minimalizací výbavy a totálním zjednodušením. Škoda City Car tak nedostane rádio ani klimatizaci, ESP nebo posilovač řízení. Náš informátor vysvětluje: „To jsou věci, které zbytečně zvyšují hmotnost. Auto bude mít i okénka na kličku.“Podle posledních testů se díky minimalizaci hmotnosti a použití speciálních pneumatik s nízkým valivým odporem podařilo dostat spotřebu agregátu 1.2 TDI na 2,7 litru na 100 km. „Šli jsme tak daleko, že jsme z motoru vyndali i vyvažovací hřídel a hlukovou i tepelnou izolaci. Ušetřili jsme tak 35 kg hmotnosti.“

Na naši otázku, jak se to projeví na kultivovanosti auta a pohodlí, náš zdroj odpovídá: „Z dřívějších zkušenností totiž víme, že si od nás naši zákazníci koupí úplně cokoli,“ ale připouští, že se žádné kompromisy ohledně samotné kvality zpracování konat nebudou. „Nechceme, aby si zákazníci mysleli, že si z nich děláme nějaký apríl,“ dodává.

autoweb.cz

1.4.2011 6:31

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist