Nová Mazda CX-9 (2016) zhubla o 130 kg a dostala čtyřválec 2.5 turbo s 254 koňmi

Nová generace sedmisedadlového SUV automobilky Mazda se vzdává šestiválce 3.7 a místo toho sází na poněkud slabší downsizingový čtyřválec 2.5 SkyActiv-G.

Japonská automobilka Mazda zjevně řadí na vyšší převodový stupeň. Během opravdu velmi krátké doby představila náznak budoucí CX-7 v podobě konceptu Koeru, ukázala parádní studii kupé RX-Vision předznamenávající příští sporťák s Wankelem a zcela čerstvé jsou i modely MX-5 Spyder a Speedster pro výstavu SEMA postavené na základech nového roadsteru.

A to samozřejmě nemluvíme o zvláštní edici MX-5 s označením RS… Přesto smršť novinek v podání Mazdy nekončí, jak dokazuje i aktuální světová premiéra největšího crossoveru nové generace na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles. Čím chce CX-9 oslovit návštěvníky a zbytek světa?

Předně svým velmi čistým designem sledujícím současný stylistický směr Kodo, který postupně sjednocuje tvář všech modelů automobilky, a pokud se podíváte na snímky interiéru, pak zjistíte, že ta samá unifikace platí třeba i pro palubní desky a vnitřky těchto japonských aut v obecné rovině.

Nová CX-9 je ve srovnání s předchůdcem o 30 milimetrů kratší, s délkou 5065 mm jde však pořád o hodně velký vůz. Navíc rozvor náprav ovlivňující prostorové podmínky uvnitř auta byl prodloužen o 55 milimetrů, takže crossover má nyní kratší převisy a zajímavější proporce se snaží podtrhnout koly o průměru 18 až 20 palců.

Nepatrně kompaktnější rozměry jdou ruku v ruce s nezanedbatelným snížením hmotnosti, na které si Mazda poslední dobou hodně potrpí. Abychom byli konkrétnější – zatímco výběhový model s pohonem přední nápravy vážil 1960 kg a čtyřkolka 2068 kg, novinka zhubla o 90, respektive 130 kilogramů podle použitého pohonu.

Identická nezůstala ani technika pod přední kapotou. Starší varianta byla poháněná atmosférickým šestiválcem o objemu 3,7 litru, který produkoval 277 koní a 366 newtonmetrů, redukce hmotnosti však Mazdě umožnila (především tedy kvůli omezení emisí) použít menší a překvapivě slabší agregát. Mezi předními koly se objevil nový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který díky turbodmychadlu produkuje 254 koňských sil už při 5000 otáčkách za minutu a poněkud vyšší maximální točivý moment 420 newtonmetrů dostupných při „dieselových“ 2000 ot./min.

O naměřené dynamice či spotřebě oficiální zdroje prozatím nemluví, víme ale, že auto opět dostane pouze šestistupňovou automatickou převodovku a k mání bude jak s pohonem předních kol, tak i v provedení AWD, jak jsme naznačili při zmínce o hmotnosti.

Akustiku sedmimístné kabiny se sedadly ve třech řadách má vylepšit aktivní systém redukce hluku, který slibuje o dvanáct procent tišší provoz v rychlosti 100 kilometrů v hodině a možná by vás mohlo také zajímat, že ve voze najdete osvětlení LED, čtyři přípojky USB, head-up displej či dotykovou obrazovku s uhlopříčkou 7 anebo 8 palců. Chybět nebude ani spousta bezpečnostních systémů známých z jiných modelů, takže bychom mohli tohle představení ukončit informací o uvedení na trh, které je naplánováno na počátek příštího roku. Jestli se ale týká i Evropy, pro tuto chvíli s jistotou nevíme.

19.11.2015 8:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist