Nová Lancia Delta – chiméra, nebo realita?

Legendární pojem Delta Integrale, známý z rallyových závodů, se pravděpodobně dočká svého vzkříšení. V něco takového již mnozí dávno ani nedoufali.

V trvalých problémech se utápí nejen mateřský Fiat, ale i Lancia, která dnes potřebuje prodejní hit jako sůl. Takovým modelem by se mohl a stát budoucí reinkarnace slavné Delty, odkazující na minulé úspěchy v motoristickém sportu, obzvláště v podání první generace, vrcholící silniční verzí Evo II. Druhá řada už tak velký úspěch nezaznamenala a z trhu v tichosti zmizela v roce 1999.Lancia tehdy opustila dnes tak populární třídu hatchbacků, ale nyní se objevují zvěsti o tom, že je na cestě třetí generace Delty. Ta má vyjet v roce 2007, tedy rok po stoletém výročí Lancie. V poslední době se stalo módou oživovat slavné názvy z minulosti, ale vždy je lepší přijít s takto pojmenovaným novým autem, než kvůli finanční nouzi jen přejmenovat staré (jako např. Fiat Seicento, nedávno překřtěný na 600).Pokud se nová Delta opravdu dostane do výroby, bude sdílet podlahovou plošinu s příštím Fiatem Stilo. Vývoj stávající platformy bude mít na starost rakouský gigant Magna Steyr, který dohlédne i na finální výrobu aut v jihoitalském Cassinu. Současný podvozek dnes prochází v přípravné fázi testováním pohonu všech kol, což odpovídá tomu, že by se mohla vrátit i nejvykonnější verze Delta Integrale. Vhodný motor by se v bohatých lovištích Fiat Group jistě bez obtíží našel.Podobným autem měl však být i chystaný Focus Cosworth, jehož vývoj Ford nedávno stopnul kvůli nedostatku peněz. Přesně to samé bude do poslední chvíle hrozit i Integrale.Je možné, že podobu nové Delty spatříme již na příštím ženevském autosalonu. Dá se předpokládat, že stylistické prvky budou odkazovat zejména na koncepty Fulvia a letos představený Ypsilon Zagato Sport. Exteriér má pod svou patronací Frank Stephenson, který je podepsaný pod takovými pojmy současného designu, jakými jsou Ferrari F430 a http://maserati.autoweb.cz/maserati-mc12/ či BMW X5 a MINI. Lancii jde v tomto případě o hodně. Jde o velkou investici a pokud by byla neúspěšná, stáhnou se nad existencí stoleté značky ještě temnější mračna.

Jan Cacek

8.7.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist