Nová Impreza STi dorazila do ČR

Nová generace vyložila na stůl další trumfy, má větší a silnější motor, lepší aerodynamiku a také chytřejší středový diferenciál.

Na světě nenajdete žádné jiné modelové řady, které by měly takovou obrátkovost jako Subaru Impreza a Mitsubishi Evo. Jen považte, že například sportovní řada Lanceru se od roku 1992 až do současnosti objevila v celkem devíti evolucích, což v průměru vychází na jeden model každých sedmnáct měsíců. Přitom jsou na světě automobily, které bez velkých změn vydržely ve výrobě i přes deset let. Pro přesnost je ale nutné dodat, že například mezi řadou 4 a 5 nebo 8 a 9 není zas tolik rozdílů a na první pohled nejsou k rozeznání.

Čtvrté pokračování

Subaru je v tomto ohledu poněkud ortodoxnější a v případě nejnovější Imprezy jde teprve o čtvrtou generaci od roku 1993. Jak ale vidíte na fotkách, stále se u ní můžete spolehnout například na nezaměnitelnou barevnou kombinaci modrého laku a zlatých kol. V tomto provedení jich ale jezdí ze všech předchozích let tolik, že je spíše svátek vidět jakoukoli jinou barvu.

Lepší aerodynamika, poprvé xenony

Nová Impreza přebírá design čelní masky od B9 Tribeky, která tak má připomínat roztažená křídla na způsob historického odkazu mateřské firmy FHI. Vrcholná verze STi k tomu přidává i nový střešní spoiler a také difuzor na spodní straně zádě, který spolu s oběma křídly snižuje vztlak. Zákazníci se u Imprezy také dočkali dlouho očekávaných xenonů, které se zároveň poprvé objevují i ve Foresteru.

Výkonnější motory

Největší novinkou u klasické Imprezy i u přeplňovaných modelů je zavedení výkonnějších motorů. Z nabídky zmizela poddimenzovaná šestnáctistovka a jedinou atmosférickou verzí se stává dvoulitr s variabilním časováním, který se objevuje i v Legacy a Foresteru, i když pokaždé s jiným výkonem. V Impreze je naladěný na 160 koní, což je pro běžnou jízdu zcela dostačující.

Přesto ale máme všichni Imprezu spojenou s přeplňováním. Plochý čtyřválec zůstává, ale v této generaci přebírá po vzoru americké verze objem 2,5 litru. Startovní WRX zvyšuje výkon na 230 koní a 320 Nm, STi se dostává dokonce na 280 koní a 392 Nm, což stačí na zrychlení z nuly na sto za 5,4 sekundy a maximálku 255 km/h.

Ve zpětném pohledu se tak dá říct, že český trh se s desetiletým zpožděním dočkal u Subaru konečně výkonů, které si tato značka doposud rezervovala jen pro vybranou hrstku zemí. Pro úplnost ale dodáváme, že americké STi má se stejným motorem 300 koní.

Inteligentnější diferenciál DCCD

Řidičem řiditelný středový diferenciál se u Imprezy objevil poprvé před rokem jako odpověď na aktivní diferenciál v Evu VII a VIII, i když jen jako příplatková výbava. V této generaci už tvoří pevnou výbavu STi a podle Subaru navíc přichází s přepracovanou funkcí, která umí vyhodnotit, zda je případný smyk řízený či neřízený a podle toho ho buď rovnat, nebo naopak udržet.

Pro lepší řazení se v převodovce přistoupilo k nanesení karbonové vrstvy na synchrony 4., 5. a 6. stupně.

Minimální nárůst ceny

Na nové Impreze je příjemné i to, že v její ceně se všechny změny provedené k lepšímu nijak zásadně nepromítly a základní dvoulitr dokonce zůstal na původní ceně 649 tisíc korun, i když jde o výrazně rychlejší auto.

Impreza STi, která u nás tvoří v této modelové řadě většinu prodejů, podražila jen o několik desítek tisíc korun a dnes stojí 1,269 milionu korun.

Z pohledu ceny je nejzajímavější WRX kombi s výkonem 230 koní. Po odpočtu DPH si můžete tento urychlený „nákladní vůz“ pořídit za 823 tisíc korun.

Vybrané ceny Imprezy 2006

Sedan

Impreza 2,0 R Active, 160 koní                              od 648 800 Kč

Impreza 2,5 WRX, 230 koní                                    od 934 800 Kč

Impreza 2,5 WRX STi                                  od 1 268 800 Kč

Kombi

Impreza 2,0 R Active                                od 578 823 Kč bez DPH

Impreza 2,5 WRX                                      od 822 521 Kč bez DPH

Marek Nastoupil

24.11.2005 3:36

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist