Nová Impreza STi bude ještě ostřejší

S řadou významných technických změn pro rok 2005 se sériové STi nebezpečně přiblíží omezené edici WR1, která je v Evropě k dostání pouze v Británii.

Pro modelový rok 2005 připravuje Subaru nečekaně velký zásah do techniky beztak vynikající Imprezy STi, který se částečně projeví i u základní přeplňované verze WRX.

Nové STi se má představit s řadou technických, kosmetických i designových změn, které z ní mají udělat ještě výhodnější koupi než doposud.

Nejpřevratnější z nich je zavedení systému DCCD, což je zkratka pro ruční přerozdělování výkonu mezi přední a zadní kola pomocí ovladače umístěného mezi sedadly u řadicí páky. Stejný systém mají už mnoho let všechna auta ve WRC a v posledních několika letech i hlavní konkurenti Imprezy, Mitsubishi Evo VII a VIII.

Nový je i přepracovaný přední samosvorný diferenciál s rychlejší reakcí na protáčení kol. Pozadu nezůstal ani samotný podvozek, jehož největší změnou je prodloužení rozvoru kol o 10 mm. Také rozchod kol je širší, což mimochodem dokazují i nové lemy blatníků, které jsou dobře vidět na tajné fotce Imprezí naložených na kamionu.

Změnou prošly i závěsy kol a také pružiny, tlumiče i stabilizátory. Uchycení všech komponentů v karosérii je také pevnější a řízení dostalo přídavný chladič hydraulické kapaliny posilovače. Pro lepší proudění vzduchu pod autem přibyly na podvozku speciální kryty.

V motorovém prostoru došlo ke zvětšení mezichladiče, který má stále manuálně řízené ostřikování vodou pro lepší chlazení ve ztížených podmínkách, ale jeho výkony zůstaly beze změn.

V interiéru se mají objevit kvalitnější materiály a také svůdnější provedení sportovního volantu momo. Středový panel se má představit v novém tvaru a má nést i vylepšenou verzi audio systému.

Milým detailem je malý znak STi na kolech, který je vidět na přiložené fotce.

Dohromady mají všechny změny vést k ještě vyšším zážitkům z jízdy, ale z pohledu evropských zákazníků (mimo Británii) je možná stejně důležité i to, že se po mnoha letech čekání konečně dostanou ke stejně vyspělým technologiím, jaké si už dlouho užívají řidiči na domácím trhu v Japonsku.

redakce autoweb.cz

17.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist