Nová Honda Jazz: zatopí Fabii?

17 fotografiíAutosalon Tokio

Škoda Fabia měla v nejmenším modelu značky Honda vždy zdatného soupeře, i když prodeje v ČR tomu neodpovídaly. Bude nová generace úspěšnější?

Diskuze

10 komentářů

    Šála

    "Dvanáctistovka, kterou tuzemský importér do ČR nedovážel, má teď variabilní časování i-VTEC. objem 1,3 l a výkon 74 kW (100 koní)." – no já mám tedy pocit, že dvanáctistovka s technologií i-DSI ( dvojité sekvenční zapalování) byl právě jediný motor, který se k nám dovážel – jednoho takového Jazzíka máme doma…

    Že oba motory ( 1,3 a 1,5) budou i-VTEC znamená, že Honda přestane systém i-DSI vyvíjet a používat?…

    Mino

    Honda zverejnila aj parametre 1.5 litra. A sice vykon je 88 kW (120 k) pri 6600 ot./min. a kr. moment cini 145 Nm/ 4800 ot./min.

    Pepa

    patriotismus je slepý

    Šála

    Pravda, pravda. Většina českých majitelů škodovek (a čím levnější model, tím víc to platí) si škodovku koupili právě proto, že se škodovkou "jezdili vždycky". ŠKODA je pro ně synonymum slova AUTO a ostatní značky prostě nevnímají, jako by neexistovaly.

    Thor

    To je takové oblíbené klišé – tvrdit, že škodovku kupují lidé ze setrvačnosti. Spíš bych řekl, že škoda je jedna z mála automobilek ochotných prodávat na kost obraná auta bez jakékoliv výbavy a dostat se tak na nízké ceny. Když si půjdou lidi kupovat auto s limitem 300 kKc a bude se tam muset vejít i celá rodina, tak se nakonec stejně většinou sejdou u fábky HTP (pominu-li rumunského Logana). Bohužel to není ani tak o patriotismu, ale o finanční síle, kdybych měl na trojkovýho bavoráka, tak nepůjdu kupovat HTPčko. Bohužel je to jen o penězích :o(

    Thor

    No a když jsem vybíral auto, tak v limitu 300 litrů z nabídky Kalos, Getz, Thalia a Fábka vyhrála právě fábka v kombi. No rozhodně to nebylo kvůli tradici a nebo kvůli perfektnímu přístupu škodovky k zákazníkům. Ale zase musím uznat, že třetí rok od koupě uběhl a nemám jedinej problém – na rozdíl od známejch, co si pořídili korejskýho "chevroleta", nebo funglovku rencka a kteří mají problémy od prakticky od koupě. Samozřejmě, že můžete namítnout, že to je náhoda a kus od kusu – nicméně já jsem na rozdíl od nich spokojenej.

    Šála

    Jo, je to taky o penězích, ale zdaleka ne JEN o penězích, jak píšete. Ta setrvačnost tam je, a obrovská. Nějakou dobu jsem dělal u dealera Škoda, takže vím, jací lidé fábky kupují. A u minimálně 50ti procent z nich hraje právě setrvačnost obrovskou roli. U Vás fábka vyhrála z určité škály aut, což naprosto beru. Ale ti výše popsaní zákazníci Škody z žádné škály navzájem si konkurujících aut nevybírají, ti vůbec neuvažují o existenci jiných značek, prostě jdou ke Škodovce a koupí to, na co jejich úspory stačí, tzn. většinou "holátko" HTP.

    Thor

    Tak nepochybuji, že i tato sorta lidí tu je, ale dealer Škody byl poslední, ke kterému jsem šel. A dokonce jsem nejprve byl rozhodnutý Škodu vynechat. Jenže předsevzetí je jedna věc a chladný kalkul věc druhá. Ale je fakt, že nabídka aut tehdy a dnes je jiná a taky bych mohl dnes jít do většího auta.

    No ale taky bych řekl, že nemá smysl se pohoršovat nad výběrem lidí – vždyť i ve Francii jsou nejprodávanější rencky a pežoty, v Německu třeba VW a v Itálii Fiat. To by mne zajímalo, jestli i tam je to předmětem diskuzí.

    Šála

    Nepohoršuji se, jen říkám, že spousta Čechů kupuje Škodovky ze setrvačnosti a že to není jen klišé. Osobně považuji Fabie a Octavky za velmi slušná auta, ale rozhodně ne jediná dobrá, nebo dokonce nejlepší. Francouze nebo Fiata bych si třeba asi nekoupil, korejce asi taky ne, ale třeba dosavadní Jazz je lepší než minulá Fabia snad ve všem – kromě ceny náhradních dílů (které naštěstí nejsou téměř potřeba) a skutečnosti, že Japonci prostě nenabízejí holou a levnou verzi.

    Typer

    Bohužial, žiadne lákadlo pre oči.Zmenšené FR-V mixnuté s Civic-om a predchádzajúcou generáciou Jazz-u ?!? Škoda … (asi Fabia 🙂

    Add1: Tá zadná lavica pre dvoch bude snáď len pre japonský trh :-/

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist