Nová Honda FCV (2016): na jedno tankování vodíku dojezd až 700 kilometrů

Vodíková Toyota Mirai nezůstane na trhu osamocena, Honda připravuje pro tokijský autosalon produkční model FCV rovněž poháněný palivovým článkem.

Japonská automobilka Honda koketuje s vodíkem už poměrně dlouho. První prototyp s označením FCX-V1 se objevil v roce 1999 a od té doby se v pravidelných intervalech objevují stejnojmenné koncepty i malosériové modely, jejichž vývoj se má nyní zhmotnit v podobě prvního, skutečně produkčního vozu s palivovým článkem – Hondy FCV.

Stylisticky a zčásti také technicky vychází ze studie FCEV z roku 2013 a navazujícího konceptu FCV představeném letos v lednu na detroitském autosalonu. Z finálního designu je zřejmé, že primárním cílem bylo dosažení co nejnižšího aerodynamického odporu a nikoli vítězit v subjektivně hodnocených soutěžích krásy, každopádně za pozornost stojí kromě jiného třeba přední světla zalomená v předním nárazníku způsobem, který je hodně podobný Renaultu Talisman.

Honda prozatím technické specifikace modelu FCV nezveřejnila, nicméně naznačila, že vůz by měl mít výkonné elektromotory slibující „radostné zážitky z jízdy“ a zásoba vodíku pro palivové články vyrábějící elektrickou energii má vystačit na dojezd kolem 700 kilometrů.

30.9.2015 10:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist