Nová Honda CR-V oficiálně!

Honda odhalila podobu třetí generace veleúspěšného CR-V. Hon na špičku segmentu SUV začíná...

Počínaje páteční půlnocí Honda odtajnila první oficiální fotografie zcela nového modelu CR-V, se kterým neskrývá ty nejvyšší ambice na trhu SUV. Nové CR-V má být bezpečnejší, luxusnější, praktičtější a schopnější na silnici než dosud.

Jízdní vlastnosti CR-V mají být lepší díky nižšímu těžišti (o 35 mm), širšímu rozchodu (o 30 mm), přímějšímu řízení s rychlejší odezvou a úpravám na odpružení. Pokud jde o terénní schopnosti, Honda zůstala u systému Real Time 4WD, automaticky připojujícího zadní nápravu při prokluzu předních kol. Nový systém umí přenést o 20 procent více točivého momentu.

Výrazně dynamičtější výraz proti předchozí generaci se vyznačuje klesající linií bočních oken ve stylu kupé, mohutnou přídí s velkým nárazníkem, dvojitou maskou a projektorovými světlomety, vybavenými systémem natáčení do zatáček (AFL). Široký rozchod zdůrazňují 17- a 18-palcová kola. Velkých změn doznala záď, kde najdeme vzhůru výklopnou stěnu, z níž se navíc náhradní kolo přestěhovalo pod podlahu kufru, kde je další úložný prostor hluboký 330 mm.

Honda věnovala značnou pozornost bezpečnosti. Mezi aktivními prvky nechybí poprvé v segmentu SUV radarem řízený adaptivní tempomat ACC, udržující odstup od vozidel vpředu, ani systém CMBS, předvídající nehodu, který v kritické situaci varuje řidiče a poté aplikuje brzdy a přitáhne pásy. Standardní výbava bude obsahovat čelní, boční a okenní airbagy, aktivní opěrky vpředu a upozornění na nezapnuté pásy vpředu i vzadu. Se stabilizačním systémem VSA bude propojena i stabilizace přívěsu TSA. V testech Euro NCAP očekává Honda zisk 5 hvězdiček v čelním nárazu, 4 hvězdiček za ochranu dětí a 3  hvězdiček v ochraně chodců.

Honda CR-V fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda CR-V fotogalerie

Přístup do podobně prostorné kabiny jako u minulé generace je snazší díky nižším prahům a širším úhlům otevírání dveří. Kvalitní přístrojová deska kombinuje kovové prvky s měkčeným černým plastem. Řadicí páka se přesunula na středovou konzoli, volant je dvousměrně nastavitelný. V závislosti na stupni výbavy je k dispozici 8-cestné elektricky ovládané sedadlo řidiče, kožené čalounění, 19-palcová kola, přední i zadní parkovací senzory a zadní parkovací kamera. Nejvyšší výbava bude mít panoramatické okno.

Pod kapotou bude mít nové CR-V benzínový dvoulitr i-VTEC, odvozený od osmnáctistovky v Civicu. Nový motor dosahuje výkonu 150 koní při 6200 ot/min a točivého momentu 190 Nm při 4200 otáčkách, což zaručuje sprint na stovku za 10,2 sekundy s 6-stupňovým manuálem a za 12,2 sekundy s 5-stupňovým automatem. Druhou variantou bude turbodiesel 2,2 i-CTDi o výkonu 140 koní, který má mít díky aerodynamice zlepšené o 12 procent nižší spotřebu.

Jan Cacek

1.9.2006 12:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist