autoweb.cz > Honda > Honda Civic > Nová Honda Civic (2016): desátá generace dostala 1.5 VTEC turbo a 2.0 i-VTEC
Nová Honda Civic (2016): desátá generace dostala 1.5 VTEC turbo a 2.0 i-VTEC
Zatímco Evropa žije příchodem nejvýkonnější verze Type-R a pořád poměrně aktuálním faceliftem deváté generace modelové řady Civic, ve Spojených státech již byl představen nástupce – desátá generace Hondy Civic byla slavnostně odhalena na večírku automobilky v Los Angeles.
Předně bychom asi měli říci, že jde o americkou verzi určenou pro tamní klientelu a nemůžeme s jistotou říci, jestli se tento konkrétní Civic modelového roku 2016 dostane ve stejné podobě také na starý kontinent, pravděpodobné to však je a prakticky stoprocentně můžeme říci, že minimálně techniku by měly obě budoucí verze navzájem sdílet.
Americké zastoupení Hondy postupně plánuje vypustit na trh kromě nového sedanu také kupé, jehož design předznamenala letos odhalená studie, nebude chybět ani pětidveřový hatchback, sportovní provedení Si a vůbec poprvé se v USA oficiálně ukáže také další chystaný Civic Type-R, který by měl konkurovat Fordu Focus RS.
Ale zpátky k sedanu. Novinka je o 50 mm širší, 25 mm nižší a dostala o 30 milimetrů delší rozvor než minulý model, současně se však podařilo snížit hmotnost auta o 31 kg při současném zvýšení torzní tuhosti karoserie o 25 procent. Podle tvůrců jde toto zlepšení na vrub rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli, jejíž podíl se zvýšil z jednoho na dvanáct procent.
Nové šasi využívá vylepšené přední vzpěry, vzadu najdete nové víceprvkové zavěšení namontované na „extrémně pevném“ pomocném rámu a ke změnám lze oproti výběhovému vozu zařadit také tlustší stabilizátory, variabilní převod řízení či standardní použití kotoučových brzd na všech kolech bez ohledu na motorizaci.
Jak naznačují fotografie, také kabina byla kompletně přepracována, takže působí lehce konzervativněji a podle Hondy nabídne posádce více místa. Prostor pro nohy pasažérů na zadních sedadlech byl prodloužen až o pět centimetrů, přičemž došlo současně ke zvětšení zavazadlového prostoru o 73 litrů.
Pod přední kapotou kompaktního japonského sedanu se dostane přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1,5 litru, jehož výkon prozatím přesně neznáme, měl by však mít kolem 175 koňských sil a automobilka jej bude nabízet v kombinaci s automatem s plynulou změnou převodového poměru CVT. Stejnou převodovku ale také šestistupňový manuál pak Honda nabídne v kombinaci s dvoulitrovou atmosférou i-VTEC o výkonu 160 koní a později je očekáván dvoulitr s turbodmychadlem a výkonem 310 koní z evropského Type-R.