Nová Dacia Duster vs. ojeté SUV za stejnou cenu
27 fotografiíSrovnávací test
Postavili jsme proti sobě novou Dacii Duster a ojetou Toyotu RAV4. Vybrali jsme vozy za stejnou cenu a zjišťovali, který z nich může být zajímavější investicí.
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
27 fotografiíSrovnávací test
Postavili jsme proti sobě novou Dacii Duster a ojetou Toyotu RAV4. Vybrali jsme vozy za stejnou cenu a zjišťovali, který z nich může být zajímavější investicí.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Na RAV4 jsem doposud najel kolem 110 000 km bez jediné poruchy, nicméně je to auto, ze kterého není pořádně vidět dopředu, ani při couvání. To je podstatná nevýhoda. Jinak se hodí do nepohody a na špatné cesty.
1725kg(RAV) – 1294kg (DacDus)= 431kg rozdiel pohotovostnej hmot.!!! Kde sa preboha v tej (rozmermi podobnej) RAV4-ke nachadza tych 431 kilov ??! vecsi motor = cca 60 kg….
to, že z ní není při couvání vidět dopředu, bych jako zápor nepočítal.
😀
Prava japonska ocel vs. pravy rumunsky papundekl 😉
:-)))
Hnusná reklama na AAčka!!!
podle mě překlep.
A v čem podle Vašeho názoru hnusnost té reklamy spočívá? Společnost AAA Auto nám ty vozy zapůjčila. Musela je nějak připravit, nějakou dobu jí chyběly na ploše a navíc jsme na nich natočili nějaké kilometry, proto je přirozené, že firma chce být v textu nějakým způsobem zviditelněna.
Nevím ale, proč si myslíte, že to nějak souvisí s obsahem a výsledkem testu. Snad kdyby AAA měly na skladě přebytek Toyot RAV4, dalo by se takové vysvětlení pochopit, ale ve skutečnosti je to naopak – více bychom jim pomohli, kdybychom tlačili ten Duster. Což, jak vidno, se nějak nestalo.
no srovnávat toyotu s renoltem montujícím v rumunsku no nevim.Jisté je jedno toyota vydrží mnohem víc a taky cenu si udrží mnohem líp,ten duster se podle mě začne sypat už po sto tisících hlavně ten motor(renault)
Fanda AAA rozhodně nejsem, ale nechápu, v čem je ta hnusná reklama. Je to standardní postup.
ja jen doufam, ze se po konci testu na te dacii zase neobjevilo tech najetych 7 km na tachometru 😉
Ta RAV4 bude mít max 1600kg… A rozdíl? 60-100kg na motor, pak výbava, lepší bezpečnost větší kola… 300kg se nasčítá.
Duster za 440 je dobrej úlet…asi jako Oktávka za mego
To je naprosto standardní, že v je v testu zmíněn zápůjčitel.
Já bych spíš v souvislosti s tím zmínil těžko pominutelné riziko, které sebou koupě x-desítek tisíc ojetého vozu nese.
Celý verdikt testu by měl být podmíněný tím, že musíte mít ověřenou ojetinu koupit. Kdo z vás to má? A \“zajít do áček\“ opravdu nepovažuji za odpovídající garanci.
No jo, ten češtin. Tak tedy je z ní mizerný výhled při couvání a taky není dobře vidět kde končí levý a pravý přední blatník. Dačku neznám, od vidění mi příjde hodně low-cost, takže na místě zájemce bych šel na http://www.autoscout24.de a probral bych tam nabídku RAV4 2006-2007, určitě se dá vybrat. Alternativou je ještě Honda CR-V a Mišivbuši Outlander, které mají lepší motor.
Jel jsem v obou. Až mi na ojetou RAVku dá někdo 6 let záruku, budu o tom uvažovat. Autor toho \“testu\“ v těch autech asi moc nenajezdil, jinak by ten článek tak hloupě nenapsal. Třeba motor 1,5dci – stačí měnit olej normálně, nevypínat jej povelké zátěži okamžitě a není s ním problém. Atd atd. Ravka je lepší na dobré silnici, na rozbitých okreskách a v terénu je Duster o třídu výš…..
mame nove vs jazdene. Dvojliter vs maloobjemak. 2007 vs 2011. Ja vam neviem, ak by som to auto potreboval na jazdenie, tak si kupim dustera. Pretoze mam zaruku, auto je lahsie a nema za sebou 80 000km (ehm, tak tym z bazaru urcite verim). Okolo 100 000 na tak tazkom aute budetreba zvazit par oprav. nikto nevie co tam majitel tankoval a ako a spraval k motoru. takze sa jedneho dna zobudime a zistime, ze potrebujeme vycalovat za vstreky asi 50 000kc. Ak to auto chcem do mesta a pre dobry pocit, tak zrejme ta Rav4 urobi ucrite vacsi dojem. V pripadnom terene by som sa lepsie citil v Dustri
Když je ta Toyta tak dobrý auto, tak proč se po 4 letech a najetí 80 tis. prodává za skoro polovinu pořizovací ceny? A renomé značky, jaký renomé měla Toyota před 40 lety třeba v USA, jaký renomé Škodovka před dvaceti lety v GB a jaký třeba KIA před 15 lety v ČR ?
Souhlasím s Bobem.Mám Ravku už 14 let a koupil jsem si Dustera v testované výbavě.
Na Ravce za ta léta byla jen jedna porucha:teklo někde řízení (gumička těsnění?)Stálo mě to 50 000 za celé nové řízení,výměna oleje každých 10 000 km,spotřeba 10 litrů benzínu.Jinak v terénu hodně dobrá.
Na Dusteru mám 7 000 km.
Zatím jezdí za 7 nafty.Je o dvě třídy výš v pohodlí a velikosti,v klidnější jízdě i výbavě.Samozřejmě – je mladší.Ravka skáče jsko koza.A na dílenské zpracování bych si nestěžoval,nejsem náročný.Pro mě super.
Z terénu o něm ještě moc nevím,ale kam jsem ho vzal,vyjel to samé co Ravka a při daleko menším drncání.
Za novou Ravku bych dal jednou tolik než za většího Dustera.I když budou nějaké opravy,pořád jsem v plusu:)
Nad Bobovu Dacii nic nemá,ani Mercedesy ML a podobně!!!
Je to sporne – bud ojete auto s dobrou povestou (myslim ze Toyota uz cca 10 rokov vedie v kvalite, resp. auta byvaju bez poruch=drziaky) VS nove auto so zarukou.
Ja by som sa toho Dusteru moc nebal – motor je rokmi prevereny dCi a presne ako tu niekto spominal, treba pravidelne menit olej (kazdych 20tkm). Ostatne problemy su dieslacke obecne – dvojhmote zotrvacniky (ak su pouzite), nachylnost na kvalitu paliva, EGR atd… Na to trpi kazdy diesel dnes.
Ak je niekto zrucny a prip. si par korun priplati, moze si noveho Dustera nechat pekne odhlucnit. Tym ze je tam minimum elektroniky, malo by to byt bezporuchove. Ale zase je otazkou ta mechanika napr. tie klucky dveri a pod., ci prave na taketo \“lacne somarinky\“ nebude to auto stale trpiet…
Co by som bral ja? No asi by som si do tych aut v prvom rade sadol, predsa len clovek v tom sedi min. 2 x denne ze? Takze pohoda za volantom.
Dalsou vecou – nove je nove. Takmer kazda jazdenka je sporna co sa tyka minulosti, ak uz je po zaruke. Kludne to mohla byt predvadzacka, kde ju denne turovali ku 4000 rpm za studena atd. Vylagrovany hnus. u ojetiny treba pripocitat dodatocne investicie k cene – stav kotucov, brzdy, hned vymena oleja, rozvody su vecou konkretneho veku, vyfuk moze byt tiez kludne chteny atd…
Moj nazor je taky japonec je japonec ale 80 000km je dost radsej noveho Dustera mam ho a som spoko na nase cesty v pohode a kupovat v AAA uz som sa presvedcil ani nastartovat nesli ich auta dakujem ale AAA nikdy
Velice spatna reklama naAAA !!!!!
Zdravím všechny, musím říct, že jde o opravdu zajímavé srovnání. Sám mám Toyotu, sice o něco starší model, než je ta porovnávaná, ale jsem i po letech naprosto spokojen, a to díky chiptuningu. Nechal jsem si změřit výkon po pár menších potížích, nicméně po celé proceduře jsem zpětně zjistil, že moje auto potřebovalo mnohem víc. Výkon jsem si nechal měřit u http://www.mereni-vykonu.cz/, kde mi vše vysvětlili a poradili mi, mohu jen doporučit dál. 🙂
Zdravím a děkuji za zajímavé srovnání. S Dacií jezdím už roky a jsem maximálně spokojen, proto jsem u značky i po letech zůstal a u http://www.rpz.cz/dacia/ koupil nejnovějšího Dustera a mohu jen doporučit – jak auto tak obchod. 🙂
Hezký den, mohu jen potvrdit. Taky jsem kupoval u http://www.rpz.cz/dacia/ a musím říct, že s lepším servisem jsem se nesetkal. Byli velmi vstřícní a pomohli mi se vším, s čím bylo potřeba. 🙂