Normalizovaná spotřeba
Pavel Štěrba z Ústavu pro výzkum motorových vozidel vysvětluje, proč nelze v reálu dosáhnout uváděné spotřeby u aut.
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Pavel Štěrba z Ústavu pro výzkum motorových vozidel vysvětluje, proč nelze v reálu dosáhnout uváděné spotřeby u aut.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
jojo, do vseho zasahujici marketing a lobisticky tahy automobilek pro takhle zkresleny uvadeni spotreby aut. hlavni ale je, ze zatim mame vubec nejaky benzin
Mám škoda Octavia Kombi 1,6l (najeto 50 000km) která má normospotřebu ve městě 9,9l/100km. Jezdím po Brně a jsem ve spotřebě dle palub. počítače tak na 8,8l. Celkovou dlouhodobou spotřebu mám 7,23l/100km (průměr za cca 12000km). A to jezdím 50% město Brno a 50% dálnice Olomouc – Brno – Praha rychlost dodržuji 130km/hod. Zdá se mi že ti co se do normo spotřeby ve městě nevlezou jsou ti co jezdí od červené po červenou a žče existuje zelená vlna ani netuší.Ale po pravdě když zkouším jet za co nejmíň tak i mimi město se při normální rychlosti nejsem schopen dostat pod 5,2 l/100km. Ti co jezdí závody ve spotřebě jsou kanóni že dokážou je t za 3 litry. To nedokážu.
Moje osobní zkušenost je, že s benzínovými motory se dá při rozumné ale nikoli nutně pomalé jízdě jezdit i za méně než uvádějí automobilky, ovšem s diesel se mi to zatím nepodařilo. Zkušenost z 6 rozdílných benzínů a 4 dieselů.
mě se to podařilo jak s octavii 1.9tdi tak i s golfem 1.9tdi-pd – kombinovanou spotřebu mám víceméně papírovou (když se snažím, jezdím o dost míň). je fakt, že nejsem žádný "závodník"
Pokud výrobce deklaruje nějakou spotřebu a vám se ji nepodaří v reálu dosáhnout, dalo by se to považovat za klamavou reklamu. V zákoně jsou přeci pojmy jako očekávané vlastnosti atd…
Škoda jenom že do toho evropské soudy nejdou, myslím, že po prvních pár rozsudcích by inzerovné spotřeby stouply min. o 1,5l
Zdravím, neznám sice zkusenosti redaktorů, ale dovoluji si oporovat. Vetsina aut ma spotrebu podle TP odpovidajici a rada z aut dokonce nizsi, samozrejme pokud se u auta nevyuziva cele otackove spektrum, ale jezdi se rozumne a ne jako se zavodakem. Myslim, ze popisovane labolatorni mereni spotreby je delane s tim umyslem, aby informovalo kupujiciho o PRIBLIZNE spotrebe. Kupujici se lehce dostane nad tuto spotrebu, ale taky pod ni. Samozrejme chapu zamer vyrobcu dosahnout co nejnizsi normovane spotreby, ale pokud by to fungovalo, tak jak je v tomto clanku popisovano, mereni spotreby by uplne ztracelo na vyznamu a z dlouhodobeho hlediska by dirv nebo pozdeji muselo ztroskotat.