autoweb.cz > Nissan > Nissan Note > Nissan Note 1.4
Nissan Note 1.4
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Nissan Note prodělal docela zásadní facelift, který osvěžil přední část vozu a z interiéru udělal mnohem příjemněší místo k pobytu. Zatímco ale uvnitř už Nissan působí po omlazení docela evropsky, zvenku se nemusí zamlouvat úplně všem. Zůstaly charakteristické zadní svítilny ve tvaru bumerangu, stejně tak trochu krabicoidní, ale roztomilý vzhled.
Jak to vypadá?
V interiéru vás přivítají lepší materiály. Je vidět, že se Japonci rychle učí evropským standardům. Ne, pořád nedosahují na kvalitu interiéru například Fordu Fiesta, Škody Fabia či Volkswagenu Polo, ale už většina dílů nepůsobí dojmem, že vám zůstanou v ruce. A také nezůstávají na viditelných plastech škrábance.
Interiér je také překvapivě dobře sestaven, během testování v autě nic nevrzalo, netlouklo a neskřípalo. Všechny ovládací prvky měly příjemný chod a ani proti ergonomii se nedá nic zásadního vytknout. Snad jen trochu dodávkoidní pozice za volantem, který nelze nastavit tak široce jako u konkurence, a ovládání dotykového displeje navigace a zábavního systému, na které si musíte zvykat, dokáží zpočátku znepříjemnit seznamování s Nissanem Note.
Zábava? Tak trochu
Když se ale vymotáte z města, kde je Nissan překvapivě mrštný a agilní, zjistíte, že sedíte v docela zábavném autě. Ne, není to Ford Fiesta nebo Mazda 2, ale jízda v Nissanu Note vás nepřiměje polemizovat nad smyslem vlastní existence. Řízení je přesné s docela příjemným odporem, chování v zatáčkách předvídatelné a ani nějaká neočekávaná rychlá změna směru nevyvede Nissan Note z míry. Rozhodně ne tak, jak by se na automobil vyšší stavby dalo předpokládat.
Dobrému dojmu z auta přispívá i motor. Čtrnáctistovka je živá, ráda se točí a přitom pracuje už od volnoběhu. Pětistupňová manuální převodovka jde přesně, ale nesmíte na ní moc pospíchat. Jinak se může stát, že vás začne seznamovat s počtem zubů ve svém soukolí.
Kufr, ceny a konkurence
Protože s nejvyšší pravděpodobností není malý Nissan ve vašem hledáčku, pokud sháníte sportovní malé auto, měli bychom si říct něco o jeho praktičnosti. A vskutku, prostoru je uvnitř hodně. Jak si můžete všimnout na fotografiích v galerii pod článkem, se zadními sedačkami můžete dělat divy. Můžete je posunout dopředu, čímž sice značně omezíte místo pro nohy, ale získáte velký a praktický zavazadlový prostor. Když pak chcete odvézt v pohodlí dva vzrostlé dospělé, odsuňte zadní sedačky dozadu. Nejen, že budou mít dost místa na hlavu, ramena i nohy, ale ještě si mohou odložit věci na stolečky v předních sedadlech. Tohle se ale bude líbit hlavně dětem. V kufru pak najdete přihrádky, kterými můžete zajistit nákup, aby nepoletoval sem a tam. Praktické a chytré, že?
Ve výbavě I-Way stojí Nissan Note s motorem 1,4 l o výkonu 88 koní rozumných 353 900 korun. Když zvážíte, že dostanete klimatizaci, multimediální systém s navigací a přípojkou pro externí zdroj hudby a dat, praktická zadní sedadla a spoustu místa pro čtyři dospělé, jeví se jako docela výhodná nabídka. Za konkurenci bychom mohli považovat třeba Škodu Roomster, která ale bude s podobnou výbavou o nějakých 50 000 korun dražší. Nejbližším rivalem tak bude velmi schopná a cenově zajímavá Honda Jazz.
Verdikt
Nissan Note 1.4 nedisponuje žádnou vlastností, kterou by své soupeře přímo deklasoval. Ford Fiesta a Mazda 2 jsou zábavnější, Škoda Roomster o kousek prostornější, Volkswagen Polo lépe postavený… Jenže Nissan Note nabízí tak zajímavou kombinaci dobrých jízdních vlastností, velkorysého prostoru, dobré výbavy a ceny, že vlastně dává docela dost smyslu.
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Nissan Note 1.4 |
---|---|
0-100 km/h (s) | 13,4 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1386 |
Vrtání x zdvih (mm) | 73,0 x 82,5 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 65 kW / 88 k při 5200 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 128 Nm při 3200 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 80,6 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 163 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,3 / 5,1 / 5,9 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 46 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4100 |
Šířka (mm) | 1690 |
Výška (mm) | 1550 |
Rozvor náprav (mm) | 2600 |
Provozní hmotnost (kg) | 1092 |
Celková hmotnost (kg) | 1546 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 510 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 760 |
Zavazadlový prostor (l) | 280 - 437 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | od 289 900 Kč |
Cena testovaného vozu | od 353 900 Kč |