Nissan Navara: druhý pokus

První crash test velkého pick-upu skončil ostudou nevídaných rozměrů. Vedla si Navara napodruhé lépe?

Ochrana dospělých ***
Napoprvé si Nissan Navara nevedl v testu Euro NCAP moc dobře. Vlastně podal přímo katastrofální výkon. Nissan ale přiznal chybu a zanedlouho po zveřejnění výsledků prvního testu dodal modifikovaný model. Úprava software se neminula účinkem – airbagy tentokrát fungovaly podle očekávání.

Bohužel se opět projevily nedostatky ve strukturální pevnosti kabiny, hrudník řidiče byl vystaven silnému zatížení a dolní končetiny obou předních cestujících byly ohroženy tvrdými strukturami v palubní desce. Jeden z nosníků žebřinového rámu navíc prorazil díru do podlahy, znovu se opakovalo i posunutí pedálové skupiny.

Nissan připravil svolávací akci, v jejímž rámci aktualizuje řídící software airbagů v již dodaných vozech.

Ochrana dětí ***
Bezpečí tříletého dítěte bylo oceněno nejvyšším možným počtem bodů. Ačkoliv úchyty ISOFIX nebyly řádně označeny, samolepka na sluneční cloně srozumitelně informovala o nebezpečí, které vyplývá z umístění dětské sedačky na přední sedadlo bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců **
Ke sraženým lidem je Navara, zdá se, o něco ohleduplnější než k vlastním pasažérům. Plocha kapoty v místě, kam by nejspíše dopadla hlava dospělého člověka, byla vyhodnocena jako ucházející. To ovšem neplatí o místech, do kterých by narazila hlava dítěte, ani o přední hraně kapoty a nárazníku.

Protokol Euro NCAP s grafickým znázorněním výsledků najdete zde

autoweb.cz

18.3.2008 6:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist