Nissan Navara 2.3D 4WD Double Cab 190 k (2016)

Nový Nissan Navara je zdaleka jedním z nejpohodlnějších pick-upů na trhu. Dokáže ale v těžké konkurenci zaujmout i něčím jiným?
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

Pohodlný podvozek; úsporný motor; přepravní kapacita; schopnosti v terénu; 360stupňová kamera

Starosti

Zdrženlivé jízdní vlastnosti na silnici; dlouhé dráhy řazení; krátká loketní opěrka; kapsa zboku středového tunelu

Dlouho jsem už nejezdil žádným pick-upem, že? Tak tu mám pro změnu nový Nissan Navara třetí generace, která slibuje mnoho. Už stihla získat ocenění International Pick-Up Of The Year 2016, jenže vítězství v anketě je jedna věc, schopnosti ve skutečném světě pak věc druhá. Než se dostanu k tomu, jak nová Navara funguje, celou si ji prohlédněte.

Mně se celkem líbí. Přední části dominuje obrovská chromovaná maska a LED světlomety, zezadu je design konzervativnější, ovšem zboku si nelze nevšimnout délky rovných 5,3 metru. Tohle je pořádný kus auta. Také s ním není žádná sranda parkovat, a to ani tak ne kvůli celkovým rozměrům (naopak korba je směrem vzad skvěle vidět a lehce tak odhadnete rohy auta), jako spíš kvůli nafouknuté kapotě v oblasti blatníků. Trefit se s tímhle autem na silnici vyžaduje hodně cviku, přední rohy zkrátka neodhadnete tak snadno. Ale zvyknete si celkem rychle.

Interiér

Jinak si zpoza volantu na moc věcí stěžovat nelze. Obligátní tmavé a tvrdé plasty tu najdete v hojném množství a design interiéru jako by z oka vypadl X-Trailu nebo „Kaškaji“. Vážně nevím, jak skloňovat název Qashqai. Komu, čemu, Qashqaii? Qashqaji? Qashqaiu? To je fuk… Každopádně není to vůbec na škodu, interiér vypadá civilizovaně jako v normálním autě, což je ovšem u dnešních pick-upů standard. Dostanete také několik technologických vychytávek z běžných osobáků, jako třeba NissanConnect, automatické nouzové brzdění nebo 360stupňovou kameru. Kvalita obrazu není nic moc, ale při parkování nebo v terénu přijde vhod. Překvapivě dobře hraje také audio.

Vždyť to říkám, tohle je úplně normální auto. I co do vnitřních rozměrů. Vpředu se sedí dost vysoko, a tak máte celou palubní desku s kapotou jako na dlani, jenom volant nelze teleskopicky nastavit. Mojí postavě to ale tolik nevadilo, horší byla plastová kapsa zboku středového tunelu, do které pořádně nic nedáte, zato vám ale otlačí lýtko. Vzadu je místa dost, podobně jako u konkurence, ovšem sedáky jsou opět o něco vyšší a kratší, takže po chvíli budete mít otlačené hýždě. Pod sedačkami se nacházejí dvě šikovné přihrádky třeba na povinnou výbavu. A pak tu máme korbu. Jako všude jinde, i tady vám budou menší věci poletovat, takže s nimi musíte za přední sedačky, anebo připlatit 11 500,- Kč za dělicí příčku, případně 31 000 ,- Kč za vysunovací přihrádku. Od výbavy Acenta ovšem najdete na stěnách korby šikovné kolejnice s posuvnými oky na upevnění nákladu, za 9400,- Kč pak dostanete navíc plastovou vložku na ochranu korby.

Pohon a spotřeba

Pod kapotu jsem dostal to nejlepší, co automobilka nabízí, tedy čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,3 litru, který ze sebe vymáčkne 190 koní a 450 Nm. Síly nemá na rozdávání, tak akorát zvládá hýbat svým hostitelem o hmotnosti 2,2 tuny, ovšem uspokojivě táhne už kolem kolem 1500 otáček. Skvělou vizitkou je nevídaně dobré odhlučnění, akusticky je Navara rozhodně jeden z nejkultivovanějších pick-upů na trhu.

Naopak rezervy má šestistupňová manuální převodovka, které sice nechybí mechanická přesnost a robustnost, hýbat nekonečně dlouhou pákou v kulise jako ze starého Žigulíku je ovšem poněkud nepraktické. Jinak jsou jednotlivé stupně v převodovce velmi příjemně poskládané. Opomenout nemohu ani spotřebu paliva, za kterou se Navara vůbec nemusí stydět. Ve městě se vejdete do deseti litrů, nejníže jsem se dostal mimo město ustálenou stovkou, a to až na 6,5 l/100 km. Celý týden jsem pak zvládl jezdit za 9,2 l/100 km, ovšem s velmi častým využíváním městského okruhu, kde spotřeba hodně klesne.

Ovladatelnost

Nissan Navara se může pochlubit nezávislým zavěšením na všech kolech. Vpředu najdeme dvojité lichoběžníky, vzadu pak víceprvkovou nápravu (v případě karoserie Double Cab, King Cab má stále listová pera). Upřímně, v zatáčkách to moc znát není. Podvozek je nastavení hodně defenzivně a rychle přejde do nedotáčivosti, zkrátka tak dobře jako Ranger zatáčky krájet nedokáže. V případě komfortu se ale Navaře jen tak nic nevyrovná.

Podvozek se dost naklání a pohupuje, takže pokud pojídáte kynedril jako lentilky, tohle nebude nic pro vás. V opačném případě si budete libovat nevídaně komfortního podvozku, který zvládá vyžehlit spoustu nerovností. Třeba v 50 km/h přejedete přes klasický retardér, aniž byste si to stihli všimnout. Jistě, větší nerovnost už autem mírně otřese, což je ovšem typický projev karoserie na žebřinovém rámu. Nic to ale nemění na tom, že je Nissan Navara zdaleka nejpohodlnější pick-up, se kterým jsem doposud jezdil. Jak si poradí s terénem? Podobně jako ostatní konkurenti, v tomto ohledu příliš nevyčnívá, ale ani nezaostává. Dostanete přiřaditelnou čtyřkolku, redukční převodovku a za příplatek také 19 800,- Kč uzávěrku zadního diferenciálu, kterou ovšem lze aktivovat jen v režimu 4LO.

Verdikt

Nissan Navara je hodně povedený pick-up. Jestli v něčem opravdu vyčnívá, pak je to komfort, který své posádce nabízí. Uvnitř je civilizovaný téměř jako běžná osobní auta, motor je skvěle odhlučněný a podvozek nekonečně pohodlný – v tom se mu jen málokdo vyrovná. Přidejte k tomu ještě pěkný vzhled, slušný motor s dobrou spotřebou, terénní schopnosti, přepravní kapacitu a možnost táhnout 3,5tunový přívěs, a zjistíte, že Navarě skutečně nic nechybí. Tohle je vážně dobré auto.

Konkurenti

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadly
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2298
Kompresní poměr15,4 : 1
Vrtání x zdvih (mm)85,0 x 101,3
Převodovkašestistupňová manuální + redukce
Poháněná kolavšechna čtyři + uzávěrka zadního diferenciálu
Podvozek
Vpředudvojité lichoběžníky
Vzaduvíceprvková náprava
Brzdy vpředukotoučové
Brzdy vzadukotoučové
Pneumatiky vpředu255/60 R18
Pneumatiky vzadu255/60 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)140 / 190 v 3750
Točivý moment (Nm)450 v 1500 - 2500
0-100 km/h (s)10,8
Nejvyšší rychlost (km/h)184
Spotřeba paliva (l/100 km)7,4 / 5,9 / 6,4
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5300
Šířka (mm)1850
Výška (mm)1805
Rozvor náprav (mm)3150
Provozní hmotnost (kg)2144
Celková hmotnost (kg)3010
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)3500
Zavazadlový prostor (l)neuvedeno
Ceny
Základní cena modelu718 500,- (2.3D Double Cab 160 k Visia)
Základní cena test. verze908 600,- (2.3D Double Cab 190 k N-Connecta)
Cena testovaného vozu1 030 000,- (2.3D Double Cab 190 k Tekna + přípl.)
5.8.2016 4:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist